Wat een mooie dag crossen in Halle moest worden *O* , werd dit helaas niet -O- .
Bij de aller eerste kickstarter hoorde ik al een knal en ik had op eens geen compressie meer , nog een keer proberen, weer niks
Toen keek ik naar beneden en toen zag ik dit:
dat ziet er kut uit, dus blok uit het frame, en hier wat duidelijkere foto;s
Het crossen is voor mij dus de komende tijd wel over .
Bij deze: GEZOCHT!: een stel carters voor een Honda CR250 Bouwjaar 2000.
help ;(
Graag reactie op mijn hotmail: bill_gates102@hotmail.com
kapotte carters cr250 :(
Moderator: ghulst
verstand op nul en nadenken
Das idd niet zo mooi...heb hetzelfde gehad met een honda 4takt uit '82.
Alleen dit gebeurde juist na de montage van nieuwe koppelingsplaten, langs gezocht naar een oorzaak. Te vast gezet, niet goed gemonteerd, iets afgebroken...enz....maar niets kunnen vinden.
Denk dat het gewoon tijd was voor die motor, hij ligt trouwens nu bij een oudijzerboer.
Suc6 met zoeken.
Gr Mark
Alleen dit gebeurde juist na de montage van nieuwe koppelingsplaten, langs gezocht naar een oorzaak. Te vast gezet, niet goed gemonteerd, iets afgebroken...enz....maar niets kunnen vinden.
Denk dat het gewoon tijd was voor die motor, hij ligt trouwens nu bij een oudijzerboer.
Suc6 met zoeken.
Gr Mark
das echt zuur, en nog wel bij een relatief nieuwe...barry! schreef:Wat een mooie dag crossen in Halle moest worden *O* , werd dit helaas niet -O- .
Bij de aller eerste kickstarter hoorde ik al een knal en ik had op eens geen compressie meer , nog een keer proberen, weer niks
Toen keek ik naar beneden en toen zag ik dit:
dat ziet er kut uit, dus blok uit het frame, en hier wat duidelijkere foto;s
Het crossen is voor mij dus de komende tijd wel over .
Bij deze: GEZOCHT!: een stel carters voor een Honda CR250 Bouwjaar 2000.
help ;(
Graag reactie op mijn hotmail: bill_gates102@hotmail.com
ik ben lasser . ik zou me er niet aan wagen , een scheurtje dichtlassen is geen probleem , ook een gaatje dichtpruttelen is geen probleem , maar hier komt weer grote kracht op te staan , en het giet aluminium is van dermate kwaliteit dat het net aan te lassen is , mits het niet te zwaar belast wordt .gassen schreef:Honda met een droge koppeling
Is lassen geen optie?
nieuwe carterdelen halen is hier denk ik de enige optie.
de oorzaak kan zijn dat er iets tussen het kickstart tandwiel heeft gezeten , of de motor is eens gevallen geweest , en is precies de kickstarter geraakt , het carter heeft daarbij een scheur opgelopen en is nu verder gescheurt . ik denk zelf dat er iets tussen de tandwielen heeft gezeten , alleen zo kan je zeer grote kracht uit oefenen op dat deel van het carter .
BIERTAKT crossen en zuupn
ik had hem in huis nog gestart zonder problemen, en op de crossbaan wou ik hem weer starten en toen was het krak
nog gecontroleerd of alles vrij rond draait, en dat doet het.
Ik gok vermoeidheid van het materiaal. de delen die afgeknapt zijn zitten meerdere haarscheuren in.
Maar tis gewoon ronduit klot'n
en nu op zoek naar carter delen
nog gecontroleerd of alles vrij rond draait, en dat doet het.
Ik gok vermoeidheid van het materiaal. de delen die afgeknapt zijn zitten meerdere haarscheuren in.
Maar tis gewoon ronduit klot'n
en nu op zoek naar carter delen
verstand op nul en nadenken
op marktplaats staan nog carter helften te koop voor 100 euro en nog een blok voor 700 euro .
bij motoren en brommer , dan naar onderdelen honda en dan cr intypen en da nmoet je het vinden , dat blok is er op 17 juni.
veel succes
bij motoren en brommer , dan naar onderdelen honda en dan cr intypen en da nmoet je het vinden , dat blok is er op 17 juni.
veel succes
St-service onderhoud revisie motorblokken-veering
Ik heb het met mijn Honda CR500 ook gehad!
Mooi klote.
Mooi klote.
met een cr500 blok kom je er wat sneller mee weg denk ik. want er worden best veel 500 blokken aangeboden.
de cr250 blokken zijn al een stuk schaarser!
en stimpie: ik heb op marktplaats gekeken, het complete blok heb ik gevonden waar 700,- voor gevraagd wordt!. maar een adv met carterdelen? nee die niet.
misschien heb je een link?
alvast bedankt voor de tip
de cr250 blokken zijn al een stuk schaarser!
en stimpie: ik heb op marktplaats gekeken, het complete blok heb ik gevonden waar 700,- voor gevraagd wordt!. maar een adv met carterdelen? nee die niet.
misschien heb je een link?
alvast bedankt voor de tip
verstand op nul en nadenken
dat zou ik heel graag willen! maar zonder mail adres begin ik niets!
Graag een mail adresje van die beste man dus
BVD!
Graag een mail adresje van die beste man dus
BVD!
verstand op nul en nadenken
www.josdolphijn.be
hier zal je het wel op vinden
hier zal je het wel op vinden
St-service onderhoud revisie motorblokken-veering
ik heb gemailt! nu wachten op reactie.
verstand op nul en nadenken
De oorzaak blijft dus onzeker? maar aan die fris-groene pakkingen te zien, is het carter nog niet zo lang geleden los geweest? op beide vlakken.
klopt!
Ik heb 3 maand geleden er een nieuwe zuiger en drijfstang set ingegooid, en daarmee hoopte ik zeker 1 seizoen vrij probleemloos te kunnen crossen (motorisch).
Oorzaak? kunnen 2 dingen zijn. De meest onwaarschijnlijkste:
kickstartertandwiel geblokkeert doordat er iets tussen de tandwielen zat (maar dit geloof ik niet. voor en na het 'ongeval', draait de boel soepel rond).
En wat ik denk, factoren van vermoeidheid/slijtage materiaal carters, het kickstarten zelf (altijd veel krachten), en speling op de kickstarter.
Nu is deze nog vrij goed. Maar deze 3 factoren bij elkaar moet tot dit hebben geleid.
De carterkap die je er zo af kunt trekken is gescheurd en heeft een stuk middencarter meegenomen. Wat ik dus minder leuk vind.
Ik heb 3 maand geleden er een nieuwe zuiger en drijfstang set ingegooid, en daarmee hoopte ik zeker 1 seizoen vrij probleemloos te kunnen crossen (motorisch).
Oorzaak? kunnen 2 dingen zijn. De meest onwaarschijnlijkste:
kickstartertandwiel geblokkeert doordat er iets tussen de tandwielen zat (maar dit geloof ik niet. voor en na het 'ongeval', draait de boel soepel rond).
En wat ik denk, factoren van vermoeidheid/slijtage materiaal carters, het kickstarten zelf (altijd veel krachten), en speling op de kickstarter.
Nu is deze nog vrij goed. Maar deze 3 factoren bij elkaar moet tot dit hebben geleid.
De carterkap die je er zo af kunt trekken is gescheurd en heeft een stuk middencarter meegenomen. Wat ik dus minder leuk vind.
verstand op nul en nadenken
Ik kan ook gewoon 2 nieuwe carter helften leveren.