Tot vanavond of morgen in Dour.
Het zal wel lekker glibberen en glijden worden
27 mei off road dour (B)
Moderator: ghulst
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
lekker gereden,mooie rit smorgens een beetje glibberig en smiddags veel last van STOF!!!! ik vind het ongelofelijk dat ze hem elke keer weer zo verschillend weten te maken maar wel jammer dat er zo weinig kolenberg meer inzit oftewel de meest spectaculaire stukken zijn er uit
Maar het blijft een hele mooie rit in een schitterende omgeving
Maar het blijft een hele mooie rit in een schitterende omgeving
Ik ben het met je eens Henk , jammer dat er wat technische stukken niet meer inzaten dit jaar.
S'middags vond ik er niet veel aan met al die lange doorgaande paden met flink wat stof.
Volgend jaar maar weer eens iets anders zoeken om te gaan rijden met wat meer spanning
S'middags vond ik er niet veel aan met al die lange doorgaande paden met flink wat stof.
Volgend jaar maar weer eens iets anders zoeken om te gaan rijden met wat meer spanning
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
De uitslag van de specials kan je in de loop van deze week of volgende week zien op de website van de organisatie van Dour.
Ik ben ook benieuwd naar mijn tijden.
Ik ben ook benieuwd naar mijn tijden.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
we hebben niet zo veel keus meer,de mooiste ritten mogen niet meer verreden worden en dan is het toch heel iets anders dan de ritten in nederland,dus in de zomer blijf ik toch in belgie rijden mocht iemand een beter idee hebben dan hoor ik het graag
Ik vond het een super evenement!
We zijn zaterdag aangereist met vijf man. Na een voorspoedige rit met twee Mercedes-busjes hebben we effe de plaats des onheils bekeken en zijn toen voor wat vleeselijke lusten het stadje ingetrokken. Lekkere pizza gegeten en er wat bij gedronken, natuurlijk...Was wel geen kermis maar toch hebben we ons goed vermaakt. 't Was al na elven toen we weer terug kwamen bij het sportpalijs van Dour maar aldaar bleek de organiserende club nog bezig met de laatste voorberijdingen en niet afgenegen met ons nog een pintje te nuttigen. Leuke avond. Als kleine oprisping mag worden beschout dat ik, vermoedelijk vanwege elkaar bekrijgende bier/wijnsoorten, mijn darmen op een nogal explosieve manier heb moeten ledigen op een onverlicht damestoilet... Mocht er iemand onaangenaam door geraakt zijn: excuseer!
Voor de volgende ochtend hadden we met Adje en zijn twee maten afgesproken en wonderwel lagen we allen redelijk op tijd in de bus te snurken, behalve Mich, die snurkt zo hard dat we hem moesten verbannen naar een tentje in het gras.
In de nacht kletterde het gezellig op het busjesdak maar toen we opstonden was het droog. Na de inschrijving nog effe het standaard-ontbijt: kopje koffie en croissant, en toen aan het hek staan trappelen tot we de wijde wallonische wereld inmochten. Adje hadden we aangewezen als kopman en hij zette er zoals gewoonlijk een vroolijke stap in! Bij de eerste echte hindernis hield ik, reed op dat moment tweede, de boel op omdat ik bij de eerste poging een stel autobanden op mijn pad vond en bij de tweede niet voldoende aanloop had genomen. Daarna ging het eigelijk heel leuk, natuurlijk moet je bij een groep van acht wel eens wachten maar dat is niet erg. Ad en mijn maat Spoens voerden het tempo soms behoordlijk op zodat ik flink moest aanpoten om erbij te blijven Twee gladde boomstammen temperden de heethoofden maar tijdelijk, ook al hield Spoens er een op drie plaatsen gebroke subframe aan over plus een gekneusde rib, haha. Even later was het mijn beurt om een stapel brandhout nog brandhouteriger te maken maar ook dat liep goed af; alleen die woedende karateslag op dat onschuldige stukje hout had ik me kunnen besparen! Kan immers geen karate...De gecronometreerde proef vond ik persoonlijk heel leuk om te doen maar verwacht niet te veel van me want het ging niet alleen rechtdoor Daarna nog wat glibberen en glijden en al met al vond ik die ronde toch erg vermakelijk. Tot we, bijna aan het eind, aan die zwarte kolenberg kwamen! De route ging eigelijk rechtsaf, Ad pakte die ook, maar recht voor ons lag wel zo'n verlijdelijke helling, daar kon je als rechtschapen enduromaf echt niet aan voorbijrijden! Matje, Spoens en ik keken elkaar aan, er werd geen woord gesproken maar een camera uitgepakt. Spoens reed in een keer naar boven. Dat zegt nix, want als ik morgen een motor boven op m'n verdomde schoorsteen wil hebben bel ik hem gewoon! Daarna was ik. De eerste keer dacht ik slim te zijn en de betonnen balk als aanloop te gebruiken die naast de greppel lag. Slecht plan want daardoor moest ik onder aan de heuvel een te scherpe bocht maken. Tweede poging. Derde poging. Matje raakte verveelt en reed in tweede aanloop naar boven. Vierde poging. Mijn motor draaide de helling af als een varken aan 't spit. Voordat ik kon aanzetten voor nr. 5 moest ik voor een tegenligger afbuigen naar rechts, de eigenlijke route op. Hier lagen diverse hellingen waarvan enkele redelijk interressant en bijna was ik die kuthelling vergeten ware het niet dat mijn tank leegraakte en ik me geen andere raad wist dan terug te duwen naar dat punt bij de weg. Hier maakte ik kennis met Henk V en die herinnerde me met zijn berehanddruk eraan dat ik van karate ook nix kan...Hij bood aan om benzine voor me te halen; waarvoor nogmaals dank! Maar het bleek niet nodig want wonderwel verschenen net in de hoogste nood allevier mijn vriendjes en na enige dreigementen heb ik toen een slok benzine gekregen(bedank mich) waarmee ik dan toch eindelijk die kuthelling boven ben gekomen. Boven stond een oudere man die me weer omlaag probeerde te duwen aan m'n voorwiel maar alleen was ik er echt ook wel geraakt! Terug bij de sporthal even duchtig gesleutelt; dan naar het eten, repos genoemd. Hier is de plaats om de organisatie uitbundig te bedanken voor hun prestatie! Respekt. Het eten was super en werd met een glimlach aangeboden. Om zon driehonderd hongerige motorrijders wat te bikken te geven binnen een uurtje; ik geef het je te doen.
Gelijk na de pauze weer een highlight. De tweede tijdproef. Langer en vloeiender dan de eerste maar helaas hat mijn motor last van de pauze of zo want hij sloeg me twee keer af. Toch nog mijn voorganger ingehaalt en de tweede bijna. Toen we klaar waren met de proef bleken we nog maar met z'n vieren. Ad en zijn vrienden waren al voor ons vertrokken maar Spoens, in het gemeentehuis ingeschreven als Rogier, was als snelste van ons ook als eerste vertrokken maar bleek in geen velden of wegen te bekennen. We zijn nog een stukje doorgereden, maar toen werd Matje onzeker en wilde terug naar de sporthal om te kijken of íe misschien door materiaalpech terug naar de bus was gegaan. Negatief. Dus weer het parcours op waarbij het nog enige moeite kostte om ons in mijn armeluisfrans langs de marshals te lullen zonder de proef opnieuw te rijden( wat stom van mij! ). Na enkele vrij onspektakulere kilometers hadden we onze Spoens terug; hij stond bij een windmolen op ons te wachten en het scheelde niet veel of hij was ermee gaan vechten...want hij verveelde zich stierlijk. Om de zaak wat op te vrolijken draaide Matje voor ons een fraaie pirouette met zijn CR 500. Toen hij na 1,5 seconden nog niet op z'n benen stond was het voor iedereen duidelijk: rider down.
Hij zag een beetje bleek en hij bewoog z'n linkerarm nog maar weinig...
De anderen zijn toen maar doorgereden terwijl ik de bus ging halen. Toen ik Matje en zijn lijk had opgepikt zijn we nog even terug gegaan naar de sporthal en daar kwamen we een fysiotherapeut tegen (sorry dat ik de naam vergeten ben) die meteen een diagnose kon stellen wat hout sneed en een verband van ducktape aanlegdde waardoor ik de onfortuinlijke Matje pijnvrij naar huis kon vervoeren. Alhoewel, naar huis wilde hij niet; moest naar een fuif. Met crosskleren, ducktapemitella en al. Hoezo, gekke limbos?
We zijn zaterdag aangereist met vijf man. Na een voorspoedige rit met twee Mercedes-busjes hebben we effe de plaats des onheils bekeken en zijn toen voor wat vleeselijke lusten het stadje ingetrokken. Lekkere pizza gegeten en er wat bij gedronken, natuurlijk...Was wel geen kermis maar toch hebben we ons goed vermaakt. 't Was al na elven toen we weer terug kwamen bij het sportpalijs van Dour maar aldaar bleek de organiserende club nog bezig met de laatste voorberijdingen en niet afgenegen met ons nog een pintje te nuttigen. Leuke avond. Als kleine oprisping mag worden beschout dat ik, vermoedelijk vanwege elkaar bekrijgende bier/wijnsoorten, mijn darmen op een nogal explosieve manier heb moeten ledigen op een onverlicht damestoilet... Mocht er iemand onaangenaam door geraakt zijn: excuseer!
Voor de volgende ochtend hadden we met Adje en zijn twee maten afgesproken en wonderwel lagen we allen redelijk op tijd in de bus te snurken, behalve Mich, die snurkt zo hard dat we hem moesten verbannen naar een tentje in het gras.
In de nacht kletterde het gezellig op het busjesdak maar toen we opstonden was het droog. Na de inschrijving nog effe het standaard-ontbijt: kopje koffie en croissant, en toen aan het hek staan trappelen tot we de wijde wallonische wereld inmochten. Adje hadden we aangewezen als kopman en hij zette er zoals gewoonlijk een vroolijke stap in! Bij de eerste echte hindernis hield ik, reed op dat moment tweede, de boel op omdat ik bij de eerste poging een stel autobanden op mijn pad vond en bij de tweede niet voldoende aanloop had genomen. Daarna ging het eigelijk heel leuk, natuurlijk moet je bij een groep van acht wel eens wachten maar dat is niet erg. Ad en mijn maat Spoens voerden het tempo soms behoordlijk op zodat ik flink moest aanpoten om erbij te blijven Twee gladde boomstammen temperden de heethoofden maar tijdelijk, ook al hield Spoens er een op drie plaatsen gebroke subframe aan over plus een gekneusde rib, haha. Even later was het mijn beurt om een stapel brandhout nog brandhouteriger te maken maar ook dat liep goed af; alleen die woedende karateslag op dat onschuldige stukje hout had ik me kunnen besparen! Kan immers geen karate...De gecronometreerde proef vond ik persoonlijk heel leuk om te doen maar verwacht niet te veel van me want het ging niet alleen rechtdoor Daarna nog wat glibberen en glijden en al met al vond ik die ronde toch erg vermakelijk. Tot we, bijna aan het eind, aan die zwarte kolenberg kwamen! De route ging eigelijk rechtsaf, Ad pakte die ook, maar recht voor ons lag wel zo'n verlijdelijke helling, daar kon je als rechtschapen enduromaf echt niet aan voorbijrijden! Matje, Spoens en ik keken elkaar aan, er werd geen woord gesproken maar een camera uitgepakt. Spoens reed in een keer naar boven. Dat zegt nix, want als ik morgen een motor boven op m'n verdomde schoorsteen wil hebben bel ik hem gewoon! Daarna was ik. De eerste keer dacht ik slim te zijn en de betonnen balk als aanloop te gebruiken die naast de greppel lag. Slecht plan want daardoor moest ik onder aan de heuvel een te scherpe bocht maken. Tweede poging. Derde poging. Matje raakte verveelt en reed in tweede aanloop naar boven. Vierde poging. Mijn motor draaide de helling af als een varken aan 't spit. Voordat ik kon aanzetten voor nr. 5 moest ik voor een tegenligger afbuigen naar rechts, de eigenlijke route op. Hier lagen diverse hellingen waarvan enkele redelijk interressant en bijna was ik die kuthelling vergeten ware het niet dat mijn tank leegraakte en ik me geen andere raad wist dan terug te duwen naar dat punt bij de weg. Hier maakte ik kennis met Henk V en die herinnerde me met zijn berehanddruk eraan dat ik van karate ook nix kan...Hij bood aan om benzine voor me te halen; waarvoor nogmaals dank! Maar het bleek niet nodig want wonderwel verschenen net in de hoogste nood allevier mijn vriendjes en na enige dreigementen heb ik toen een slok benzine gekregen(bedank mich) waarmee ik dan toch eindelijk die kuthelling boven ben gekomen. Boven stond een oudere man die me weer omlaag probeerde te duwen aan m'n voorwiel maar alleen was ik er echt ook wel geraakt! Terug bij de sporthal even duchtig gesleutelt; dan naar het eten, repos genoemd. Hier is de plaats om de organisatie uitbundig te bedanken voor hun prestatie! Respekt. Het eten was super en werd met een glimlach aangeboden. Om zon driehonderd hongerige motorrijders wat te bikken te geven binnen een uurtje; ik geef het je te doen.
Gelijk na de pauze weer een highlight. De tweede tijdproef. Langer en vloeiender dan de eerste maar helaas hat mijn motor last van de pauze of zo want hij sloeg me twee keer af. Toch nog mijn voorganger ingehaalt en de tweede bijna. Toen we klaar waren met de proef bleken we nog maar met z'n vieren. Ad en zijn vrienden waren al voor ons vertrokken maar Spoens, in het gemeentehuis ingeschreven als Rogier, was als snelste van ons ook als eerste vertrokken maar bleek in geen velden of wegen te bekennen. We zijn nog een stukje doorgereden, maar toen werd Matje onzeker en wilde terug naar de sporthal om te kijken of íe misschien door materiaalpech terug naar de bus was gegaan. Negatief. Dus weer het parcours op waarbij het nog enige moeite kostte om ons in mijn armeluisfrans langs de marshals te lullen zonder de proef opnieuw te rijden( wat stom van mij! ). Na enkele vrij onspektakulere kilometers hadden we onze Spoens terug; hij stond bij een windmolen op ons te wachten en het scheelde niet veel of hij was ermee gaan vechten...want hij verveelde zich stierlijk. Om de zaak wat op te vrolijken draaide Matje voor ons een fraaie pirouette met zijn CR 500. Toen hij na 1,5 seconden nog niet op z'n benen stond was het voor iedereen duidelijk: rider down.
Hij zag een beetje bleek en hij bewoog z'n linkerarm nog maar weinig...
De anderen zijn toen maar doorgereden terwijl ik de bus ging halen. Toen ik Matje en zijn lijk had opgepikt zijn we nog even terug gegaan naar de sporthal en daar kwamen we een fysiotherapeut tegen (sorry dat ik de naam vergeten ben) die meteen een diagnose kon stellen wat hout sneed en een verband van ducktape aanlegdde waardoor ik de onfortuinlijke Matje pijnvrij naar huis kon vervoeren. Alhoewel, naar huis wilde hij niet; moest naar een fuif. Met crosskleren, ducktapemitella en al. Hoezo, gekke limbos?
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
Ik sluit me geheel aan bij het voorgaande
.
.
.
Nee natuurlijk niet.
a) pruus, excuses aanvaard. (ik was blij dat ik zat )
b) alles heel gehouden, alleen dat verrekte gladde greppeltje met die pallet op de bodem ging niet goed.
c) lekker gereden, 2de helft van het middag stuk was inderdaad wat saai.
wel meer gasten op hun snufferd zien gaan, 1tje vrij hard vanwege een diep gat in zo'n smal spoor.
.
.
.
Nee natuurlijk niet.
a) pruus, excuses aanvaard. (ik was blij dat ik zat )
b) alles heel gehouden, alleen dat verrekte gladde greppeltje met die pallet op de bodem ging niet goed.
c) lekker gereden, 2de helft van het middag stuk was inderdaad wat saai.
wel meer gasten op hun snufferd zien gaan, 1tje vrij hard vanwege een diep gat in zo'n smal spoor.
smurf.
Toine , je mag de volgende keer wel wat zeggen hoor als je me tegen komt
Ik zag je de WC binnengaan toen je de eerste ronde had gereden maar je had volgens mij oogkleppen op want wij stonden er met de auto tegenover geparkeerd.
Ik zag je de WC binnengaan toen je de eerste ronde had gereden maar je had volgens mij oogkleppen op want wij stonden er met de auto tegenover geparkeerd.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
doel fixatie.adje schreef:Toine , je mag de volgende keer wel wat zeggen hoor als je me tegen komt
Ik zag je de WC binnengaan toen je de eerste ronde had gereden maar je had volgens mij oogkleppen op want wij stonden er met de auto tegenover geparkeerd.
heb ik ook wel eens met een boom
Ha die Ad, ik zal tijdens de ta beter opletten
smurf.
Bij de TA ben ik er niet bij , dan heb ik andere dingen geplandTTT schreef:doel fixatie.adje schreef:Toine , je mag de volgende keer wel wat zeggen hoor als je me tegen komt
Ik zag je de WC binnengaan toen je de eerste ronde had gereden maar je had volgens mij oogkleppen op want wij stonden er met de auto tegenover geparkeerd.
heb ik ook wel eens met een boom
Ha die Ad, ik zal tijdens de ta beter opletten
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Laatst gewijzigd door adje op zo jun 10, 2007 14:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
zo, toch nog 60 man achter me gelaten
smurf.
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Het is dat ik het nummer zelf op je motor heb zien staan want anders had ik het niet geloofd! Goed gedaan!adje schreef:Mijn startnummer was 88.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Adje van Doesburg
Nr. 88 was vroeger (toen ik nog echt jong was) mijn startnummer, verklaart dus veel
Kzie trouwens ook gene heer S.Peedphreax
Nr. 88 was vroeger (toen ik nog echt jong was) mijn startnummer, verklaart dus veel
Kzie trouwens ook gene heer S.Peedphreax
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Ja hoor , heet je tegenwoordig Hennie ???adje schreef:Uitslag klassement Dour :
http://www.cramponsverts.be/classement2007.html
Mijn startnummer was 88.
Woestijn is fijn !!!
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Ruim 100 lager... 112 om precies te zijn. Alleen de laatste proef heb ik redelijk gedaan en dat was dan ook de enige die een beetje droog was.Sjokske schreef:Adje van Doesburg
Nr. 88 was vroeger (toen ik nog echt jong was) mijn startnummer, verklaart dus veel
Kzie trouwens ook gene heer S.Peedphreax
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Ik had de inschrijving van iemand anders over genomen die niet naar Dour kon komen vanwege ziekte.Jacdrz400 schreef:Ja hoor , heet je tegenwoordig Hennie ???adje schreef:Uitslag klassement Dour :
http://www.cramponsverts.be/classement2007.html
Mijn startnummer was 88.
Leg daar maar eens uit dat je iemand anders bent die de al ingeschreven persoon vervangt omdat die anders zijn inschrijfgeld kwijt is en dat je naam dan ook veranderd dient te worden.
Ik ken geen woord Frans dus deed ik er ook geen moeite voor.
Maar goed , ik heb voor mijn gevoel lekker gereden , alleen jammer dat die Duitsers mij zo in de weg reden op het einde van de 2de proef en die waren echt niet van plan om me voorbij te laten
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Nog ergens een fotootje gevonden van Dour.
http://www.ktmriders.nl/media/displayim ... =15&pos=20
Erwin - Jos - adje ( alias Hennie )
http://www.ktmriders.nl/media/displayim ... =15&pos=20
Erwin - Jos - adje ( alias Hennie )
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
even ter bevestiging we hebben een nieuwe hennie(adje) die heel goed kan rijden ben zelf 18e geworden van onderaf!
Nee Jack , het is niet de 112de plaats maar de 114de plaats die speed bedoeltSjokske schreef:Ahaa, alweer een alias, d'n Gilbert Scaffespeedphreax schreef:Ruim 100 lager... 112 om precies te zijn.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/