Dag grenslanders,
Ik zal dan maar als eerste hier een berichtje op plaatsen...... Ik heb zondag heel de ronde nog eens verkend, met meer dan 330 km op de teller was dit best een vermoeide rit. Ik ga ze hier en daar een beetje hertekenen en de roadbook is in orde. Er zijn nog wat plaatsen vrij, dus snel zijn is de boodschap.
De inschrijvingen van het zomerfeest lopen op z'n einde, morgen geef ik de beenhouwer de opdracht om tegen zaterdag een lekker stukske vlees klaar te leggen. Als de weergoden ons een beetje gezind zijn zal dit zeker weer een geslaagde dag worden.
Ronde van vlaanderen 2008
Moderators: ghulst, celsa, Djob
De ronde vertrekt vanuit Turnhout en gaat bijna door alle vlaamse provincies, we slapen in de buurt van Gent en rijden dag 2 langs een andere weg terug.
Ze word voor de eerste keer gereden 08 en 09 september.
Dit wel alleen voor grenslandleden.
Ze word voor de eerste keer gereden 08 en 09 september.
Dit wel alleen voor grenslandleden.
vraagje....
Is dat zoveel mogelijk offroad en wat is de moeilijkheidsgraad.
Ik rij met een honda 600 xl (dakar) en die weegt volgetankt 200 kg en als het is zoals de encalverit is het geen probleem daar is zo een xl geschikt voor maar ritten zoals van turnhout naar Dinant of de Ardennen is hij wat zwaar als je in die regio komt denk ik.
Je kan daar heel veel mee zolang je niet te veel over het zwaartepunt komt want dan kan je hem niet houden van het gewicht als je echt technische stukken tegen komt zoals boomstammen en dergelijken.
Je kan je nu afvragen waarom geen gewone enduro aanschaffen,tja ik rij nu eenmaal graag met een allroad.
Groetjes Ronny
Dit is hem..
Is dat zoveel mogelijk offroad en wat is de moeilijkheidsgraad.
Ik rij met een honda 600 xl (dakar) en die weegt volgetankt 200 kg en als het is zoals de encalverit is het geen probleem daar is zo een xl geschikt voor maar ritten zoals van turnhout naar Dinant of de Ardennen is hij wat zwaar als je in die regio komt denk ik.
Je kan daar heel veel mee zolang je niet te veel over het zwaartepunt komt want dan kan je hem niet houden van het gewicht als je echt technische stukken tegen komt zoals boomstammen en dergelijken.
Je kan je nu afvragen waarom geen gewone enduro aanschaffen,tja ik rij nu eenmaal graag met een allroad.
Groetjes Ronny
Dit is hem..
Dag Ronny,
De rvv is een rit waar zeker enige roadbookervaring nodig is. Technisch is ze zeker te doen,
maar er zitten wel een paar serieuze modderstroken in, alles zal een beetje afhangen van het weer.
Vorig jaar heeft Henno mee gereden met zijne parijs-dakar moto, hij heeft de rit zonder problemen
uit gereden.
Als je een (te) zware moto bij hebt zou ik de rit toch niet alleen rijden, kwestie van toch wat hulp
te hebben onderwegen. ( indien nodig...)
De rit zal bestaan uit 2 dagen, dag 1 een 350km en dag 2 een 300km
Tot op heden is er nog altijd plaats.
Met sportieve groeten,
Kris
De rvv is een rit waar zeker enige roadbookervaring nodig is. Technisch is ze zeker te doen,
maar er zitten wel een paar serieuze modderstroken in, alles zal een beetje afhangen van het weer.
Vorig jaar heeft Henno mee gereden met zijne parijs-dakar moto, hij heeft de rit zonder problemen
uit gereden.
Als je een (te) zware moto bij hebt zou ik de rit toch niet alleen rijden, kwestie van toch wat hulp
te hebben onderwegen. ( indien nodig...)
De rit zal bestaan uit 2 dagen, dag 1 een 350km en dag 2 een 300km
Tot op heden is er nog altijd plaats.
Met sportieve groeten,
Kris
Het mag best wat spannend zijn,en van modder heb ik geen bang dat gaat nog wel alleen heel technische stukken daar heb ik nog te weinig ervaring in maar zo een een enclaverit dat gaat redelijk goed en daar waren ook wat vettige stukken in maar is die rit vergelijkbaar
Ik zal die henno eens contakteren misschien wil die dit jaar ook terug meerijden en dan zijn er twee dakar tufke's in omloop.
Heb je van henno een email adres.
Groetjes
Ik zal die henno eens contakteren misschien wil die dit jaar ook terug meerijden en dan zijn er twee dakar tufke's in omloop.
Heb je van henno een email adres.
Groetjes
Ik heb hem een mailke gedaan en wacht op antwoord en ik heb eens gekeken op zijne website van de dakar amai das precies gene simpele ik werd nog groener dan zijne groene dakar motor wow man das dus een echte dakar man.
Ik dacht dat die ook zoiets als ik zou hebben een oldtimerke maar die heeft een prachtige motor en ik dacht zoene te hebben gezien na binnenkomst op de enclaverit of toch ene die er op gelijkt en die heb ik nog staan te bewonderen.
En ikke zo een bleuke het zou al een hele eer zijn om zo iemand een paar km in zijn achterwiel te mogen kijken.
Groetjes
Ik dacht dat die ook zoiets als ik zou hebben een oldtimerke maar die heeft een prachtige motor en ik dacht zoene te hebben gezien na binnenkomst op de enclaverit of toch ene die er op gelijkt en die heb ik nog staan te bewonderen.
En ikke zo een bleuke het zou al een hele eer zijn om zo iemand een paar km in zijn achterwiel te mogen kijken.
Groetjes
Ik heb met Henno wel eens een Grensland rit gereden, de Bradanconne van 2005. Toen reed hij op een XR650. Tot plaatje 3, toen was het stof weg, Henno onvindbaar en heb ik hem alleen nog aan de telefoon te pakken kunnen krijgen. Hij is nogal snel, en ik niet ...ronny schreef:Ik heb hem een mailke gedaan en wacht op antwoord en ik heb eens gekeken op zijne website van de dakar amai das precies gene simpele ik werd nog groener dan zijne groene dakar motor wow man das dus een echte dakar man.
Ik dacht dat die ook zoiets als ik zou hebben een oldtimerke maar die heeft een prachtige motor en ik dacht zoene te hebben gezien na binnenkomst op de enclaverit of toch ene die er op gelijkt en die heb ik nog staan te bewonderen.
En ikke zo een bleuke het zou al een hele eer zijn om zo iemand een paar km in zijn achterwiel te mogen kijken.
Groetjes