Hallo,
Als mijn motor stil valt kun je hem zeer slecht aan de gang krijgen (20 trappen)ook gebruik ik de koudstartknop en geef geen gas.
de volgende actie's zijn al ondernomen.
*nieuwe zuiger.
*klep speling gecontroleerd.oke
*setting van sproeier en gasnaald orgineel volgens motorzaak.
en soms verslikt de motor zich.
wie weet raad.
gr Andre
slecht starten crf 450 bij valpartij
Moderator: ghulst
-
ik wou zeggen het membraam.. maar dat gaat hem niet worden met een 4takt..
setting was origineel zeggen ze, dus ik neem aan dat ze hem open hebben gehad, dus benzine op de verkeerde plaatsen is hem dan waarschijnlijk ook niet..
maar als hij eenmaal loopt, loopt die dan lekker?
dit probleem heb ik ook wel eens bij 2takts.. maar dan loopt hij niet fijn.. na een tijdje rijd die weer lekker, is het startprobleem ook weer voorbij..
setting was origineel zeggen ze, dus ik neem aan dat ze hem open hebben gehad, dus benzine op de verkeerde plaatsen is hem dan waarschijnlijk ook niet..
maar als hij eenmaal loopt, loopt die dan lekker?
dit probleem heb ik ook wel eens bij 2takts.. maar dan loopt hij niet fijn.. na een tijdje rijd die weer lekker, is het startprobleem ook weer voorbij..
There's one Lovesong.... That only 2strokes can sing!
Kawasaki KX 250 // HGS bocht // Doma demper // geflowde PWK 39 // YZR getuned // powervalves overleden..
If heaven smells like something, I'm sure it's 2stroke oil..!
Kawasaki KX 250 // HGS bocht // Doma demper // geflowde PWK 39 // YZR getuned // powervalves overleden..
If heaven smells like something, I'm sure it's 2stroke oil..!
-
na valpartij? ,dan is ie meestal verzopen ,paar keer rustig kicken met gas plank gas open en kleplichter open en dan zou die weer moeten starten.
de koud start knop is volgens mij juist een *warmstartknop*
wat deze doet is de gasschuif een aantal milimeters omhoogduwen , iets wat je met de hand aan het gashandle niet lukt , ik gebruik `m alleen bij een warm gereden motor .
mijn truuk voor vlot starten is meestal de kleplichter inhouden , het gas voluit open , en een aantal keren de kickstarter naar beneden trappen.
vervolgens de kickstarter in de juiste stand zetten en ?(zonder gas en kleplichter uiteraard) aan trappen.
zo krijg je zelfs een xt500 of een husaberg met fcr carburateur aan de praat.
wat deze doet is de gasschuif een aantal milimeters omhoogduwen , iets wat je met de hand aan het gashandle niet lukt , ik gebruik `m alleen bij een warm gereden motor .
mijn truuk voor vlot starten is meestal de kleplichter inhouden , het gas voluit open , en een aantal keren de kickstarter naar beneden trappen.
vervolgens de kickstarter in de juiste stand zetten en ?(zonder gas en kleplichter uiteraard) aan trappen.
4 strokes only !!
Joebar jij hebt er verstand van, zo start je ook na een val een viertakt. Op deze manier kreeg ik zelfs de Rotax KTM's perfect gestartJoeBaR schreef:de koud start knop is volgens mij juist een *warmstartknop*
Sorry, ik val nooitandre crf 450 schreef: wie weet raad. gr Andre
Ik dacht als eerste aan de klepspeling van de inlaatkleppen maar hij zegt dat die goed is.Sjokske schreef:Adjeandre crf 450 schreef: wie weet raad.
Als die motor koud wel heel goed start dan zal die waarschijnlijk te rijk afgesteld staan waardoor als je valt en flink warm is die dan ook gemakkelijker kan verzuipen.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
-
bedankt voor de reacties
zaterdag remde ik de motor dood en nu start hij in twee trappen(door de gas voluit open te zetten)dus dat was een goede tip.
thanks
zaterdag remde ik de motor dood en nu start hij in twee trappen(door de gas voluit open te zetten)dus dat was een goede tip.
thanks