Na een tijdje 'van de kaart' te zijn geweest: De mediareden is inderdaad dat ik me teruggetrokken heb omdat ik het allemaal niet rond kreeg.
Maar dat is niet de echte reden geweest.
Het team zette me er uit. Omdat ik volgens hen niet gemotiveerd genoeg was om de Dakar te gaan rijden. Omdat ik moest blijven werken om in mijn levensonderhoud te voorzien en ik daardoor niet met alle teamtrainingen mee kon doen. Omdat ik geen trainingssponsorcontract had waardoor 'even' de BAJA van Portugal rijden ten koste zou zijn gegaan van het geld wat ik al voor de Dakar bij elkaar had. En dan zou ik waarschijnlijk dus niet genoeg geld hebben voor de Dakar zelf . Uiteindelijk werd mijn teamlidmaatschap een beetje een kip-ei verhaal.
Wat kun ik toen nog doen? Ik stond drie maanden voor de start en moest de rest van mijn sponsorgeld nog bij elkaar krijgen, wat ik hoopte makkelijker te kunnen doen door alle publicitiet die het team me beloofd had te bieden.
Daarnaast moest ik nog veel trainen en ik moest nu ineens ook nog alle zaken regelen die het team voor me zou regelen: een motor, een monteur, onderdelen, visa's, verzekeringen voor repatriering van mijn stoffelijk overschot, verzin het maar! Het is al lastig om dat binnen een jaar te regelen, laat staan binnen drie maanden.
Toen de teammanager me vertelde dat ze niet met door wilden gaan ging ik een heel klein beetje dood en de moed zakte me volledig in de schoenen. Ik had totaal niet verwacht dat dit zou gebeuren. Ik had me op veel manieren juridisch ingedekt, maar niet op deze manier. Zwart wit bekenen hadden ze me natuurlijk niet nodig: ze hadden Mirjam. Een meid die al kon rijden voor ze kon fietsen en die echt de sterren van de hemel rijdt!! Ik vind het echt super van haar dat ze hem de eerste keer uitgereden heeft!
Ik kijk met gemengde gevoelens terug op die periode. De droom om een lange woestijntocht te maken blijft, of het de Dakar gaat worden weet ik niet zeker. Wellicht een beetje naief, maar ik dacht dat het een avontuur zou zijn, met mensen met idealen, die allemaal die mentale en fysieke uitdaging zochten in een bar klimaat onder barre omstandigheden. Die hun eigen grenzen op wilden zoeken om te zien waar ze nu echt van gemaakt zijn.
Na mijn ervaring is voornamelijk het gevoel achter gebleven dat het voor veel mensen een commerciele uitdaging is. de Dakar-magie is er voor mij helaas een beetje af.
Na het niet doorgaan van de Dakar heb ik me volledig op mijn 'carriere' gestort. Ik ben nu tot volle tevredenheid werkzaam als projectleider bij Ordina in Nieuwegein, ben begonnen met HBO bedrijfskunde en heb een goed gebruikte BMW F650 GS PD gekocht. (De oude machine van Klaas Kieft, voor wie het wat zegt )
Gisteren heb ik een 'wheeliecursus' gedaan: de motor maar één keer achterover getrokken en een stuk of drie vier halfslachtige wheelies gemaakt! Vooral veel blijven oefenen!
Nu, na ruim anderhalf jaar, is de zin om zand te rijden weer een beetje terug en ik hoop gauw weer eens aan te haken bij leuke tochtjes!
Groetjes,
Danielle
Na ruim anderhalf jaar: Dakar...
Moderator: ghulst
Morituri te salutant
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
blij dat er weer zin in hebt
arjan brouwer rit 22-9
BDM rit 7-10
gr zappa
arjan brouwer rit 22-9
BDM rit 7-10
gr zappa
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Dank je!
Arjan Brouwer ritjes doe ik niet mee als je het niet erg vind
Arjan Brouwer ritjes doe ik niet mee als je het niet erg vind
Morituri te salutant
Welcome back! (ik snap je gemende gevoelens trouwens, moet een kutperiode geweest zijn)
Er staan voor volgend jaar al weer een paar leuke meerdaagse evenementen op de kalender. Onder andere de Oost Europa Rally, of als je naar Africa wilt de Heroes Legend. Misschien van de winter een BDM weekend in Noord Frankrijk?
En misschien weet ik nog iets heel leuks voor volgend jaar ook ergens in mei, maar dat zit nog in het vat. Denk aan een offroad challenge: navigeren, zwaar, 3 dagen motor, 1 dag defender, diep in de bush in Frankrijk, teamwork...
Ps, blijft het voorlopen bij de Beemer, of komt er misschien weer iets lichts/snels bij?
Er staan voor volgend jaar al weer een paar leuke meerdaagse evenementen op de kalender. Onder andere de Oost Europa Rally, of als je naar Africa wilt de Heroes Legend. Misschien van de winter een BDM weekend in Noord Frankrijk?
En misschien weet ik nog iets heel leuks voor volgend jaar ook ergens in mei, maar dat zit nog in het vat. Denk aan een offroad challenge: navigeren, zwaar, 3 dagen motor, 1 dag defender, diep in de bush in Frankrijk, teamwork...
Ps, blijft het voorlopen bij de Beemer, of komt er misschien weer iets lichts/snels bij?
Voorlopig alleen even de beemer....
Gisteren weer even op 250 cc twee-takt machines gereden en dat was ook wel weer errug lekker, maar...
Dan moet ik ook weer een trekhaak en een aanhanger aanschaffen...
Dus voorlopig echt alleen even de beemer...
Gisteren weer even op 250 cc twee-takt machines gereden en dat was ook wel weer errug lekker, maar...
Dan moet ik ook weer een trekhaak en een aanhanger aanschaffen...
Dus voorlopig echt alleen even de beemer...
Morituri te salutant
Kriebel...
Morituri te salutant
-
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
- Locatie: Veluwse bossen
Hoi Danielle, in iedergeval weer back on track en dat is toch wel ff lekker. De motor is in iedergeval in Spanje geweest,het is geen Dakar maar toch ,volgend jaar de Alto Turia als optie.
Ik dacht voorlopig meer aan eendaagse ritjes in Nederland
Het zal in mijn geval echt nooit aan de motor liggen
Het zal in mijn geval echt nooit aan de motor liggen
Morituri te salutant
Zow das een verhaal.
Maar 1 daags ritjes zijn er zat toch en de veluwe, achterhoek kun je nog wel leuk rijden.
Verder gewoon rondje mailen en kijken wie er zin heeft om te rijden lijkt me.
Goed dat het zandvirus weer terug is lol aan het rijden is belangrijker
Maar 1 daags ritjes zijn er zat toch en de veluwe, achterhoek kun je nog wel leuk rijden.
Verder gewoon rondje mailen en kijken wie er zin heeft om te rijden lijkt me.
Goed dat het zandvirus weer terug is lol aan het rijden is belangrijker
Top Danielle ,
Ik rij inmiddels op 4 wieltjes rond. Dit heeft een reden hoor. www.allroad-actions.nl.
Ik ga je zeker weer eens zien.
Gr Erik uut Klarenbeek.javascript:emoticon(':zwaaien:')
Zwaaien/Waving
Ik rij inmiddels op 4 wieltjes rond. Dit heeft een reden hoor. www.allroad-actions.nl.
Ik ga je zeker weer eens zien.
Gr Erik uut Klarenbeek.javascript:emoticon(':zwaaien:')
Zwaaien/Waving
One life , Live it.
Hoi Danielle, Ik was je al een tijdje kwijt. Kan me voorstellen dat je een beetje de balen hebt na zo'n teleurstelling, maar de woestijn loopt niet weg, dus als de kriebels zo zoetjesaan weer terugkomen, zie ik je ook nog wel een duintje of wat beklimmen..... Tot gauw!!
Hoi Danielle,
Als je eens naar Dakar wil, en het is het je niet om de uitslag te doen, ga dan eens mee met de Fransen van Sudrando.
Je volgt dezelfde pistes, mooie GPS routes,en kost een pak minder!
En de sfeer is echt leuk, ik hoof dat ik volgend jaar opnieuw kan deelnemen.
Xander
Als je eens naar Dakar wil, en het is het je niet om de uitslag te doen, ga dan eens mee met de Fransen van Sudrando.
Je volgt dezelfde pistes, mooie GPS routes,en kost een pak minder!
En de sfeer is echt leuk, ik hoof dat ik volgend jaar opnieuw kan deelnemen.
Xander
Rijden, nu, en waar het nog kan!
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Goed dat je in ieder geval besloten hebt dat je je hobby niet door anderen met commerciele motieven laat verpesten.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
En hoe staan de '1-dags' ritten er nu voor?
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: do sep 06, 2007 15:55
- Locatie: Heemskerk
- Contacteer:
Hamster rijdt ook op een GD (zoals 'ie officieel heet), doet ook iets met IPMA en denkt na over de OER. (en Dakar, nou ja, waarom ook niet? )
Bekend met het BMW GS-forum, Daniëlle?
Is jouw GD nog standaard of compleet verbouwd?
Bekend met het BMW GS-forum, Daniëlle?
Is jouw GD nog standaard of compleet verbouwd?
Inderdaad jammer (en helaas begrijpelijk) dat een dergelijk evenement door de commercie wordt geregeerd.
Als je Koen Wouters heet heb je zendtijd, heet je Cris Zegels dan mag je ongetraint mee. Heb je een passie, dan heb je een probleem. Denk ook maar niet dat als je het budget rond hebt, je ook maar iets in beeld komt. Alard Kalf en de zijnen brengen de einselgangers niet in beeld. Zal ook wel iets met $ of € te maken hebben.
Goed dat er alternatieven zijn voor de Dakar, alhoewel deze helaas niet zo tot de verbeelding spreken als je er over wilt na vertellen!
Als je Koen Wouters heet heb je zendtijd, heet je Cris Zegels dan mag je ongetraint mee. Heb je een passie, dan heb je een probleem. Denk ook maar niet dat als je het budget rond hebt, je ook maar iets in beeld komt. Alard Kalf en de zijnen brengen de einselgangers niet in beeld. Zal ook wel iets met $ of € te maken hebben.
Goed dat er alternatieven zijn voor de Dakar, alhoewel deze helaas niet zo tot de verbeelding spreken als je er over wilt na vertellen!
MOST WANTED: KTM 530 EXC-R