Ooit zitten twijfelen met de afstelling van de powerklep? Misschien is dit de oplossing:
Als je vanuit het zand in dikke bagger terecht komt en je wat meer tractie wilt hebben, heeft 4 versnellingen.
Is uitgevonden door een voormalige (tot 2005) Husqvarna-topingenieur Officine Provini.
Ze schijnen gemaakt te worden voor alle 250cc 2-takts Husky, Ktm, suzuki kawasaki, yamaha, tm, gasgas. Weet iemand waar ze te koop zijn?
Provini Power Valve Adjuster
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 34
- Lid geworden op: ma dec 04, 2006 20:53
Husky 2-takt techniek: http://www.thumpertalk.com/forum/forumdisplay.php?f=210
Twinshock Husky's:
http://www.vintageviking.com/
http://www.huskyclub.com
Twinshock Husky's:
http://www.vintageviking.com/
http://www.huskyclub.com
-
- Berichten: 133
- Lid geworden op: wo jul 18, 2007 01:59
- Locatie: Ehv
en hoe werkt het? (kawasaki = 1 stand? valt er nog wat aan af te stellen? )
There's one Lovesong.... That only 2strokes can sing!
Kawasaki KX 250 // HGS bocht // Doma demper // geflowde PWK 39 // YZR getuned // powervalves overleden..
If heaven smells like something, I'm sure it's 2stroke oil..!
Kawasaki KX 250 // HGS bocht // Doma demper // geflowde PWK 39 // YZR getuned // powervalves overleden..
If heaven smells like something, I'm sure it's 2stroke oil..!
-
- Berichten: 34
- Lid geworden op: ma dec 04, 2006 20:53
Zoals ik al zei er zit zie de foto een hendeltje op, die heeft 4 standen en kun je dus onder het rijden even in een ander stand klikken.
Husky 2-takt techniek: http://www.thumpertalk.com/forum/forumdisplay.php?f=210
Twinshock Husky's:
http://www.vintageviking.com/
http://www.huskyclub.com
Twinshock Husky's:
http://www.vintageviking.com/
http://www.huskyclub.com
Het werkt heel simpel. Ktm heeft het dmv een andere centrifugaal veer, of hoe die veer ook heet?! hetzelfde bereikt.
Door de veer zwaarder te zetten of te maken, gaat de uitlaatklep later open. Hierdoor wordt de karakteristiek van de motor beinvloed.
Uitlaatklep blijft langer dicht, meer traktie tijdens een langere gasperiode.
Door de veer zwaarder te zetten of te maken, gaat de uitlaatklep later open. Hierdoor wordt de karakteristiek van de motor beinvloed.
Uitlaatklep blijft langer dicht, meer traktie tijdens een langere gasperiode.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?