ik wil een 80cc crosser aanschaffen.
Nouw mijn vraag.
welk merk moet ik dan nemen?(ik bedoel met vermogen,onderhoud)
En waar moet ik op letten bij het bezigtigen van een 80cc?
Alvast bedankt
Gr Arjen Osinga
P.S ik heb zoon gevoel dat honda cr80's wat minder vermogen hebben dan andere 80cc crossers zoals Kawasaki,Yamaha,Suzuki.
Is dat waar?[/u]
welk merk
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Kick Tien Minuten, maakt geen 80 cc 85
Merk is niet het belangrijkste, neem een motor die in een goede staat is. Een afgetrapte KTM is niet wat....en dat geld voor alle merken....
Merk is niet het belangrijkste, neem een motor die in een goede staat is. Een afgetrapte KTM is niet wat....en dat geld voor alle merken....
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Rudy schreef:Kick Tien Minuten, maakt geen 80 cc 85
Merk is niet het belangrijkste, neem een motor die in een goede staat is. Een afgetrapte KTM is niet wat....en dat geld voor alle merken....
had ik geen beter antwoord op gevonden rudy
aan arjen: gebruik de search en ga op mx world en dergelijke ook zoeken,zul je genoeg hierover vinden.
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
-
- Berichten: 133
- Lid geworden op: wo jul 18, 2007 01:59
- Locatie: Ehv
80cc's zijn verouderd, iets leukers zijn modernere 85's inderdaad, tot je een jaar of 14 bent.. dan moet je echt over naar de 125
ben zelf meer voorstander van Kawasaki en Yamaha.. honda is wel redelijk, maar vind ik persoonlijk niet zo.. met suzuki heb ik persoonlijk geen ervaring, maar daar mijn ouwe een DR rijd, ben ik daar niet zo een fan van
KTM is niets, niet dat het geen goede machines zijn, maar die onderdelen zijn simpelweg duur,
ik zou gaan voor een Kawa of Yam
ben zelf meer voorstander van Kawasaki en Yamaha.. honda is wel redelijk, maar vind ik persoonlijk niet zo.. met suzuki heb ik persoonlijk geen ervaring, maar daar mijn ouwe een DR rijd, ben ik daar niet zo een fan van
KTM is niets, niet dat het geen goede machines zijn, maar die onderdelen zijn simpelweg duur,
ik zou gaan voor een Kawa of Yam
There's one Lovesong.... That only 2strokes can sing!
Kawasaki KX 250 // HGS bocht // Doma demper // geflowde PWK 39 // YZR getuned // powervalves overleden..
If heaven smells like something, I'm sure it's 2stroke oil..!
Kawasaki KX 250 // HGS bocht // Doma demper // geflowde PWK 39 // YZR getuned // powervalves overleden..
If heaven smells like something, I'm sure it's 2stroke oil..!
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
125 uit 97 kawa had geloof ik 37 pk aan de krukas opgegeven.
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
-
- Berichten: 211
- Lid geworden op: ma okt 16, 2006 11:54
- Locatie: opwijk droeshaat
- Contacteer:
IDDGery400 schreef:Acid Burns schreef:maar die onderdelen zijn simpelweg duur
-
- Berichten: 133
- Lid geworden op: wo jul 18, 2007 01:59
- Locatie: Ehv
over 2 jaar SX125.. daar lul ik over
weet van mijn SX125, en de 250EXC-2t, dat de onderdelen toch een stuk duurder zijn dan kawasaki onderdelen..
ook knap ik "voor de lol" motoren op..
mag ik dan vragen vanwaar de niet al te aardige reactie?
mvg
weet van mijn SX125, en de 250EXC-2t, dat de onderdelen toch een stuk duurder zijn dan kawasaki onderdelen..
ook knap ik "voor de lol" motoren op..
mag ik dan vragen vanwaar de niet al te aardige reactie?
mvg
There's one Lovesong.... That only 2strokes can sing!
Kawasaki KX 250 // HGS bocht // Doma demper // geflowde PWK 39 // YZR getuned // powervalves overleden..
If heaven smells like something, I'm sure it's 2stroke oil..!
Kawasaki KX 250 // HGS bocht // Doma demper // geflowde PWK 39 // YZR getuned // powervalves overleden..
If heaven smells like something, I'm sure it's 2stroke oil..!
Ik heb de ervaring dat Yamaha onderdelen, dan praat ik wel over originele, erg duur zijn.
Op de immitatie markt, vallen de prijs verschillen wel mee.
Op de immitatie markt, vallen de prijs verschillen wel mee.
Volgens mij maakt het idd. niet uit, van welk merk je onderdelen bestellen moet;stefaan525 schreef:IDDGery400 schreef:Acid Burns schreef:maar die onderdelen zijn simpelweg duur
Het blijft schrikken.
Alleen worden hier naar mijn mening net iets teveel vraagtekens gezet.
Hij vertelde jullie niet dat ie van Mars kwam.
-
- Berichten: 133
- Lid geworden op: wo jul 18, 2007 01:59
- Locatie: Ehv
paar dingetjes uit mijn hoofd.. :
Sx125 koppelingshuis 260,-
KX250 koppelingshuis 207,-
SX125 CRD uitlaat 325,- nieuw
KX250 CRD uitlaat 410,- nieuw.. maar van een kx125 = 260,- nieuw
bij laurense en ene in helmond (mx zaak, weet niet hoe die heet?)
is wel al weer 1,5 jaar terug.. maar zoveel zal er niet veranderen..
verder allerlij kleine dingen, en van imi spul is er idd niet veel verschil, fabrieks spul wel..
en yamaha is idd ook een dure, maar die vind ik persoonlijk beter dan KTM, bij het crossen zie je ook dat Yamaha's de minste technische problemen hebben.. (suzuki RM's hebben de meeste problemen zover ik weet, vorigjaar 16 juli op boekel.. 1manche (is aparte klasse dat suzuki gebeuren) en er vielen er 3 uit met versnellingsbak problemen)
maar ik spreek hier iig wel over cross, weet niet of de kwaliteiten van enduros anders liggen.. maar over de crossers ben ik iig zeker
Sx125 koppelingshuis 260,-
KX250 koppelingshuis 207,-
SX125 CRD uitlaat 325,- nieuw
KX250 CRD uitlaat 410,- nieuw.. maar van een kx125 = 260,- nieuw
bij laurense en ene in helmond (mx zaak, weet niet hoe die heet?)
is wel al weer 1,5 jaar terug.. maar zoveel zal er niet veranderen..
verder allerlij kleine dingen, en van imi spul is er idd niet veel verschil, fabrieks spul wel..
en yamaha is idd ook een dure, maar die vind ik persoonlijk beter dan KTM, bij het crossen zie je ook dat Yamaha's de minste technische problemen hebben.. (suzuki RM's hebben de meeste problemen zover ik weet, vorigjaar 16 juli op boekel.. 1manche (is aparte klasse dat suzuki gebeuren) en er vielen er 3 uit met versnellingsbak problemen)
maar ik spreek hier iig wel over cross, weet niet of de kwaliteiten van enduros anders liggen.. maar over de crossers ben ik iig zeker
There's one Lovesong.... That only 2strokes can sing!
Kawasaki KX 250 // HGS bocht // Doma demper // geflowde PWK 39 // YZR getuned // powervalves overleden..
If heaven smells like something, I'm sure it's 2stroke oil..!
Kawasaki KX 250 // HGS bocht // Doma demper // geflowde PWK 39 // YZR getuned // powervalves overleden..
If heaven smells like something, I'm sure it's 2stroke oil..!
hoi AcidAcid Burns schreef:over 2 jaar SX125.. daar lul ik over
weet van mijn SX125, en de 250EXC-2t, dat de onderdelen toch een stuk duurder zijn dan kawasaki onderdelen..
ook knap ik "voor de lol" motoren op..
mag ik dan vragen vanwaar de niet al te aardige reactie?
mvg
ik denk dat je mijn reactie bedoelt met *onaardige reactie? *
deze is zeker niet zo bedoelt , excuses als dat zo overkomt .
toch ben ik het niet geheel met jouw stelling eens . ook ik knap crossers op en doe reparaties en revisiewerk , zeker wat tweetakt KTM`s betreft ontlopen de prijzen elkaar niet veel vergeleken met diverse japanse merken , de prijs verschillen zijn echter zeker niet zo groot om daarom een merk als KTM niet aan te schaffen.
wel is het waar dat KTM (en Husqvarna ) halverwege de jaren negentig , en stuk duurder waren met de viertakt onderdelen , voornamelijk omdat er in die tijd nog geen concurentie uit japan was.
om weer even ONtopic te gaan in dit draadje , Arjan wil een 80cc aanschaffen .
in principe is er weinig tot geen verschil in kwaliteit en vermogen in deze klasse .. iniedergeval zijn deze verschillen niet belangrijk voor een beginnend hobby rijder...
verder maak je een prijs vergelijking van KTM en Kawasaki van vergelijkbare onderdelen bij dezelfde dealer , door jou genoemde Laurense motoren ..
ik ga voor mijn KTM spullen naar Brouwer,die importeur was van KTM , het meeste gewoon op voorraad heeft liggen en daar door wat goedkoper kan leveren dan Laurense , die het op zijn beurt waarschijnlijk ook bij Brouwer bestelt , en dus zijn winst er bij moet rekenen.
Mvg Bar
4 strokes only !!
@ JoeBar,
De KTM onderdelen van Laurense kwamen inderdaad van Brouwer, maar tegenwoordig worden die toch allemaal bij de centrale KTM inkoop besteld in Mook (dacht ik), of zelfs meteen in Oostenrijk.
Ik kan het mis hebben.
De KTM onderdelen van Laurense kwamen inderdaad van Brouwer, maar tegenwoordig worden die toch allemaal bij de centrale KTM inkoop besteld in Mook (dacht ik), of zelfs meteen in Oostenrijk.
Ik kan het mis hebben.
-
- Berichten: 133
- Lid geworden op: wo jul 18, 2007 01:59
- Locatie: Ehv
iig, groen blijft leuker.. dat is een hard feit, hehe
maar dan nog even terug te keren.. 80cc's..
van de ktm's vind je nietzoveel lichte ouwe meer..
van de kawasaki's en honda's zijn nog (zo lijkt het) miljoenen "bromfietsjes" te koop op marktplaats e.d.. althans, een kx80 of cr80 is niet veel meer dan dat.. met toendertijd circa. 12 - 15pk, en tegenwoordig wel >20pk
maar dan nog even terug te keren.. 80cc's..
van de ktm's vind je nietzoveel lichte ouwe meer..
van de kawasaki's en honda's zijn nog (zo lijkt het) miljoenen "bromfietsjes" te koop op marktplaats e.d.. althans, een kx80 of cr80 is niet veel meer dan dat.. met toendertijd circa. 12 - 15pk, en tegenwoordig wel >20pk
There's one Lovesong.... That only 2strokes can sing!
Kawasaki KX 250 // HGS bocht // Doma demper // geflowde PWK 39 // YZR getuned // powervalves overleden..
If heaven smells like something, I'm sure it's 2stroke oil..!
Kawasaki KX 250 // HGS bocht // Doma demper // geflowde PWK 39 // YZR getuned // powervalves overleden..
If heaven smells like something, I'm sure it's 2stroke oil..!
als ik me niet vergis, zelfs 26 pk...
-
- Berichten: 133
- Lid geworden op: wo jul 18, 2007 01:59
- Locatie: Ehv
ik geloof iets van 21 pk ongetuned, maar ken een mannetje met een getunede cr85, waar 28,7pk uit is geknepen.. maar vandaar ook >20.. meer dan
There's one Lovesong.... That only 2strokes can sing!
Kawasaki KX 250 // HGS bocht // Doma demper // geflowde PWK 39 // YZR getuned // powervalves overleden..
If heaven smells like something, I'm sure it's 2stroke oil..!
Kawasaki KX 250 // HGS bocht // Doma demper // geflowde PWK 39 // YZR getuned // powervalves overleden..
If heaven smells like something, I'm sure it's 2stroke oil..!
Ik vond toevallig een Honda CR brochure op zolder van 1996.
voor de CR 80R van dat jaar werd 26,2 pk opgegeven.
Bijna 40 pk minder dan mijn CR 500
voor de CR 80R van dat jaar werd 26,2 pk opgegeven.
Bijna 40 pk minder dan mijn CR 500
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Standaard opgaves liggen rond de 26-28 pkAcid Burns schreef:ik geloof iets van 21 pk ongetuned, maar ken een mannetje met een getunede cr85, waar 28,7pk uit is geknepen.. maar vandaar ook >20.. meer dan
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300