Hmmm, weet een vaag probleem:
Ik pakte met 80 een flauwe verkeersdrempel, waarna mijn BIG uitviel. Hij onstak niet meer, dwz: reageerde niet meer op het gas en remde vanzelf af op de motor.
Ik heb de motor laten uitrollen op een parkeerplek waar ik eerst ging denken wat het zou kunnen zijn. Eerst even gekeken of er genoeg benzine in zat en met reserve geprobeerd. Maar ik zag al dat mijn benzine filter nog vol zat dus dat kon het probleem niet zijn.
Na de accu leeg gestart te hebben ben ik maar naar huis gaan lopen want ik zat op minder dan 1km van huis af. Toen ik bij een viaduct 500 meter nog maar eens probeerde aan te lopen terwijl ik de helling af reed starte hij weer.
Wat of wat kan dit zijn? Beetje jammer dat hij weer start want dan kan ik niet met trial and error nagaan waar het probleem zit zodat ik het voor de toekomst van fixen. Straks sta ik ergens 100km van huis en heeft krijgt die hetzelfde, dat wil ik ook niet.
De dingen die in mijn hoofd naar boven zijn:
- Vuil in de caberateurs wat in de sproeiers is gekomen, of iets anders waardoor er iets in de benzine toevoer is gestaakt. Echter lijkt mij dit niet zo aannemelijk omdat de motor 2 caberateurs heeft, tevens verloor hij direct vermogen en sputterde hij niet na.
- Los contact ergens in de bobine's en of onsteking, aangezien de motor 2 bobine's heeft en wel zou moeten rijden op ééntje danwel niet goed. Maar op één bobine moet hij in ieder geval wél rijden. Dus eigenlijk kom ik uit op ergens iets los in de onsteking. Daarnaast vraag ik mij af waarom hij 500 meter later wél wilde starten, danwel door aan te lopen. Een goede reden zou zijn doordat de motor/onsteking iets is afgekoeld maar dat komt weer niet overeen met een los contactje.
Kortom, wie helpt mij even?
Motor viel stil na verkeers drempel
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
doet me denken aan m'n stekker probleem, ging ook de stroom er af door druk op het zadel..
sterkertje links onder het zadel+- 1/3 van af de tank, buiten zijden frame buis.. start motor en druk/trek op stekker, slaat de motor af of sputert heb je het probleem gevonden..
suc6 zappa
sterkertje links onder het zadel+- 1/3 van af de tank, buiten zijden frame buis.. start motor en druk/trek op stekker, slaat de motor af of sputert heb je het probleem gevonden..
suc6 zappa
Ja, haal je buddy en je tank(en) eraf en haal elk stekkertje dat je ziet los, inspuiten met contactspray (of van die PTE spray) en weer in elkaar zetten. Ik had ook een ineens niet meer startende Big, terwijl ik hem rijdend in de schuur had gezet. (bij mij waren de stekkers wat gaan corroderen na een dag vol doorwadingen door diepe plassen...)
Oene
Oene
Nou, het probleem niet meer gehad, terwijl de BIG op de veluwe rit aardig heen en weer is geschut.
Ik heb als enigste het stekkertje wat achter je accu zit losgehaald en ingespoten met contactspray.
Het stekkertje onder mijn zadel naast het buizenframe niet gevonden
We merken het wél
Ik heb als enigste het stekkertje wat achter je accu zit losgehaald en ingespoten met contactspray.
Het stekkertje onder mijn zadel naast het buizenframe niet gevonden
We merken het wél
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.