club victory Haversin
Moderator: ghulst
Ondertussen ben ik ingeschreven, maar ik start met mijn kompaan bij de gevorderden en moet mijn motor op 30 pk laten afstellen. Dat zal een beetje aanpassen worden vrees ik. Heeft er hier iemand al ervaring met een 30pk 4takt-motor bij club victory ?
- sjikkentip
- Berichten: 500
- Lid geworden op: zo apr 13, 2003 18:21
- Locatie: Pajotten-enduroland-Villezjeel
Ik zit aan de Costa Brava,niet ver van waar we regelmatig een 3-daagse rijden (Gerona),maar deze keer met 'ons madam' en niet met mijne KTM.Erik V schreef:Volgende week wil ik deelnemen aan de "Spira" in Haversin. Op de foto's leek het me een prachtige omloop. Wie van het forum gaat er nog ?
Zal wel een 'aanpassing' zijn .......
KTM EXC-F 280 2011 HONDA NC700X 2012
http://nin-off-road.skynetblogs.be/
http://nin-off-road.skynetblogs.be/
moest ik nog een co-piloot vinden, zou ik ook wel willen gaan... iemand interesse?? (vrees wel dat ik - zoals in het verleden - zal moeten meerijden bij de gevorderden)......sjikkentip, gelieve hier geen commentaar op te geven
- sjikkentip
- Berichten: 500
- Lid geworden op: zo apr 13, 2003 18:21
- Locatie: Pajotten-enduroland-Villezjeel
Gevorderden,gevorderden...Das normaal hé asker iedereen uitrijdt in iederen bocht !!!JohanDR schreef:moest ik nog een co-piloot vinden, zou ik ook wel willen gaan... iemand interesse?? (vrees wel dat ik - zoals in het verleden - zal moeten meerijden bij de gevorderden)......sjikkentip, gelieve hier geen commentaar op te geven
KTM EXC-F 280 2011 HONDA NC700X 2012
http://nin-off-road.skynetblogs.be/
http://nin-off-road.skynetblogs.be/
Ik reed met nummer 58, tot nummer 4 me van de weg reed...
De hoofdpijn begint te beteren (hoewel een buil aan het groeien is), mijn knie krijgt alle kleuren van de regenboog (zonder mijn kniebeschermers had ik mijn knieschijf bij mekaar mogen puzzelen), en ik heb nu een "skiduim" schijnt het. Verstuikt, helemaal dik. Hopelijk ben ik er binnen enkele weken vanaf...
Dringend tijd dat Alain en Reginald weer wat strenger optreden en de rappe mannen gaan weren, zodat de echte amateurs weer zonder schrik hun rondjes kunnen draaien.
Voor mezelf was het gedaan na 2u45 (wegens gekwetst) en mijn buurman, die voor de eerste keer meewas, en errug traag rijdt, DURFDE niet meer het parcours op, omdat er zotten aan het racen waren. Sorry, die mannen mogen hun testosterone op een crossterrein gaan uitleven, Club Victory is voor de amateurs.
Vroeger was het niet zo. Begin dit jaar kon ik nog met een gerust hart mijn rondjes draaien, nu niet meer.
De hoofdpijn begint te beteren (hoewel een buil aan het groeien is), mijn knie krijgt alle kleuren van de regenboog (zonder mijn kniebeschermers had ik mijn knieschijf bij mekaar mogen puzzelen), en ik heb nu een "skiduim" schijnt het. Verstuikt, helemaal dik. Hopelijk ben ik er binnen enkele weken vanaf...
Dringend tijd dat Alain en Reginald weer wat strenger optreden en de rappe mannen gaan weren, zodat de echte amateurs weer zonder schrik hun rondjes kunnen draaien.
Voor mezelf was het gedaan na 2u45 (wegens gekwetst) en mijn buurman, die voor de eerste keer meewas, en errug traag rijdt, DURFDE niet meer het parcours op, omdat er zotten aan het racen waren. Sorry, die mannen mogen hun testosterone op een crossterrein gaan uitleven, Club Victory is voor de amateurs.
Vroeger was het niet zo. Begin dit jaar kon ik nog met een gerust hart mijn rondjes draaien, nu niet meer.
Beter een slecht karakter dan geen karakter
helemaal akoord helen, ik was nr 17, en 14,18,21 waren ook bij me alsook jo stond bij ons geparkeerd, die mannen met hun kawasaki's van freeman mogen gerust ergens anders rijden,alsook die bende KTM's die denken dat het van hun is... eentje zal het er wel geweten hebben nadat hij mij de bocht afsneed...
maar vre goed gereden,was heel snel parkoer juist de spiraal of "spira" bocht vond ik er net over... kramp in men benen op het einde dat het niet menselijk was.
greetz
maar vre goed gereden,was heel snel parkoer juist de spiraal of "spira" bocht vond ik er net over... kramp in men benen op het einde dat het niet menselijk was.
greetz
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
-
- Berichten: 218
- Lid geworden op: wo jul 26, 2006 21:05
- Locatie: Haaltert
Hoi ik had nummer 76 (alsook mijn motor ) en mijn kameraad had 77 en wij vonden ook dat de Club Victory geest gisteren niet aanwezig was ...
Na 2 uur moest ik de strijd ook opgeven. Ik ben zaterdag met mijn lompe busse van den trap gevallen (had ik dit niet eens gezegd dat ik veel plooi, breek of scheur )
Maar fysiek kon ik het parcours na 2 uur ook niet meer aan za, het was een echt cross parcours geworden en er zaten er een paar bij die dachten dat ze 1.000 euro gingen winnen per ronde ....
Ze moeten idd weer eens strenger optreden .... de fun is er op deze manier snel af.
groeten
Josken
Na 2 uur moest ik de strijd ook opgeven. Ik ben zaterdag met mijn lompe busse van den trap gevallen (had ik dit niet eens gezegd dat ik veel plooi, breek of scheur )
Maar fysiek kon ik het parcours na 2 uur ook niet meer aan za, het was een echt cross parcours geworden en er zaten er een paar bij die dachten dat ze 1.000 euro gingen winnen per ronde ....
Ze moeten idd weer eens strenger optreden .... de fun is er op deze manier snel af.
groeten
Josken
-
- Berichten: 211
- Lid geworden op: ma okt 16, 2006 11:54
- Locatie: opwijk droeshaat
- Contacteer:
wij vonden ook dat de Club Victory geest gisteren niet aanwezig was ...
diene bolde gisteren tussen mazel en ninove .
Ik ben zaterdag met mijn lompe busse van den trap gevallen
ne goeie roltrap instaleren .
precies niet veel gemist,ik gisteren nog zitten reclame maken over de sfeer .blijkbaar is dat een wederkerend fenomeen.
diene bolde gisteren tussen mazel en ninove .
Ik ben zaterdag met mijn lompe busse van den trap gevallen
ne goeie roltrap instaleren .
precies niet veel gemist,ik gisteren nog zitten reclame maken over de sfeer .blijkbaar is dat een wederkerend fenomeen.
nenee stefaan,je begrijpt het niet goed, de sfeer was goed, het parcour was prachtig, juist de rijmanier van sommigen liet te wensen over...
greetz
greetz
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
Gisteren reed ik met nr 30, en het is mij ook wat tegengevallen, maar dan op een andere manier. Mijn achterrem, die net gerepareerd was(zou moeten gerepareerd zijn ) sloeg in de tweede ronde gewoon dicht. Ik ben dan toch nog binnen geraakt maar kon niet onmiddellijk de boel herstellen wegens veel te heet gelopen. Dan maar met de 125 SX van mijn maat vertrokken, maar op enkele kleine bultjes door de agressieve voorrem verrast en een serieuze kwak gemaakt. Achterframe en uitlaat scheef, tankdop (kliksysteem) los, enfin met veel moeite nog terug binnengeraakt en dan maar aan de achterrem gesleuteld van mijn motor.... Een dik kwartier kwijtgeraakt en dan met niet te veel vertrouwen weer vertrokken met mijn 30pk 525, waar ik al bij al weinig last van had. Het vertrouwen in de achterrem was volledig weg en kwam pas terug na drie kwartier rijden, daarna ging het nog een uur lang heel goed en opgehaald van plaats 55 tot plaats 25 of zoiets. Na de laatste wissel zijn we als 30ste binnengeraakt. Het resultaat was naargelang de omstandigheden nog vrij goed, maar ik heb toch vooral genoten van het rijden op een prachtig parkoers met een paar ferme jumps, waar ik me volledig op geconcentreerd heb, vooral die na de twee kombochten was een ferme "zwever". En ook de afsprongen waren de moeite.
Soms had het wel wat van een motorcross, maar ik vond wel dat de snelle jongens meestal buitenom voorbij kwamen en dan had ik er persoonlijk weinig last van. Zelf heb ik dat ook steeds geprobeerd: altijd buitenom en proberen zuiver te passeren. Er waren wel veel crossers of ex-crossers bij, daar zal dat prachtparkoers wel voor iets tussen zitten.
Nadat ik van mijn motor afstapte, ik reed 1 relais van 2 uur, voelde ik pas de lichamelijke pijn van mijn crash. Mijn linkervoet, en meer bepaald mijn dikke teen was flink gezwollen. Steunen ging moeizaam en ook vandaag tijdens het werk nog veel plezier van gehad . Ik gok op een barstje, maar aangezien ze een teen toch niet kunnen ingipsen zal ik de laatste werkweek voor mijn verlof op karakter moeten omkrijgen. Toch wel gek dat ik daar nog bijna 2 uur zonder problemen mee gereden heb.
Wat betreft de "geest" van clubvictory stel ik mij wel vragen ivm het afstellen tot 30pk van mijn motor (ik rijd occasionneel een wedstrijd en heb nooit een vergunning gehad), terwijl er meerdere wedstrijdrijders zonder beperking kunnen rondvlammen. En ook bij de geluidscontrole werd er met twee maten en gewichten gemeten....
Los van deze bedenkingen heb ik mij super geamuseerd, maar ik kan de mensen van hierboven wel volgen als het gaat om pure amateurs. Misschien bij een volgende meeting, waar het parkoers wat minder aantrekkelijk is , dat de "echte" crossers wat minder geïnteresseerd zijn en de amateurs terug aan hun trekken komen ?
Los daarvan vond ik het een heel geslaagde dag.
Soms had het wel wat van een motorcross, maar ik vond wel dat de snelle jongens meestal buitenom voorbij kwamen en dan had ik er persoonlijk weinig last van. Zelf heb ik dat ook steeds geprobeerd: altijd buitenom en proberen zuiver te passeren. Er waren wel veel crossers of ex-crossers bij, daar zal dat prachtparkoers wel voor iets tussen zitten.
Nadat ik van mijn motor afstapte, ik reed 1 relais van 2 uur, voelde ik pas de lichamelijke pijn van mijn crash. Mijn linkervoet, en meer bepaald mijn dikke teen was flink gezwollen. Steunen ging moeizaam en ook vandaag tijdens het werk nog veel plezier van gehad . Ik gok op een barstje, maar aangezien ze een teen toch niet kunnen ingipsen zal ik de laatste werkweek voor mijn verlof op karakter moeten omkrijgen. Toch wel gek dat ik daar nog bijna 2 uur zonder problemen mee gereden heb.
Wat betreft de "geest" van clubvictory stel ik mij wel vragen ivm het afstellen tot 30pk van mijn motor (ik rijd occasionneel een wedstrijd en heb nooit een vergunning gehad), terwijl er meerdere wedstrijdrijders zonder beperking kunnen rondvlammen. En ook bij de geluidscontrole werd er met twee maten en gewichten gemeten....
Los van deze bedenkingen heb ik mij super geamuseerd, maar ik kan de mensen van hierboven wel volgen als het gaat om pure amateurs. Misschien bij een volgende meeting, waar het parkoers wat minder aantrekkelijk is , dat de "echte" crossers wat minder geïnteresseerd zijn en de amateurs terug aan hun trekken komen ?
Los daarvan vond ik het een heel geslaagde dag.
-
- Berichten: 211
- Lid geworden op: ma okt 16, 2006 11:54
- Locatie: opwijk droeshaat
- Contacteer:
met de sfeer bedoelde ik idd de de manier van rijden van "profs" .Klx300R schreef:nenee stefaan,je begrijpt het niet goed, de sfeer was goed, het parcour was prachtig, juist de rijmanier van sommigen liet te wensen over...
greetz
je bent dan zeker niet de enige geweest met pech... na 2uren lagen er al her en der motoren
Die laatste was inderdaad een mooie zwever,vooral als je hem mooi in het midden nam
greetz
Die laatste was inderdaad een mooie zwever,vooral als je hem mooi in het midden nam
greetz
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
-
- Berichten: 218
- Lid geworden op: wo jul 26, 2006 21:05
- Locatie: Haaltert
stefaan525 schreef:wij vonden ook dat de Club Victory geest gisteren niet aanwezig was ...
diene bolde gisteren tussen mazel en ninove .
Ik ben zaterdag met mijn lompe busse van den trap gevallen
ne goeie roltrap instaleren .
precies niet veel gemist,ik gisteren nog zitten reclame maken over de sfeer .blijkbaar is dat een wederkerend fenomeen.
Ik ben zo lomp dat ik zelfs van een roltrap zou vallen
Hoe is het uitsippelen verloppen ?
Tim was een seconde sneller in de snelste ronde 4:54
Wat waren de andere hun tijden ?
Ik vond het zelf weer erg leuk. Tot nu toe ook het leukste parcours dat ik al bij club victory gereden heb. Van de snellere jongens heb ik geen last gehad. Maar als ik langs de kant sta zie ik wel dat sommige van die kerels mss wel eens een beetje meer geduld kunnen/moeten opbrengen om iemand voorbij te gaan. Want of je nu snel of traag bent, iedereen is toch erg ge-focust op zijn eigen rijden en zijn eigen lijnen.
Als ik iemand hoor afkomen die sneller is neem ik even een andere lijn zodat ze makkelijk kunnen passeren. En dan probeer ik ze natuurlijk te volgen hé
Ik vind wel dat, hoewel club victory voor amateurs is, het materiaal waarmee gereden wordt dat in het allerminst is. Bijna allemaal piekfijn in orde. En veel nieuwe en snelle moto's die veel te goed zijn voor hun berijder.. Zelf heb ik een oude die te snel is voor mij
Als ik iemand hoor afkomen die sneller is neem ik even een andere lijn zodat ze makkelijk kunnen passeren. En dan probeer ik ze natuurlijk te volgen hé
Ik vind wel dat, hoewel club victory voor amateurs is, het materiaal waarmee gereden wordt dat in het allerminst is. Bijna allemaal piekfijn in orde. En veel nieuwe en snelle moto's die veel te goed zijn voor hun berijder.. Zelf heb ik een oude die te snel is voor mij
Da's niet zonder gevaar. Het is doorgaans veiliger (dat zegt men toch altijd) om je lijn te HOUDEN en vooral niet te veranderen. Zo kan de achterligger best inschatten langs welke kant hij (of zij natuurlijk !) kan voorbijsteken.ives schreef:Als ik iemand hoor afkomen die sneller is neem ik even een andere lijn zodat ze makkelijk kunnen passeren.
Beter een slecht karakter dan geen karakter
mijn snelste tijd was 04:43, was wel een ronde op men limiet,harder zou ik me verongelukken zo voelde het toch aan.
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
Hoe snelste tijd, ik dacht dat het te doen was om het meeste rondjes te draaien in 4u ? Maar ja, als je Abraham hebt gezien bekijk je dat wel anders. Mijn beste tijd voor de eerste maal op een parcours was 4.57, en mijn slechtste 5,13. Als mijn maat volgende keer in goede vorm is mikken we op een top 20 plaats. Nu 31
Xander
Xander
Rijden, nu, en waar het nog kan!