Ervaring met Gore Tex kousen ?

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
No Limit YFZ
Contacteer:

Er was overlaatst een topic over het probleem dat cross botten niet waterdicht zijn en/of blijven.

Nu heb ik gehoord dat er waterdichte sokken bestaan uit Gore Tex. Zowel het merk Berghauss als Sealskinz hebben er in het gamma, niet goedkoop, rond de 45 € per paar.

Maar als het werkt ben ik wel bereid dit te betalen. Heb zondag 120 km gereden met half bevroren voeten door het dooiwater dat in mijn botten kwam en echt aangenaam is dit niet.

Zijn er mensen die ervaring hebben ? Mijn bevroren tenen danken u bij voorbaat :wink:

http://www.sealskinz.com/
No LImit Grizzly : Go Big of Go Home !
Ad Ketelaars
Contacteer:

Werkt heel goed. Ik heb deze sokken van Berghaus. Als je in een beekje gaat staan en zodoende het water van bovenaf erin kan lopen dan helpt ook dit niet meer. In de winter werken ze onder droge omstandigheden isolerend omdat er nog sokken onder zitten. Onder zeer barre omstandigheden krijg ik nog wel eens gedeeltelijk natte onderkousen. Door het isolerend vermogen heb je hier geen erg in.
Quad Zaventem

Hey Nikolas,

Ik kom jou wel op elk forum tegen he..
Ik heb ook wel al wat ervaring met water in crossbotten. Doordat ik reeds in het bezit was van degelijke gore-tex kousen (bergsport) heb ik deze oplossing en tijdje geprobeerd maar de nattigheid bleef me storen.

De uiteindelijke oplossing was voor mij het dichten van alle naden en opening van mijn crossbotten met zwarte silicone "Fix All"
Deze silicone is zeer flexibel en plakt op quasi alle ondergronden.
Ook aan de tong van de crossbot heb ik een hele strook silicone gelegd als extra dichtingsjoint.

Ik rij nu al enkele maanden met droge voetjes. Ik kan zelf in plassen gaan staan zonder dat er ook maar één druppel binnenkomt.

grtz,

Pieter
No Limit YFZ
Contacteer:

Ik wordt achtervolgd !!! [/list]
No LImit Grizzly : Go Big of Go Home !
Plaats reactie