Pimp your BIG
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Hya,
Is inderdaad best gaaf zo die KTM usd ..... van welk type KTM heb je die?
Lijkt me namelijk ook wel wat voor mijn DR
Succes met je project
cheers,
Dennis
Is inderdaad best gaaf zo die KTM usd ..... van welk type KTM heb je die?
Lijkt me namelijk ook wel wat voor mijn DR
Succes met je project
cheers,
Dennis
-
- Berichten: 440
- Lid geworden op: wo mar 14, 2007 18:34
- Locatie: Uden
Hallo,
het ombouw project gaat goed. Op dit moment worden er een aantal onderdelen gemaakt zoals een nieuwe balhoofdpen en een link systeem voor de achterbrug. Ook is de bagadrager flink ingekort. Diverse onderdelen zoals het frame onder het achterspatbord wordt uit aluminium vervaardigd. Ik hoop met dit project tocheen aantal kilo's kwijt te raken.
Waar de usd vandaan komt weet ik niet wel is ie een stuk lichter als de orginele vork. Ik houd jullie op de hoogte.
gr Iwan
het ombouw project gaat goed. Op dit moment worden er een aantal onderdelen gemaakt zoals een nieuwe balhoofdpen en een link systeem voor de achterbrug. Ook is de bagadrager flink ingekort. Diverse onderdelen zoals het frame onder het achterspatbord wordt uit aluminium vervaardigd. Ik hoop met dit project tocheen aantal kilo's kwijt te raken.
Waar de usd vandaan komt weet ik niet wel is ie een stuk lichter als de orginele vork. Ik houd jullie op de hoogte.
gr Iwan
DR750 '89 DR800 '90 DR800 '92
Ha Iwan,
Waarom haal je niet gewoon heel het frame aan de achterkant weg? Het lijkt erop alsof dit enkel is om het rekje achter wat te ondersteunen en de knipperlichten en achterlicht wat te ondersteunen. Ik neem aan dat je het achterspatbord er ook af haalt en het licht er boven ergens zet.
In duitsland zag ik een aantal die hun rekje hadden bewerkt, maar nog altijd de verbinding het linker naar het rechterhandvat hadden laten zitten, ik vermoed om het toch nog wat stijver te maken.
Vanavond bezig geweest mijn achterrem-klauw te polijsten, is aardig gelukt maar kost echt een hoop tijd. Alleen de zicht-kant heb ik goed gedaan want bij de rest kom je niet echt gemakkerlijk bij. Hij was eerst blauw maar dit was allemaal wat gaan afbladeren. Nu is hij mooi zilver, hopelijk wordt het niet teveel bling bling.
Waarom haal je niet gewoon heel het frame aan de achterkant weg? Het lijkt erop alsof dit enkel is om het rekje achter wat te ondersteunen en de knipperlichten en achterlicht wat te ondersteunen. Ik neem aan dat je het achterspatbord er ook af haalt en het licht er boven ergens zet.
In duitsland zag ik een aantal die hun rekje hadden bewerkt, maar nog altijd de verbinding het linker naar het rechterhandvat hadden laten zitten, ik vermoed om het toch nog wat stijver te maken.
Vanavond bezig geweest mijn achterrem-klauw te polijsten, is aardig gelukt maar kost echt een hoop tijd. Alleen de zicht-kant heb ik goed gedaan want bij de rest kom je niet echt gemakkerlijk bij. Hij was eerst blauw maar dit was allemaal wat gaan afbladeren. Nu is hij mooi zilver, hopelijk wordt het niet teveel bling bling.
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
*bling bling*
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
mooi geblingt, mare.. wat ziet je band er als nieuw uit??
jaja, denk nu zo'n 600km mit gefarhen jah.
Maar nog geen scheurtje te zien
Nog even even rustig op het gas, vooral in de eerste versnelling.
In de bochten moet ik ook nog ff wennen, als je hard een bocht neemt zwabbert de achterkant nogal uit
Maar nog geen scheurtje te zien
Nog even even rustig op het gas, vooral in de eerste versnelling.
In de bochten moet ik ook nog ff wennen, als je hard een bocht neemt zwabbert de achterkant nogal uit
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Ziet er goed uit ..... en zeker als je het vergelijkt met zo'n trommelremShifty-PK schreef:*bling bling*.....
-
- Berichten: 440
- Lid geworden op: wo mar 14, 2007 18:34
- Locatie: Uden
He poetser. Ziet er netjes uit.
Ik zie dat je ook de remleiding verlegd hebt (tip van Steef).
gr Iwan
Ik zie dat je ook de remleiding verlegd hebt (tip van Steef).
gr Iwan
DR750 '89 DR800 '90 DR800 '92
Inderdaad, zoals Iwan zegt scheen de lus die eerst boven mijn achterrem klauw liep niet helemaal goed te zijn. Als je veel en hard zou remmen zou je remvloeistof kunnen kunnen gaan koken wat er voor zorgt dat de lucht die dit creerd je remdruk doet afnemen.
Maar omdat de kabel nogal lang is loopt er nu en vrij grote los boven de hoofdremcilinder unit.
Maar omdat de kabel nogal lang is loopt er nu en vrij grote los boven de hoofdremcilinder unit.
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
zal maar geen foto van m'n band plaatsen, ziet er uit alsof er een dag parijs-dakar mee gereden is na 700 km..
en hij zwabbert echt erg in de bocht als je een beetje door trekt.. zoals die GP1 motoren soms zwabberen, volgende band toch maar weer de T63 of pirreli..
groeten zappa
en hij zwabbert echt erg in de bocht als je een beetje door trekt.. zoals die GP1 motoren soms zwabberen, volgende band toch maar weer de T63 of pirreli..
groeten zappa
Vandaag acerbis achterspat bord inc licht, renthal stuur, nieuwe accu, acerbis handkappen, accerbis tank dopjes ontvangen en geinstalleerd. Foto's volgen nog.
Het stuur is alvast een goede vooruitgang, verbeterd weer de controle op de lastige blubberige stukken. Direct maar even de gelegenheid genomen om staand te leren driften...man dat is gaaf zeg. Als het lukt dan heb ik het gevoel totale controle te hebben met mijn voorwiel terwijl de achterkant er lekker achteraan glijd.
De techniek die ik gebruik is toch goed? : Voor over boven het stuur leunen en op het binnenste stepje leunen en gaaaaassssss
Het stuur is alvast een goede vooruitgang, verbeterd weer de controle op de lastige blubberige stukken. Direct maar even de gelegenheid genomen om staand te leren driften...man dat is gaaf zeg. Als het lukt dan heb ik het gevoel totale controle te hebben met mijn voorwiel terwijl de achterkant er lekker achteraan glijd.
De techniek die ik gebruik is toch goed? : Voor over boven het stuur leunen en op het binnenste stepje leunen en gaaaaassssss
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Soort van burnout maar dan in 't zand zegmaar
Gaat ik nog maar ff niet proberen met de straatbandjes die nu onder m'n big zitten (gisteren op het natte gras nog bijna op mn plaat gegaan)
Ben wel benieuwd nar je acerbisachterlicht foto's ... heb je die van Hessler?
cheers,
Dennis
Gaat ik nog maar ff niet proberen met de straatbandjes die nu onder m'n big zitten (gisteren op het natte gras nog bijna op mn plaat gegaan)
Ben wel benieuwd nar je acerbisachterlicht foto's ... heb je die van Hessler?
cheers,
Dennis
en hierbij de foto's:
Renthal stuur:
Hierbij zie je goed het verschil in de afmetingen. Renthal stuur is per kant +- 2,5cm breder. Daarnaast staat het ruim 5cm meer naar voren.
Acerbis handkappen + stuur:
En het acerbis achterlicht:
Renthal stuur:
Hierbij zie je goed het verschil in de afmetingen. Renthal stuur is per kant +- 2,5cm breder. Daarnaast staat het ruim 5cm meer naar voren.
Acerbis handkappen + stuur:
En het acerbis achterlicht:
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Wow .... dat acerbis achterlicht is echt een vooruitgang .... is dat die van hessler?
Klopt.
De reden waarom deze trouwens zo duur is omdat er een heel achterspatbord bij zit. Deze moet je overigens verzagen omdat het houdertje van het lampje etc daar in vastgegegoten zit. Dit kan stefen voor je doen, of hij stuurt heel het spatbord naar je op. Verzendkosten maken niet uit.
Het gereedschapsvakje verdwijnt uiteraard.
Het enige minpuntje van het setje is dat het lampje niet recht in de unit zit, hierdoor lijkt het net of er één lampje van je remlicht kapot is. Dit was iig een opmerking van mede motorrijder van een ritje van vandaag,
De reden waarom deze trouwens zo duur is omdat er een heel achterspatbord bij zit. Deze moet je overigens verzagen omdat het houdertje van het lampje etc daar in vastgegegoten zit. Dit kan stefen voor je doen, of hij stuurt heel het spatbord naar je op. Verzendkosten maken niet uit.
Het gereedschapsvakje verdwijnt uiteraard.
Het enige minpuntje van het setje is dat het lampje niet recht in de unit zit, hierdoor lijkt het net of er één lampje van je remlicht kapot is. Dit was iig een opmerking van mede motorrijder van een ritje van vandaag,
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Aha okay ... bedankt voor de tip
Denk dat mijn DR ook getracteerd gaat worden op zo'n achterlicht.
Maar eerst even een ideetje uitwerken van een kentekenplaathouderbeugel.
cheers,
Dennis
Denk dat mijn DR ook getracteerd gaat worden op zo'n achterlicht.
Maar eerst even een ideetje uitwerken van een kentekenplaathouderbeugel.
cheers,
Dennis
Ook al heb ik niet mijn eigen manier bedacht om het kenteken erop te zetten, toch ben ik erg tevreden over hoe mijne is bevestigd. Als je kijkt op de plaatjes zie je 4 boutjes aan het spatbord zitten. Zit erg stevig, het enigste nadeel is dat de nummerplaat nogal vies wordt. Vandaag waarschuwing gekregen vanwege niet leesbaar nummerplaat.
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Eigenlijk is het een hitte schild op de bocht vóór de produro demper.
Gezien de laspunten heb vermoed ik dat deze er achteraf zijn opgelast door de vorige eigenaar.
Gezien de laspunten heb vermoed ik dat deze er achteraf zijn opgelast door de vorige eigenaar.
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Geen probleem.
Mooi werk! Hoeveel was je kwijt als ik vragen mag?
Mooi werk! Hoeveel was je kwijt als ik vragen mag?
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
eh ... 32,- incl aanschaf en verzendkosten
Was bestwel een mazzeltje dat ik 'm tegen kwam op ebay ... was namelijk van plan 'm gewoon bij Hessler te bestellen.
cheers,
Dennis
Was bestwel een mazzeltje dat ik 'm tegen kwam op ebay ... was namelijk van plan 'm gewoon bij Hessler te bestellen.
cheers,
Dennis
-
- Berichten: 440
- Lid geworden op: wo mar 14, 2007 18:34
- Locatie: Uden
De Big van mij heeft ook een ander kontje gekregen. Ook is ze hier al 2 kg kwijt.
DR750 '89 DR800 '90 DR800 '92
-
- Berichten: 440
- Lid geworden op: wo mar 14, 2007 18:34
- Locatie: Uden
Nog een paar metamorfoto's.
DR750 '89 DR800 '90 DR800 '92
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
uiterlijk pimpen is leuk..
maar dit is best..
kwijl
maar dit is best..
kwijl
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997