Hoi
Ik wil mijn blokje splitsen alleen nu krijg ik de twee helften niet van elkaar af. heb al met een rubber en houten hamer op de krukas geslagen maar er is niet veel beweging in te krijgen. Waar ligt dit aan? Hij lijkt te blijven steken bij de krukas. Het blokje is van een honda cr 125 uit 2001.
mvg Rein-Jan
blok openen
Moderator: ghulst
-
wat zijn vijzen? bouten? ja die zijn er uit. heb ik al 10 keer gecheckt...
dat zijn je span/pasbussen die het carter zo strak op elkaar houden. Bij sommige blokken schuiven ze erg makkelijk over elkaar heen, bij andere blokken erg strak en moeilijk.
ga vooral niet te veel wrikken tussen de carterdelen (als er een spleet ontstaat). want daarmee kun je ook je afdichtingsrand mollen/beschadigen
ga vooral niet te veel wrikken tussen de carterdelen (als er een spleet ontstaat). want daarmee kun je ook je afdichtingsrand mollen/beschadigen
verstand op nul en nadenken
Voorzichtig tikken met een rubberen hamer op een stevige plek waar het blok deelt (bijvoorbeeld bij de plek waar de framebouten door het blok heen gaan bij de krukas (niet op de krukas slaan). Niet wrikken op plekken waar het blok zou kunnen lekken.
Niet te hard slaan maar meer een stevige korte tik geven. Verwarmen kan ook nog iets helpen. Zo niet even naar de dealer om te helpen met een carter trekker zoals eerder gezegd.
Ga de boel niet forceren want je helpt het zo naar de gallemiezen...
Niet te hard slaan maar meer een stevige korte tik geven. Verwarmen kan ook nog iets helpen. Zo niet even naar de dealer om te helpen met een carter trekker zoals eerder gezegd.
Ga de boel niet forceren want je helpt het zo naar de gallemiezen...
wat bij mij altijd werkt is de plek waar de 2 spanbussen zitten (ophang punt onder cilinder en ophangpunt achterbrug). het alu flink te verwarmen/verhitten. dan komen de bussen wat losser te zitten en komt de boel ook makkelijker los
verstand op nul en nadenken
-
van friesland.
Ik denk dat ik maar even langs de dealer ga. Want het wil me echt niet lukken.
Bedankt voor alle tips.
mvg Rein-Jan
Ik denk dat ik maar even langs de dealer ga. Want het wil me echt niet lukken.
Bedankt voor alle tips.
mvg Rein-Jan