CRD

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Husa Boy
Berichten: 109
Lid geworden op: zo jun 08, 2003 22:46
Locatie: Oost-Vl
Contacteer:

Ik ben zo wa aant rondzien voor de klx 300 wa op te peppen :twisted:

aangezien mijne pa nu met een ktm 450 sx rijd

mss andere carb => Mikuni TM 36 pumper carb

en aangezien de voorbocht redelijke smallekes is

weet er soms iemand nen site met de prijzen van CRD ?

dit is nen foto van de originele voorbocht en de CRD

Afbeelding

of wat zouden jullie veranderen
Rudy
Berichten: 2183
Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
Locatie: In de buurt van Arnhem
Contacteer:

Het is allemaal zo gemakkelijk (niet dus :wink: )
Je zet er een uitlaat op die minder weerstand heeft en daarom meer uitlaatgassen af zou (moeten) kunnen voeren , erg mooi. Je zet er een carburateur op met een grotere diameter blablabla zelfde verhaal als die uitlaat.
Enige probleem is dat de kleptiming niks veranderd en je vermogenswinst dus heel erg beperkt is en je je powerband met een grotere carbutateur aardig verklein :oops:. Bij een goed ontwikkelde motor winnen ze vaak maar een paar pk met een uitlaat die niet aan de geluidsnormen voldoet (heb o.a. eens een test van een yamaha r1 gezien die met een ""circuit" uitlaat minder vermogen had dat met de orginele :lol:).

Als je meer vermogen uit je 4-taktje wil heb je eigelijk een relatief goedkope oplossing: opboren. Dat is stukken goedkoper dan er andere (hoogtoerige) nokkenassen erin te zetten (die zowizo door dat hogere toerental extra slijtage met zich mee brengen) en je win er onderin ook vermogen mee......
Wat is de beste oplossing voor iemand die niet al te veel geld kwijt wil zijn; andere motor kopen met meer vermogen :wink:

(het word natuurlijk een heel ander verhaal bij een motor die "geknepen" is)
Husa Boy
Berichten: 109
Lid geworden op: zo jun 08, 2003 22:46
Locatie: Oost-Vl
Contacteer:

euhm rudy als je weet welke carbu er origineel op een klx 300 zit ga je anders praten :lol:

het is een Keihin CVK 34 da wilt zeggen Constant Velocity

dus gas geven en dan komt het er geleidelijk door
da wilt dus zeggen nu gas geven en overmorgen reageert hij
die carb maakt een groot verschil bij de klx 300
en die voorbocht ook kijk naar de diameters

kheb eerst al veel zitten over lezen
ik schud dit niet zomaar uit mijn mouw :)

nu zit er al een FMF einddemper op airbox lid er af
Husa Boy
Berichten: 109
Lid geworden op: zo jun 08, 2003 22:46
Locatie: Oost-Vl
Contacteer:

mmrizio
Berichten: 349
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 21:45
Locatie: Woerden (Ut)

Ik lees net in Moto73 dat mxtorenstad de import heeft gekregen voor NL.

Op http://www.mxtorenstad.nl/ kan ik alleen geen prijzen vinden.
Maurice

I'm not paranoid... Everybody *is* following me!
Husa Boy
Berichten: 109
Lid geworden op: zo jun 08, 2003 22:46
Locatie: Oost-Vl
Contacteer:

heb juist prijs gevonden

bij bike-design dendermonde
die zijn verdeler van CRD
daar kost de voorbocht 185 €
pHino
Berichten: 437
Lid geworden op: di jun 26, 2007 14:43
Locatie: belgie

iemand ook enig idee waar je een andere carburator ervoor vind? liefst keihin
mx jake
Berichten: 223
Lid geworden op: zo dec 03, 2006 13:06

husa boy
ik heb nog een FCR keihin 36 te koop
never drive faster then your angel can fly
Husa Boy
Berichten: 109
Lid geworden op: zo jun 08, 2003 22:46
Locatie: Oost-Vl
Contacteer:

mx jake schreef:husa boy
ik heb nog een FCR keihin 36 te koop
bedankt maar die klx is ondertussen al jaar of 2 verkocht

rij nu met een ktm 450 :wink:
mx jake
Berichten: 223
Lid geworden op: zo dec 03, 2006 13:06

oke, ik reageerde op phino, die het bericht naar boven haalde
never drive faster then your angel can fly
stimpie
Berichten: 900
Lid geworden op: wo mar 31, 2004 22:01
Locatie: helchteren

normaal gezien moet een uitlaat van een yamaha yzf 250 (eentje met stalen frame ) moeten passen met een kleine aanpassing
St-service onderhoud revisie motorblokken-veering
Plaats reactie