Hoi,
Ik heb een Yamaha WR 400, en ik wil de timing goed gaan zetten/nakijken, nu zeg de een je moet het "I" teken aanhouden, en andere zeggen je moet de "H" teken hebben.
Nu wil ik ook gelijk een Yz timing zetten door de uitlaatnokkenas één tand te verzetten met de klok mee klopt dat, of is dat juist een WR setting?
Welke setting heeft de foto ?
Welk timingsteken Yamaka Yz 400 ???
Moderator: ghulst
Ik zit dus met het probleem dat ik alles los heb gemaakt en goed gekeken heb naar de stand van de nokkenassen.( mijn twijfel ontstond omdat een motorzaakmonteur zei dat de timing van de foto de WR stand was)mx jake schreef:zo als ze nu staan, op de bovenste foto, is het yz timing
de merk tekens op de nokassen even vergelijken met die van het vliegwiel voordat je begint, en je weet welke je moet gebruiken
De stand van het vliegwiel was een beetje vaag, het hing tussen de H en I in vandaar de vraag welk teken ik moet aanhouden.
Enne nog en vraagje, als de kleppen opnieuw gesteld zijn, moet je dan ook opnieuw je ontsteking afstellen
Ik hou van lekker flammen
Dat vertelde de dealer ook het derde streepje, maar ik twijfel omdat je tussen de H en de I merkt dat de zuiger in de B.D.P ligt te `schommelen`pHreaC schreef:bij mijn WR450 is het de derde streep: de I dus en de nokkenassen liggen anders dan bij jou(standaard), namelijk met de twee 'puntjes' horizontaal
grtz,
pHreaC
Het verschil tussen die 2 tekens is volgens mij geen tand verschil op je nokkenassen
Ik hou van lekker flammen
Foei foei ! Neem dan tenminste een breed plastic ty-rip bandje, dat krast tenminste niet in je zuiger ....mx jake schreef:een schroevendraaier in het gat van de bougie
Jo VdB
Hé Jo VdB weet jij de antwoorden niet op mijn vragen, jij heb mij al meerdere keren geholpen met jou ervaring.Jo VdB schreef:Foei foei ! Neem dan tenminste een breed plastic ty-rip bandje, dat krast tenminste niet in je zuiger ....mx jake schreef:een schroevendraaier in het gat van de bougie
Jo VdB
Gtz Kokkie
Ik hou van lekker flammen
de punten op je nokkenas moeten gelijk komen met je I tekentje, wat bij sommige modellen een T is.. I van Ignition of T van Timing
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
Oké hier heb ik wat aan uit jou antwoord blijkt dat ik het toch goed gedaan heb.Klx300R schreef:de punten op je nokkenas moeten gelijk komen met je I tekentje, wat bij sommige modellen een T is.. I van Ignition of T van Timing
Thanks
Ik hou van lekker flammen