Vorige week was het weer eens zover. Linker en rechter radiateur krom door kleine lullige valpartijen. Hoevaak is het me inmiddels wel niet gebeurt dat ik kromme koelers heb gereden . Op mijn WR heb ik een bescherm zetje maar ook die heb ik pas gekocht nadat beide radiateuren krom waren. Dus nu ook de CRF, ik baal er een beetje van want ze konden dit keer niet recht getrokken worden. Gelukkig zijn ze niet lek maar fraai zijn ze niet meer. Voor de volgende paar wil ik ze beschermd hebben maar de prijs van de bescherms zijn veel te hoog voor wat je ervoor krijgt. Namelijk een paar aluminium plaatjes met twee stangen die vanaf het frame de platen vast houdt die om de radiateur heen zitten.
Dit moet toch goedkoper en beter kunnen
Radiateur alweer krom.
Moderator: ghulst
# 442
Ik heb bescherming van axp-racing. Kost iets van een 70€, voor die prijs kan je het zelf maken als je je uren niet meerekent.
Zelf maken: uittekenen en binnenleveren bij een firma die kan lasersnijden en plooien, heb je ook mooi materiaal.
grtz,
pHreaC
Zelf maken: uittekenen en binnenleveren bij een firma die kan lasersnijden en plooien, heb je ook mooi materiaal.
grtz,
pHreaC
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Volgens mij gaat het er ook om wat je bespaart. Ik heb de mijne gekocht toen ik hem ook een keer krom had gereden. Daarna nooit meer last van gehad. Maar ja... onverwoestbaar is het natuurlijk niet maar in mijn geval blijkbaar net stevig genoeg om het heel te houden.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
mijn radiators hebben al alle vormen gehad en zijn al naar alle mogleijk kanten geplooid/krom en nog steeds niet lek . is zelfs al eens en stuk vanaf gescheurt en nog steeds niet lek. al 2 soorten radiator beschermers gehad en beide krom en gescheurt .
hier een fototje van mijn radiator.
hier een fototje van mijn radiator.
St-service onderhoud revisie motorblokken-veering
Ook Works Connection heeft standaard Radiator beschermers.
Wel zo makkelijk.
Wel zo makkelijk.
Zoveel gevallen,dat ik m weer bijna rechtgevallen heb.
Zou daar voor gaan;...uiteindelijk gaat alles gewoon weer recht staan........als `t idd. maar nie lekt
Die beschermers zouden ze wel standaard op de nieuwe modellen mogen zetten trouwens.
Zou daar voor gaan;...uiteindelijk gaat alles gewoon weer recht staan........als `t idd. maar nie lekt
Die beschermers zouden ze wel standaard op de nieuwe modellen mogen zetten trouwens.
die works connection radiator beschermers zijn niet veel waart hoor.Rolando schreef:Ook Works Connection heeft standaard Radiator beschermers.
Wel zo makkelijk.
St-service onderhoud revisie motorblokken-veering
Heb ook nog andere in de aanbieding
CRF250 2006 Beschermers, zo ja stuur me dan een pb voor de prijs etc.Rolando schreef:Heb ook nog andere in de aanbieding
# 442
Heb je ge PB-thornet911 schreef:originele yamaha zijn top!!! Wel pokkeduur
Heb Flatland radiateur beschemers gemonteerd.
Zo kunnen er ook geen takken vanaf de voorkant naar binnen.
Zo kunnen er ook geen takken vanaf de voorkant naar binnen.
Waar ik van baal:
Linker beschermer krom gevallen, radiateur ook een tik gehad, maar dankzij de beschermer was de radiateur nog bruikbaar en te richten
Ik moest echter wel een complete set nieuwe beschermers kopen, (links/rechts 80 euro), KTM 520 EXC
die rechtse had ik helemaal niet nodig
Nog een richt-tip:
radiateur gemonteerd laten zitten en motor flink warm draaien,
dan in gemonteerde toestand gaan trekken/buigen (wellicht met handschoenen aan).
Het buigen gaat dan makkelijker, en minder kans dat de lamellen alsnog inscheuren.
(ik kreeg die tip van een monteur van brouwer zwartebroek).
Linker beschermer krom gevallen, radiateur ook een tik gehad, maar dankzij de beschermer was de radiateur nog bruikbaar en te richten
Ik moest echter wel een complete set nieuwe beschermers kopen, (links/rechts 80 euro), KTM 520 EXC
die rechtse had ik helemaal niet nodig
Nog een richt-tip:
radiateur gemonteerd laten zitten en motor flink warm draaien,
dan in gemonteerde toestand gaan trekken/buigen (wellicht met handschoenen aan).
Het buigen gaat dan makkelijker, en minder kans dat de lamellen alsnog inscheuren.
(ik kreeg die tip van een monteur van brouwer zwartebroek).
Tegenwoordig kunnen ze de radiateuren goed maken.
Bij Laurense en ook Jos van Vugt heb ik gezien dat ze deze doorzagen en weer lassen en zo weer waterdicht maken.
Bij Laurense en ook Jos van Vugt heb ik gezien dat ze deze doorzagen en weer lassen en zo weer waterdicht maken.
@rolando , met deze radiator beschermers kan je wel problemen mee krijgen met de wind koeling.
Ze laten een stuk minder wind door.
Ze laten een stuk minder wind door.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Volgens een aantal gebruikers valt dat nog wel mee.
Daarnaast zijn er nog wat aanpassingen mogelijk om die koeling te verbeteren. Anders "er af".
Daarnaast zijn er nog wat aanpassingen mogelijk om die koeling te verbeteren. Anders "er af".
Let er in ieder geval maar op dat ze niet gaan dichtzitten met blubRolando schreef:Volgens een aantal gebruikers valt dat nog wel mee.
Daarnaast zijn er nog wat aanpassingen mogelijk om die koeling te verbeteren. Anders "er af".
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Truukje: kijk goed wanneer je vriendin/vrouw weg is en neem een duik in haar nylonsvoorraad.
Vooral de zwarte (nee, niet de netkousen met naad) zijn bijzonder geschikt om over je radiator te spannen. Onderaan knoop of tywrapje en klaar is Klara!
De modder blijft vanaf nu buiten.
Vooral de zwarte (nee, niet de netkousen met naad) zijn bijzonder geschikt om over je radiator te spannen. Onderaan knoop of tywrapje en klaar is Klara!
De modder blijft vanaf nu buiten.