Hallo, ik ben 19 jaar 1,85m en 90kilo, ik wil graag een crossmotor maar weet niet wat ik het beste kan nemen 125cc of 250cc, ik heb al eens op een 250cc gereden en dat vond ik super mooi, veel zeggen dat 125cc naar een poosje tegen vald?ik wil maximaal rond de 1100 euro er aan uitgeven dus wat kan ik het beste doen?ik hoop dat iemand mij goed advies kan geven.
Groeten Jorgo
ik wil graag advies
Moderator: ghulst
1,85 en 90 kilo??? 250 zou ik zeggen
oke 250 cc maar ik kan niet egt een crossmotor vinden van rond de 1100 euro en ik heb er zelf niet zoveel verstand van want wil nu net beginnen, gewoon voor op zandvlaktes enzo, waar kan ik het beste kijken voor een goeie 250cc crossmotor van rond de 1100 euro waar van ik weet dat het een goeie motor is, en hoe zit het met de onderhoud, wat moet ik regelmatig vervangen?ik heb al op marktplaats gekeken en daar staan niet egt 250cc motors op in mijn prijsklasse ja wel wat maar dat lijkt me een beetje afgerachtemotors, 125cc staan er wel een paar mooie op.
oja en ik heb gekeken maar die motors van 1100 euro is allemaal met kenteken en lampen er op enzo ik wil graag gewoon 1 zonder lampen en kenteken en met zo bort voor het stuur waar nummer op kan, maar deze kan ik niet vinden voor 1100 euro 250cc aleen 125cc
Kijk hier eens rond:
http://www.motorcrossmarkt.nl/index.php ... c=1&subc=1
Tip, als je hem buiten de baan (bv op de zandvlaktes) gebruikt koop er dan eentje met kenteken. Heb je een rijbewijs??
Anders houdt het al op natuurlijk.
Gr Mark
http://www.motorcrossmarkt.nl/index.php ... c=1&subc=1
Tip, als je hem buiten de baan (bv op de zandvlaktes) gebruikt koop er dan eentje met kenteken. Heb je een rijbewijs??
Anders houdt het al op natuurlijk.
Gr Mark
Zelfs met lampjes op je motor kan je nog wedstrijden mee doen.
# 442
mijn motor heeft ook lampjes, is heel mooi en gaat heel hard, ook in wedstrijden.
het gaat er niet om dat je wel of niet wedstrijden kan doen met lampen er op, ik vind dat gewoon niet mooi en wil dat niet als je begrijpt wat ik bedoel.
en wat voor motor kan ik het best nemen welk merk en typen, met oog op mijn prijsklasse en het liefst met zo min mogelijk onderhoud?
en wat voor motor kan ik het best nemen welk merk en typen, met oog op mijn prijsklasse en het liefst met zo min mogelijk onderhoud?
met zo min mogelijk onderhoud?
Dan zou ik er een pakken die al kapot is. Wat niet rijdt, slijt ook niet meer.
Maar even serieus, ik denk dat je voor dat geld toch echt goed moet opletten dat je geen gare motor treft.
Dus neem altijd iemand mee die er verstand van heeft als je een motor op het oog hebt!
succes!
Dan zou ik er een pakken die al kapot is. Wat niet rijdt, slijt ook niet meer.
Maar even serieus, ik denk dat je voor dat geld toch echt goed moet opletten dat je geen gare motor treft.
Dus neem altijd iemand mee die er verstand van heeft als je een motor op het oog hebt!
succes!
Hou er rekening mee dat motorcrossen een dure sport is. Het is niet alleen de motor.. een crosser van 15 jaar oud is in de meeste gevallen afgeragt en zal veel onderhoud vergen.
Daarbij moet je rekening houden met kleding, laarsen, vervoer naar de baan, benzine, olie, hier en daar een afgebroken onderdeeltje etc.
Je wil geen rijbewijs of kenteken dus je kan eigenlijk alleen op een afgesloten baan bij een vereniging rijden waar je entree geld moet betalen.
Als je gaat wildcrossen dan ben je onverzekerd en ga alsjeblieft niet op plekken en tijdstippen rijden waar je kan verpesten voor anderen. Off-road rijden is al moeilijk genoeg hier in Nederland en een crosser zonder kenteken met MX demper trekt gauw de aandacht.
Daarbij moet je rekening houden met kleding, laarsen, vervoer naar de baan, benzine, olie, hier en daar een afgebroken onderdeeltje etc.
Je wil geen rijbewijs of kenteken dus je kan eigenlijk alleen op een afgesloten baan bij een vereniging rijden waar je entree geld moet betalen.
Als je gaat wildcrossen dan ben je onverzekerd en ga alsjeblieft niet op plekken en tijdstippen rijden waar je kan verpesten voor anderen. Off-road rijden is al moeilijk genoeg hier in Nederland en een crosser zonder kenteken met MX demper trekt gauw de aandacht.
ik ga niet crossen op een baan, bij ons in de buurt zijn een aantal zandafgravingen wat ver van de bewoonde wereld af is en waar vrienden van mij vaak crossen, hier heeft niemand last van je. ik wil graag goed advies en geen afkeuring, ik wil graag weten waar ik op moet letten als ik een crossmotor koop en wat voor merk en model ik het beste kan kopen in mijn prijsklasse van 1100, ik heb al een aantal suzuki's rm250 gezien van 1200 euro ongeveer en kawasaki kx250 bj 97 en honda cr250.weeten jullie wat ik eventueel het beste kan nemen?
Wij hebben wel last van je.jorgo schreef:ik ga niet crossen op een baan, bij ons in de buurt zijn een aantal zandafgravingen wat ver van de bewoonde wereld af is en waar vrienden van mij vaak crossen, hier heeft niemand last van je. ik wil graag goed advies en geen afkeuring, ik wil graag weten waar ik op moet letten als ik een crossmotor koop en wat voor merk en model ik het beste kan kopen in mijn prijsklasse van 1100, ik heb al een aantal suzuki's rm250 gezien van 1200 euro ongeveer en kawasaki kx250 bj 97 en honda cr250.weeten jullie wat ik eventueel het beste kan nemen?
Gasten zoals jij verpesten het voor ons.
Is rijden op de crossbaan te zwaar voor je ?
Of durf je gewoon niet ?
Morgen ga ik lekker een crosser 250cc van 2006 4-takt Honda kopen. En dan ga ik lekker heel veel en heeeeel lang en heeeeeel nog veel grager en liever op de baan trainen dan in dat kleine rot afgravinkje waar ik het op moet doen omdat het gedoogd is en dus niet toegestaan maar door de vingers gezien door de blauwe vrienden en die gaan mij dan echt niet aanhouden weetje maar ze zien wel dat ik het onwijs vet tegek en rete goed naar mijn zin heb zonder dat er andere mensen last van mij hebben en ik ook niet onverzekerd over de weg ga rijden want ik laat die moto gewoon brengen en halen door gasten die ik daar vet veel doeke voor moet betalen maar dat kan mij lekker toch niet schelen want crossen en enduro's zijn mijn lust en mijn leven en ik hoop voor jouw dat je het ook zo gaat beleven zoals ik.
# 442
goed berigje sanne, bij ons is de afgraving wel heel groot dus nog mooier en kan je heel veel plecier hebben want ik heb er al op andere motors gereden niemand hoort of ziet je dus niemand heeft last van je, we gaan met de motor op de kar er heen dus op de weg hebben ze er ook geen last van, ik hoop ook dat ik er veel plecier ga beleven zodra ik een motor heb.maja niemand wil mij hier goed advies geven.
jorgo schreef:.maja niemand wil mij hier goed advies geven.
er lopen al tientallen topics over een eerste crosser kopen , over merken en typen en waar op te letten bij aankoop . ik zou zeggen gebruik eerst de zoek functie van dit forum voordat je weer zo `n topic opent .
4 strokes only !!
-
- Contacteer:
Belangrijkste blijft dat je een niet afgeragd ding koopt, maar ja 15 jaar oud is bijna elke crosser aardig op....
En op betekend dan dat je constant veel geld aan onderhoud uit moet geven.
Let erop dat de voetsteunen er nog een beetje uitzien, betekend vaak dat er minder mee gereden is.
Verder zie zoekfunctie:
http://alpha.messageboard.nl/182/search.php
En op betekend dan dat je constant veel geld aan onderhoud uit moet geven.
Let erop dat de voetsteunen er nog een beetje uitzien, betekend vaak dat er minder mee gereden is.
Verder zie zoekfunctie:
http://alpha.messageboard.nl/182/search.php
Laatst gewijzigd door Rudy op wo jun 27, 2007 00:53, 1 keer totaal gewijzigd.
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
-
- Contacteer:
Ver van de bewoonde wereld, zegt hij, beetje voorbarig antwoord vind ik.folie schreef:Wij hebben wel last van je.jorgo schreef:ik ga niet crossen op een baan, bij ons in de buurt zijn een aantal zandafgravingen wat ver van de bewoonde wereld af is en waar vrienden van mij vaak crossen, hier heeft niemand last van je. ik wil graag goed advies en geen afkeuring, ik wil graag weten waar ik op moet letten als ik een crossmotor koop en wat voor merk en model ik het beste kan kopen in mijn prijsklasse van 1100, ik heb al een aantal suzuki's rm250 gezien van 1200 euro ongeveer en kawasaki kx250 bj 97 en honda cr250.weeten jullie wat ik eventueel het beste kan nemen?
Of durf je gewoon niet ?
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Jorgo, welke zandafgravingen zijn dat in de buurt van Emmen?
Ik woon in Emmer-Compas tegenwoordig en voor mij is het crosscircuit 300m rijden maar een zandafgraving kan ook erg leuk zijn.
Ken alleen zandgat de boer die redelijk groot, dit was de crossbaan vroeger leuke wedstrijden gezien daar maar die is volgens mij al jaren dicht voor plubliek. verder bij klazienaveen kassengebied.
Mail me maar dan ga ik er eens kijken met de KTM.
De exacte info niet op het forum pleuren anders is het zo vol.
En ja hier is alles ver van de bewoonde wereld
Ik woon in Emmer-Compas tegenwoordig en voor mij is het crosscircuit 300m rijden maar een zandafgraving kan ook erg leuk zijn.
Ken alleen zandgat de boer die redelijk groot, dit was de crossbaan vroeger leuke wedstrijden gezien daar maar die is volgens mij al jaren dicht voor plubliek. verder bij klazienaveen kassengebied.
Mail me maar dan ga ik er eens kijken met de KTM.
De exacte info niet op het forum pleuren anders is het zo vol.
En ja hier is alles ver van de bewoonde wereld
mee eens , ik wil verder niet off topic gaan , ik wil alleen zeggen dat je het als motorrijder (voornamelijk cross of enduro ) nooit goed doet , al gedraag je je nog zo voorbeeldig . dus heb je de ruimte , en kan je er zonder te veel gezeur rijden , dan zou ik het ervan nemen zolang je die ruimte hebt .Rudy schreef:Ver van de bewoonde wereld, zegt hij, beetje voorbarig antwoord vind ik.folie schreef:Wij hebben wel last van je.jorgo schreef:ik ga niet crossen op een baan, bij ons in de buurt zijn een aantal zandafgravingen wat ver van de bewoonde wereld af is en waar vrienden van mij vaak crossen, hier heeft niemand last van je. ik wil graag goed advies en geen afkeuring, ik wil graag weten waar ik op moet letten als ik een crossmotor koop en wat voor merk en model ik het beste kan kopen in mijn prijsklasse van 1100, ik heb al een aantal suzuki's rm250 gezien van 1200 euro ongeveer en kawasaki kx250 bj 97 en honda cr250.weeten jullie wat ik eventueel het beste kan nemen?
Of durf je gewoon niet ?
4 strokes only !!
Ik heb hier nog een cr 250 uit 94' te koop staan.
Deze is altijd zeer goed onderhouden geweest en rijd dus nog perfect.
Het is een met kenteken maar er is ook zo'n bordje bij .
Er zit tevens een nieuwe zuiger in en cilinder heeft pas een behandeling gahad.
Mijn vraag prijs is 1500€ aangezien de fiets nog in perfecte staat is.
Grz. Lawrence
Deze is altijd zeer goed onderhouden geweest en rijd dus nog perfect.
Het is een met kenteken maar er is ook zo'n bordje bij .
Er zit tevens een nieuwe zuiger in en cilinder heeft pas een behandeling gahad.
Mijn vraag prijs is 1500€ aangezien de fiets nog in perfecte staat is.
Grz. Lawrence