Hallo,
Ik heb donderdag een suzuki rm 125 gekocht. daar test gereden en alles was in orde. Nu wil ik er vandaag een stukje mee rijden en blijft de koppeling hangen ofzo. Als ik de koppeling inknijp ontkoppeld die niet. Opnieuw afstellen van de kabel helpt niet.
Als ik dus start en wil hem in zijn 1 zetten schiet die een stukje vooruit en slaat die af.
Wie kan mij helpen
Fabian
Koppeling blijft hangen ofzo
Moderator: ghulst
begin met je olie af te laten...ziet die nogal grijzig of ruikt ze verbrand kijk dan je koppeling na, ik heb een sterk vermoeden dat je buitenklok ingesleten is.
greetz
greetz
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
Olie was grijzig. Olie ververs en weer geprobeerd. Deed nog steeds niet ontkoppelen.
Weer de olie eruit laten lopen, die meteen weer grijzig was en daarna de hele koppeling eruit. Koppeling opgemeten enz. alles was nog ver boven de marges. Alles schoongemaakt en weer nieuwe olie erin.
Nu doet die het weer. Ontkoppelt goed.
Greetz
Fab
Weer de olie eruit laten lopen, die meteen weer grijzig was en daarna de hele koppeling eruit. Koppeling opgemeten enz. alles was nog ver boven de marges. Alles schoongemaakt en weer nieuwe olie erin.
Nu doet die het weer. Ontkoppelt goed.
Greetz
Fab
grijzige kleur wijst op slijtage van onderdelen... koppelingsklok niet ingeslagen? geen bruine of blauwe schijven???drukplaat niet teveel groeven? ermee blijven rijden kan leiden tot breuk,dus wees zeker van je zaak.
greetz
greetz
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
water dat bij je olie is gekomen?Fab schreef:Klok had ik ook goed bekeken. Zitten geen ingeslagen stukjes op.
De koppelings schijven zagen er ook gewoon geod uit. Heb ook geen idee waar de grijzige kleur vandaan kwam.