Ik ben zo wa aant rondzien voor de klx 300 wa op te peppen
aangezien mijne pa nu met een ktm 450 sx rijd
mss andere carb => Mikuni TM 36 pumper carb
en aangezien de voorbocht redelijke smallekes is
weet er soms iemand nen site met de prijzen van CRD ?
dit is nen foto van de originele voorbocht en de CRD
of wat zouden jullie veranderen
CRD
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Het is allemaal zo gemakkelijk (niet dus )
Je zet er een uitlaat op die minder weerstand heeft en daarom meer uitlaatgassen af zou (moeten) kunnen voeren , erg mooi. Je zet er een carburateur op met een grotere diameter blablabla zelfde verhaal als die uitlaat.
Enige probleem is dat de kleptiming niks veranderd en je vermogenswinst dus heel erg beperkt is en je je powerband met een grotere carbutateur aardig verklein . Bij een goed ontwikkelde motor winnen ze vaak maar een paar pk met een uitlaat die niet aan de geluidsnormen voldoet (heb o.a. eens een test van een yamaha r1 gezien die met een ""circuit" uitlaat minder vermogen had dat met de orginele ).
Als je meer vermogen uit je 4-taktje wil heb je eigelijk een relatief goedkope oplossing: opboren. Dat is stukken goedkoper dan er andere (hoogtoerige) nokkenassen erin te zetten (die zowizo door dat hogere toerental extra slijtage met zich mee brengen) en je win er onderin ook vermogen mee......
Wat is de beste oplossing voor iemand die niet al te veel geld kwijt wil zijn; andere motor kopen met meer vermogen
(het word natuurlijk een heel ander verhaal bij een motor die "geknepen" is)
Je zet er een uitlaat op die minder weerstand heeft en daarom meer uitlaatgassen af zou (moeten) kunnen voeren , erg mooi. Je zet er een carburateur op met een grotere diameter blablabla zelfde verhaal als die uitlaat.
Enige probleem is dat de kleptiming niks veranderd en je vermogenswinst dus heel erg beperkt is en je je powerband met een grotere carbutateur aardig verklein . Bij een goed ontwikkelde motor winnen ze vaak maar een paar pk met een uitlaat die niet aan de geluidsnormen voldoet (heb o.a. eens een test van een yamaha r1 gezien die met een ""circuit" uitlaat minder vermogen had dat met de orginele ).
Als je meer vermogen uit je 4-taktje wil heb je eigelijk een relatief goedkope oplossing: opboren. Dat is stukken goedkoper dan er andere (hoogtoerige) nokkenassen erin te zetten (die zowizo door dat hogere toerental extra slijtage met zich mee brengen) en je win er onderin ook vermogen mee......
Wat is de beste oplossing voor iemand die niet al te veel geld kwijt wil zijn; andere motor kopen met meer vermogen
(het word natuurlijk een heel ander verhaal bij een motor die "geknepen" is)
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
euhm rudy als je weet welke carbu er origineel op een klx 300 zit ga je anders praten
het is een Keihin CVK 34 da wilt zeggen Constant Velocity
dus gas geven en dan komt het er geleidelijk door
da wilt dus zeggen nu gas geven en overmorgen reageert hij
die carb maakt een groot verschil bij de klx 300
en die voorbocht ook kijk naar de diameters
kheb eerst al veel zitten over lezen
ik schud dit niet zomaar uit mijn mouw
nu zit er al een FMF einddemper op airbox lid er af
het is een Keihin CVK 34 da wilt zeggen Constant Velocity
dus gas geven en dan komt het er geleidelijk door
da wilt dus zeggen nu gas geven en overmorgen reageert hij
die carb maakt een groot verschil bij de klx 300
en die voorbocht ook kijk naar de diameters
kheb eerst al veel zitten over lezen
ik schud dit niet zomaar uit mijn mouw
nu zit er al een FMF einddemper op airbox lid er af
Ik lees net in Moto73 dat mxtorenstad de import heeft gekregen voor NL.
Op http://www.mxtorenstad.nl/ kan ik alleen geen prijzen vinden.
Op http://www.mxtorenstad.nl/ kan ik alleen geen prijzen vinden.
Maurice
I'm not paranoid... Everybody *is* following me!
I'm not paranoid... Everybody *is* following me!
heb juist prijs gevonden
bij bike-design dendermonde
die zijn verdeler van CRD
daar kost de voorbocht 185 €
bij bike-design dendermonde
die zijn verdeler van CRD
daar kost de voorbocht 185 €
bedankt maar die klx is ondertussen al jaar of 2 verkochtmx jake schreef:husa boy
ik heb nog een FCR keihin 36 te koop
rij nu met een ktm 450