knallen van crf 450
Moderator: ghulst
mijn crf 450 bj 2002 knalt als een gek als ik mijn gas los laat de uitlaat lekt niet,klepspeling uit-inlaat goed,geen lek op het luchtfilterhuis,alles wat ik met de ohm meter kan meten heb ik gedaan ook alles goed,vonk is ook goed,wie weet wat het zou kunnen zijn?
verkloot je banden niet je rug
Is de mengselschroef onder in de vlotterkamer niet losgetrilt of er uit ?
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Dan zou ik als ik jou was toch nog eens goed nakijken of de hotstart niet blijft hangen.
Het zou ook nog kunnen dat je het keerplaatje dat bij de gasschuif zit op zijn kop er in hebt gezet.
Start de motor wel goed ?
Het zou ook nog kunnen dat je het keerplaatje dat bij de gasschuif zit op zijn kop er in hebt gezet.
Start de motor wel goed ?
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
is het mogelijk dat je per ongeluk water in je brandstof hebt laten komen? misschien heeft je motor in de regen gestaan of heb je uit een jerrycan getankt waar water in zat.
zoiezo je benzine uit je tank halen en er nieuwe in gieten.
zoiezo je benzine uit je tank halen en er nieuwe in gieten.
# 442
@marc65 , heb je al ontdekt wat het probleem is ?
Ik weet haast wel zeker dat het dat plaatje is bij de gasschuif want als ik terug denk heb ik een paar jaar geleden hetzelfde probleem gehad.
En voordat ik wist wat er aan de hand was heb ik ook wel wat gevloekt
Ik weet haast wel zeker dat het dat plaatje is bij de gasschuif want als ik terug denk heb ik een paar jaar geleden hetzelfde probleem gehad.
En voordat ik wist wat er aan de hand was heb ik ook wel wat gevloekt
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
helaas,ondanks alle goed bedoelde adviezen,weinig resultaat, ik heb een grotere stationair sroeier geplaatst(was 45 is 48)het scheelt wel iets maar bij lange na niet genoeg,maar alvast bedankt voor de tips ik ga gewoon stug door met zoeken,mocht iemand nog iets weten?zie ik het wel
verkloot je banden niet je rug
Misschien bedoeld adje de luchtregelschroef onder in de carburateur. Die kan eruit getrilt zijn en dat kun je zo niet zien. Had het laatst met de KTM toen die enorm begon te knallen bij gas-dicht. Dan moet ie echter ook niet meer goed stationair lopen, wel half en volgas. Ik kon het gelukkig zien omdat het een hand-verstelbare is. Die kun je van buitenaf zien zitten.
Arjen
Arjen
@Arjen , dat is geen luchtregelschroef maar een benzineregelschroef die onder in de vlotterkamer zit.
Een luchtmengselschroef heeft een tweetakt aan de zijkant van de carburateur.
@marc65 , heb je al gekeken naar dat plaatje bij de gasschuif ?
Een luchtmengselschroef heeft een tweetakt aan de zijkant van de carburateur.
@marc65 , heb je al gekeken naar dat plaatje bij de gasschuif ?
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Ik denk toch ook in de richting van de ralentiesproeier hoor.
Gas dicht bij uitbollen + knallen in uitlaat = arm mengsel dus: ik zou zeggen probeer is met nog wat grotere ralantisproeier.
Naalden verhogen of verlagen is voor het middengebied dus dat is het niet.
En hou ons op de hoogte want moet binnenkort ook beginnen regelen met complete lijn Leovinci
V4
Gas dicht bij uitbollen + knallen in uitlaat = arm mengsel dus: ik zou zeggen probeer is met nog wat grotere ralantisproeier.
Naalden verhogen of verlagen is voor het middengebied dus dat is het niet.
En hou ons op de hoogte want moet binnenkort ook beginnen regelen met complete lijn Leovinci
V4
wat is een ralentie sproeier?? is dat Vlaams voor een stationaire sproeier? Zo leer je nog eens wat op dit forum...
maarre Marc; ik denk toch dat je je uitlaatpakkingen aan de cylinder nog eens moet na kijken of je stationaire mengsel schroef moet afstellen. En anders zit er ergens een vuiltje of water in je carburateur. Als ie alleen knalt (arm mengsel!) bij volledig gasdicht dan hoef je niet bij de naald en hoofdsproeier te zoeken.
Wellicht iets met je ontsteking maar dat lijkt me stug..
maarre Marc; ik denk toch dat je je uitlaatpakkingen aan de cylinder nog eens moet na kijken of je stationaire mengsel schroef moet afstellen. En anders zit er ergens een vuiltje of water in je carburateur. Als ie alleen knalt (arm mengsel!) bij volledig gasdicht dan hoef je niet bij de naald en hoofdsproeier te zoeken.
Wellicht iets met je ontsteking maar dat lijkt me stug..
de stationair sproeier heb ik al met meerdere maten vergroot,geen resultaat,en de uitlaat pakkingen moeten goed zijn heb ik ook gelijk vervangen,maar ik ga v/d week nog een keer alles van vooraan nalopen,mocht er verbetering zijn laat ik het zo snel mogelijk weten
verkloot je banden niet je rug
Wortel schreef:wat is een ralentie sproeier?? is dat Vlaams voor een stationaire sproeier? Zo leer je nog eens wat op dit forum...
Wellicht iets met je ontsteking maar dat lijkt me stug..
Ja, zo is dat
Valse lucht ? Bijvoorbeeld de aansluiting van de uitlaat op de cylinderkop, of misschien een losgetrild of gescheurd inlaatspruitstuk ?marc65 schreef:nee zit ook vast,heb vandaag nogstationair srpoeier vervangen,en carb reiniger in de tank gedaan ook dat helpt niet
dus ben zelf echter door mijn ideeen heen
Ook wel eens gezien: verloopstuk van carb naar luchtfilter los ?
Niet kapot of versleten maar op de kop erin gezet.marc65 schreef:zo,alles opnieuw geprobeert geen resultaat
maare ad,hoe weet ik dan of het plaatje op de gasschuif kapot dan wel versleten is?wat ik zo op het oog kan is alles ok
De punt van dat plaatje moet naar boven wijzen.
Als je het op de kop erin hebt staan dan start de motor ook niet goed en blijft die ook niet goed stationair lopen.
En dan knalt die heel veel bij gas loslaten.
Verslijten kan wel maar dat heb ik zelf nog niet meegemaakt.
Andere mensen op dit forum hebben wel eens gehad dat er een scheurtje in dat plaatje zat.
Ik dacht dat Jo vd Briel het wel eens heeft meegemaakt.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
ooo,nee dan is er is er met de schuif niks aan de hand,en het plaatje zit er goed in/op
ik zal v/d week nog een paar grotere stat.sproeiers monteren(zit al op 2maten groter) das op het moment nog ff wat ik kan proberen
als het lukt laat ik weer wat horen
ik zal v/d week nog een paar grotere stat.sproeiers monteren(zit al op 2maten groter) das op het moment nog ff wat ik kan proberen
als het lukt laat ik weer wat horen
verkloot je banden niet je rug
-
- Berichten: 52
- Lid geworden op: do sep 28, 2006 18:14
- Locatie: drachten
Is benzine kraan niet verstopt met rommel, dan krijg je in verhouding ook een te arm mengsel, had laatst ook zoiets.
al naar de air-jet gekeken
die zit aan de kant waar de aanzuigbuis op je carb zit
er zitten 2 gaatjes aan de inlaatkant van je carb
in 1 daarvan zit ook een sproeier (air-jet)
deze staat in verbinding met je sationair-sproeier
en als dat circuit verstopt zit loopt hij ook te arm
optie 2, naald hoger hangen (rijker)
die zit aan de kant waar de aanzuigbuis op je carb zit
er zitten 2 gaatjes aan de inlaatkant van je carb
in 1 daarvan zit ook een sproeier (air-jet)
deze staat in verbinding met je sationair-sproeier
en als dat circuit verstopt zit loopt hij ook te arm
optie 2, naald hoger hangen (rijker)
never drive faster then your angel can fly
hee collega rijders probleem gevonden . heer ad had weer eens gelijk,heb ik met mijn stront ogen de eerste keer niet goed naar mijn gas schuif gekeken,zat dus inderdaad het plaatje verkeerd om(op zijn kop) op de gasschuif. dus deze omgedraaid en voila loopt weer als een tiet
dus bij deze allemaal bedankt voor het meedenken en toch in het bijzonder adje. jongens allemaal bedankt.
dus bij deze allemaal bedankt voor het meedenken en toch in het bijzonder adje. jongens allemaal bedankt.
verkloot je banden niet je rug