De achterband op m'n nieuwe trial fietsje loopt ietsjes af.
Zo'n ding heeft tubeless banden (maar wel een gewoon gespaakte velg)
Nu zit er een aardige buts in de achtervelg, kan dat de oorzaak zijn?
Hoe haal je zo'n buts eruit?
Of ligt het meer voor de hand dat de afdichting voor de spaken ergens wat lucht doorlaat?
Ik heb al nieuwe banden besteld dus kan binnenkort de binnenkant van de velg eens bekijken.
Deuk in velg / Tubeless trial banden lopen af
Moderator: ghulst
#777 - Mijn fotoboekenplank
Hee... zie ik daar voetjes aan de grond??
Helaas heb ik verder geen zinnige info over je velgje...
Veel plezier met het fietsje!
Helaas heb ik verder geen zinnige info over je velgje...
Veel plezier met het fietsje!
je kan altijd eens wat zeepsop over de velg gieten dan zie je meteen of er lucht lekt aan de spaken. velgje terug recht maken met een ruberen hamer en een bankschroef.
St-service onderhoud revisie motorblokken-veering
-
- Berichten: 133
- Lid geworden op: wo jul 18, 2007 01:59
- Locatie: Ehv
velgje sla je niet zo makkelijk terug met een rubberhamer, maat van me had een lullige deuk in zijn achtervelg, een half uur vol op staan rammen met een kunstof hamer..
echter, met tubeless bandjes, die hangen vast aan de rand van je velg, door de druk die er inzit?? dus als een velg rand schuin is door een deuk, (weet niet of dat dat het geval is) kan die hem er makkelijk uitduwen op die plek.. of is dat niet wat je bedoeld?
echter, met tubeless bandjes, die hangen vast aan de rand van je velg, door de druk die er inzit?? dus als een velg rand schuin is door een deuk, (weet niet of dat dat het geval is) kan die hem er makkelijk uitduwen op die plek.. of is dat niet wat je bedoeld?
There's one Lovesong.... That only 2strokes can sing!
Kawasaki KX 250 // HGS bocht // Doma demper // geflowde PWK 39 // YZR getuned // powervalves overleden..
If heaven smells like something, I'm sure it's 2stroke oil..!
Kawasaki KX 250 // HGS bocht // Doma demper // geflowde PWK 39 // YZR getuned // powervalves overleden..
If heaven smells like something, I'm sure it's 2stroke oil..!
Het eruit halen zal niet meevallen omdat de tubeless band het velgbed luchtdicht af moet kunnen sluiten.
De spaken worden van binnenuit afgesloten dus dat zit wel dicht.
Je kunt de deuk wel een stukkie terug slaan maar of alles dan wel goed afsluit ........
Maar loopt je achterband niet leeg momenteel met deze deuk erin?
De beste optie is een nieuwe velg nemen en de spaken in je nieuwe velg zetten maar dat is wel een hoop werk.
Of iemand vinden die het voor je wil doen.
Is dit de Sherco die in Thorn (Lb) te koop stond op marktplaats?
Als dat zo is hoop ik dat je wat van de prijs heb kunnen afpingelen want hij heeft er erg lang te koop gestaan.
Succes ermee en we verwachten je op 18 augustus in Apeldoorn samen met Huskie !!
De spaken worden van binnenuit afgesloten dus dat zit wel dicht.
Je kunt de deuk wel een stukkie terug slaan maar of alles dan wel goed afsluit ........
Maar loopt je achterband niet leeg momenteel met deze deuk erin?
De beste optie is een nieuwe velg nemen en de spaken in je nieuwe velg zetten maar dat is wel een hoop werk.
Of iemand vinden die het voor je wil doen.
Is dit de Sherco die in Thorn (Lb) te koop stond op marktplaats?
Als dat zo is hoop ik dat je wat van de prijs heb kunnen afpingelen want hij heeft er erg lang te koop gestaan.
Succes ermee en we verwachten je op 18 augustus in Apeldoorn samen met Huskie !!
Deze komt uit wat noordelijker Limburg. Heeft nog geen 24 uur op marktplaats gestaan en was aanzienlijk voordeliger.
Gisteravond weer wezen spelen in de kuil bij IJmuiden. Leuk hoor.
Het aflopen is maar heel langzaam, voor nu kan ik er ook nog prima mee leven hoor. Het butsje in de velg is ook niet zo erg groot trouwens, ik ga em nog even niet vervangen maar zal is wat proberen met de rubber hamer.
Als je me verteld wat er 18 augustus in Apeldoorn is ..... misschien dat ik er dan ook bij ben. (moet tenslotte wel oefenen voor 25 augustus nachttrial)
Gisteravond weer wezen spelen in de kuil bij IJmuiden. Leuk hoor.
Het aflopen is maar heel langzaam, voor nu kan ik er ook nog prima mee leven hoor. Het butsje in de velg is ook niet zo erg groot trouwens, ik ga em nog even niet vervangen maar zal is wat proberen met de rubber hamer.
Als je me verteld wat er 18 augustus in Apeldoorn is ..... misschien dat ik er dan ook bij ben. (moet tenslotte wel oefenen voor 25 augustus nachttrial)
#777 - Mijn fotoboekenplank
Erwin, 18 Augustus is er een clubspecial met BBQ, altijd gezellig, je bent van harte welkom.
Kijk maar eens op de site: tcapeldoorn.nl
Als je eenmaal door deze langzame sport gepakt wordt laat het je niet meer los en is de beste ondersteuning in je endurowerk.
Als het slechts een butsje is kun je met een stevige kunststofhamer proberen iets te doen maar het is taai spul en een persje is inderdaad best een goed idee.
Kijk maar eens op de site: tcapeldoorn.nl
Als je eenmaal door deze langzame sport gepakt wordt laat het je niet meer los en is de beste ondersteuning in je endurowerk.
Als het slechts een butsje is kun je met een stevige kunststofhamer proberen iets te doen maar het is taai spul en een persje is inderdaad best een goed idee.
-
- Berichten: 133
- Lid geworden op: wo jul 18, 2007 01:59
- Locatie: Ehv
pers lijkt me inderdaad het beste idee, want geloof me, met een hamer wil je niet werken, en vooral niet met warm weer.. die dingen zijn erg taai..
met pers wel goed opletten dat je het wel symetrisch doet, en niet dat je deuk weg is, en dat er aan de andere kant de velg naar binnen is geperst
met pers wel goed opletten dat je het wel symetrisch doet, en niet dat je deuk weg is, en dat er aan de andere kant de velg naar binnen is geperst
There's one Lovesong.... That only 2strokes can sing!
Kawasaki KX 250 // HGS bocht // Doma demper // geflowde PWK 39 // YZR getuned // powervalves overleden..
If heaven smells like something, I'm sure it's 2stroke oil..!
Kawasaki KX 250 // HGS bocht // Doma demper // geflowde PWK 39 // YZR getuned // powervalves overleden..
If heaven smells like something, I'm sure it's 2stroke oil..!
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
of toch maar een binnenband erin?
Dat is ook nog een optie (biba)
Alleen lijkt het erop dat trial motoren ?allemaal? tubeless rijden. Daar is misschien wel een hele goeie reden voor
(zoals geen lekke band hebben als je met 0,4 bar een betonblok op klapt)
bovendien zit er achter geen bandenklemgat.
Alleen lijkt het erop dat trial motoren ?allemaal? tubeless rijden. Daar is misschien wel een hele goeie reden voor
(zoals geen lekke band hebben als je met 0,4 bar een betonblok op klapt)
bovendien zit er achter geen bandenklemgat.
#777 - Mijn fotoboekenplank
Erwin, kijk eerst met zeepsop, zoals reeds boven aangegeven, waar die lekt. Gewoon even 1 bar erin en soppen maar. Ik plompte mijn wiel in de Amstel(rivier die door amsterdam loopt ). Als je dan weet waar die lekt, ben je weer wat verder, want wellicht dat de deuk kan blijven zitten.
Enne Zot, is zijn echte tubeless, geen twee in een.
Ps: ik kocht mijn trialmotor ook met een binnenband erin. Er zat een giga snee in de wang en zo had die slimmerd het opgelost.
Mijn eerste tubeless liep ook iets af, maar heb het uiteindelijk goed gekregen.
Enne Zot, is zijn echte tubeless, geen twee in een.
Ps: ik kocht mijn trialmotor ook met een binnenband erin. Er zat een giga snee in de wang en zo had die slimmerd het opgelost.
Mijn eerste tubeless liep ook iets af, maar heb het uiteindelijk goed gekregen.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Zo weinig?
ik rij nu met ongeveer 0,5 bar (500gram)
Het aflopen lijkt ook wel minder te zijn.
Inmiddels heb ik verse banden binnen, die gaan erop en dan eerst nog wat timmeren op die deuk.
Het ventiel wat erop zit is ook een beetje raar. Thuis op de compressor wil het wel, maar met de voetpomp loopt ie alleen maar af ipv op.
Die zal ik ook maar gelijk vervangen.
ik rij nu met ongeveer 0,5 bar (500gram)
Het aflopen lijkt ook wel minder te zijn.
Inmiddels heb ik verse banden binnen, die gaan erop en dan eerst nog wat timmeren op die deuk.
Het ventiel wat erop zit is ook een beetje raar. Thuis op de compressor wil het wel, maar met de voetpomp loopt ie alleen maar af ipv op.
Die zal ik ook maar gelijk vervangen.
#777 - Mijn fotoboekenplank
Net bandjes gewisseld.
D'r zit dus gewoon voor en achter een binnenband in. Een aardig versleten weliswaar, dus aflopen is niet zo gek.
Ik heb er dan ook maar gewoon nieuwe (eigenlijk gebruikte van m'n enduro) ingedaan.
Van die dikke. Is dat gek in een trial motor, of alleen maar wat zwaarder?
De deuk was sterker dan ik durfde te slaan, die laat ik maar zitten.
Volgende keer zal ik de bandjes nog meer aflaten. Ik denk wel dat ik een andere spanningsmeter moet hebben, die van mij begint pas bij 0,3 en zal in die buurt vast niet erg nauwkeurig zijn.
#777 - Mijn fotoboekenplank
Vooraan is altijd met binnenband (standaard)
Hier wat tips ( wel in het frans)
http://www.planetetrial.com/articles.php?lng=fr&pg=64
Nog een forum
http://www.forum-trial.com
Hier wat tips ( wel in het frans)
http://www.planetetrial.com/articles.php?lng=fr&pg=64
Nog een forum
http://www.forum-trial.com
Ik kan wel een beetje frans maar dit gaat me wat te ver helaas.
toch bedankt.
toch bedankt.
#777 - Mijn fotoboekenplank
-
- Berichten: 133
- Lid geworden op: wo jul 18, 2007 01:59
- Locatie: Ehv
die deuken zijn ERG taai zei ik je al je kan er gerust hard op slaan met een kunstof hamer.. máár.. zorg dat je lager niets te lijden heeft, dus wel de velg tegen houden..!
There's one Lovesong.... That only 2strokes can sing!
Kawasaki KX 250 // HGS bocht // Doma demper // geflowde PWK 39 // YZR getuned // powervalves overleden..
If heaven smells like something, I'm sure it's 2stroke oil..!
Kawasaki KX 250 // HGS bocht // Doma demper // geflowde PWK 39 // YZR getuned // powervalves overleden..
If heaven smells like something, I'm sure it's 2stroke oil..!
Ik heb bij auto velgen (staal) wel vaker deuken eruit geslagen. Ik hield dan 1 hamer tegen de 'holle' kant van de deuk aan en sloeg met een andere hamer tegen de 'bolle' kant van de deuk.
Dit waren van die 2,5 kilo hamers, dat ging behoorlijk makkelijk. Nu is een stalen autovelg wel een stuk dunner en slapper dan een trial velg. Dus ik weet niet of dit gaat werken bij jouw velg
Gr Mark
Dit waren van die 2,5 kilo hamers, dat ging behoorlijk makkelijk. Nu is een stalen autovelg wel een stuk dunner en slapper dan een trial velg. Dus ik weet niet of dit gaat werken bij jouw velg
Gr Mark
Ik laat t deukje maar lekker zitten zo. Hij is in ieder geval niet verantwoordelijk voor het aflopen van de band (dat was immers de staa van de binnenband, een groot deel ervan lag los in kruimels in de band.)
Wat ik gemept heb was met de velg los, eerst een kunstof hamertje. Daarna een 2,5 kg vuist met een stuk hout ertussen, allebei niks.
Het is maar een klein deukje, 't is best zo.
Straks lekker met verse bandjes rijden. Nieuwe banden zijn zeker de eerste paar honderd km glad
Wat ik gemept heb was met de velg los, eerst een kunstof hamertje. Daarna een 2,5 kg vuist met een stuk hout ertussen, allebei niks.
Het is maar een klein deukje, 't is best zo.
Straks lekker met verse bandjes rijden. Nieuwe banden zijn zeker de eerste paar honderd km glad
#777 - Mijn fotoboekenplank