Daarnet wat gaan oefenen met de DR
Ik ondervind twee probleempjes:
- Mijn motor houdt bij volgas steeds wat in. Aan zowat alle toerentallen. Luchtfilter is proper en originele uitlaat. Inlaat is klein beetje open gewerkt. Bij hoge toeren en gas loslaten kleine knal in uitlaat.
TE ARM??
- Bij lage toeren en hoge belasting beetje mechanisch gerammel.
DISTRIBUTIEKETTING??
Hoe contoleer ik dat snel en efficiënt?
DR350
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 8372
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
als m'n DR 800 te veel knalt moet ie rijker..
kijk in het manuel hoe je je carbs afstelt..
bij mij lucht schroef onder carb 1 1/2 slag uit dan bij warme motor in een 1/2 slag luisteren naar hoogste toeren stationaire..
kijk in het manuel hoe je je carbs afstelt..
bij mij lucht schroef onder carb 1 1/2 slag uit dan bij warme motor in een 1/2 slag luisteren naar hoogste toeren stationaire..
Aan de kettingspanner: EERST het boutje verwijderen (opgepast, er zit een veertje op dat er kan uitspringen).hornet911 schreef:
DISTRIBUTIEKETTING??
Hoe contoleer ik dat snel en efficiënt?
Daarna de 2 imbusboutjes losmaken en de kettingspanner VOORZICHTIG demonteren. Als je de spanner uittrekt tel je het aantal klikjes dat je nog over hebt. Als dat weinig of geen is weet je hoe laat het is.
Bij demonteren: eerst kettingspanner terug helemaal indrukken, terug in motor, imbusjes vast, boutje met veertje inschuiven (klik, klik, klik...).
Suc6
Montesa Cota 315R
En wat na klik, klik, klik,... Tot hoever draai ik hem in??Estivie schreef:Aan de kettingspanner: EERST het boutje verwijderen (opgepast, er zit een veertje op dat er kan uitspringen).hornet911 schreef:
DISTRIBUTIEKETTING??
Hoe contoleer ik dat snel en efficiënt?
Daarna de 2 imbusboutjes losmaken en de kettingspanner VOORZICHTIG demonteren. Als je de spanner uittrekt tel je het aantal klikjes dat je nog over hebt. Als dat weinig of geen is weet je hoe laat het is.
Bij demonteren: eerst kettingspanner terug helemaal indrukken, terug in motor, imbusjes vast, boutje met veertje inschuiven (klik, klik, klik...).
Suc6
Ow... sorry.. had dit topicje al een tijdje niet meer gezien...
Je moet gewoon het boutje er in draaien. Dan hoor je een aantal klikjes doordat de veer de spanner naar binnen duwt. Ik kan morgen wel eens kijken in het WPHB om te zien of er een moment bij staat voor dat boutje maar "gewoon vast" lijkt me goed...
Stijn
Je moet gewoon het boutje er in draaien. Dan hoor je een aantal klikjes doordat de veer de spanner naar binnen duwt. Ik kan morgen wel eens kijken in het WPHB om te zien of er een moment bij staat voor dat boutje maar "gewoon vast" lijkt me goed...
Stijn
Montesa Cota 315R
Wat bedoel je daarmee??Inlaat is klein beetje open gewerkt.
Als ie knalt bij gas los dan staat ie waarschijnlijk te arm of er zit er iets verstopt in je carburateur. Zijn alle afdichtingen op de carburateur (en uitlaat) goed?
Als ie helemaal stilvalt bij gasgeven en normaal stationair loopt, dan denk ik eerder dat er iets is met je naald, naaldsetting, gasschuif of hoofdsproeier.
Ik weet niet hoe het bij een DR zit maar misschien is je ontstekingsplaat (waar de opnemer zit) verdraait of los en vonkt ie op het verkeerde tijdstip. Heb je al een nieuwe bougie en bougiedop geprobeert?
Laatst gewijzigd door Wortel op ma mei 21, 2007 10:42, 1 keer totaal gewijzigd.
De snorkel weggehaald en de opening wat vergroot.Wortel schreef:Wat bedoel je daarmee??Inlaat is klein beetje open gewerkt.
Als ie knalt bij gas los dan staat ie waarschijnlijk te arm of er zit er iets verstopt in je carburateur. Zijn alle afdichtingen op de carburateur (en uitlaat) goed?
Maar nu zit ik met een groter probleem uiteraard
De diagnose van Wortel lijkt me behoorlijk juist:Wortel schreef:Als ie helemaal stilvalt bij gasgeven en normaal stationair loopt, dan denk ik eerder dat er iets is met je naald, naaldsetting, gasschuif of hoofdsproeier.
Ik heb dit probleem zelf ook eens gehad en toen was de naald afgebroken aan het circlips (waardoor de naald in de hoofdsproeier bleef zitten terwijl de schuif wel open ging).
Best even open doen dus...
Stijn
Montesa Cota 315R
Al eens gehad dat de clip van de gasnaald was verdwenen op wat voor vage manier dan ook, met hetzelfde effect, stationair OK maar bij gas verder openen zakt het vermogen volledig weg.Estivie schreef:De diagnose van Wortel lijkt me behoorlijk juist:
Ik heb dit probleem zelf ook eens gehad en toen was de naald afgebroken aan het circlips (waardoor de naald in de hoofdsproeier bleef zitten terwijl de schuif wel open ging).
Best even open doen dus...
Stijn
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Bij mij is de (lange) veer die in de CV carb zit een keer gebroken..
Perfect starten, perfect stationair lopen maar bij meer dan een streepje gas > pruttel pruttel prottt.
Kijk er eens naar je weet nooit.
Groeten jan Willem
Perfect starten, perfect stationair lopen maar bij meer dan een streepje gas > pruttel pruttel prottt.
Kijk er eens naar je weet nooit.
Groeten jan Willem
Vallen, opstaan en weer doorgaan...
het hefboommechanisme moet er af. Waarom lukt dat niet?hornet911 schreef:Hoe verhoog ik de naald? Ik krijg het hefboommechanisme niet van de schuif waar de naald op zit......
Of kan ik (via de vlotter) een grotere naaldopeing (sproeier) plaatsen?
Je kan een grotere sproeier plaatsen via de vlotter, maar ik begrijp niet wat dat met de verhoging van je naald te maken heeft.
Daarnaast: wat is (was) er nu echt mis met je carb? Volgens de vorige reply's gaan de aanwijzingen naar iets fundamenteels fout met de naald. Een beetje "foefelen" met de afstelling gaat je probleem niet verhelpen.
Montesa Cota 315R
Dat probleem is al opgelost...
De symptomen verergerden tot hij niet meer wilde starten. Verstopt benzinefiltertje was het probleem Hij kreeg nog net genoeg benzine om even te draaien, maar dan was de pijp snel uit.....
Het hefboommechanische is losgemaakt en naald wat hoger....Straks testje.....
Onderaan de carb. (aan de kant vd cilinder) zit een schroef. Wat wordt hiermee geregeld?
De symptomen verergerden tot hij niet meer wilde starten. Verstopt benzinefiltertje was het probleem Hij kreeg nog net genoeg benzine om even te draaien, maar dan was de pijp snel uit.....
Het hefboommechanische is losgemaakt en naald wat hoger....Straks testje.....
Onderaan de carb. (aan de kant vd cilinder) zit een schroef. Wat wordt hiermee geregeld?
dat is volgens mij de "lucht/benzine mengsel schroef"hornet911 schreef:
Onderaan de carb. (aan de kant vd cilinder) zit een schroef. Wat wordt hiermee geregeld?
Goed dat het andere probleem van de baan is trouwens
Montesa Cota 315R
idd. was stom eigenlijk, maar leek vd carb te komen doordat'ie soms nog bleef draaien....Estivie schreef:dat is volgens mij de "lucht/benzine mengsel schroef"hornet911 schreef:
Onderaan de carb. (aan de kant vd cilinder) zit een schroef. Wat wordt hiermee geregeld?
Goed dat het andere probleem van de baan is trouwens
Als ik die onderste vijs volledig indraai, valt hij stil.....anders verschillende standen geprobeerd en geen verschil gemerkt.
Door de naald 1 stap hoger te plaatsen voel ik geen enkele hapering meer doorheen het toerengebied. Hij voelt wat "voller" aan doorheen zijn toeren.
Nu kan ik de motor doen stilvallen als ik van stationair HEEL snel de gas opendraai (ik moet HEEL snel zijn), ik vermoed dat dit een beetje eigen is aan de directe bediening van de gasschuif???
Dit zou volgens mij kunnen komen door de luchtstel schroef.
Normaal vult bij stationair een bepaald lucht - benzine verhouding.
Als dit verkeerd staat en je laat de motor stationair draaien dan vult deze zich langzaam met lucht/benzine verhouding afhankelijk van je afstelling van je luchtschroef.
Bij het openen van het gas wilt hij daarom inhouding als de luchtstel schroef verkeerd staat.
Normaal vult bij stationair een bepaald lucht - benzine verhouding.
Als dit verkeerd staat en je laat de motor stationair draaien dan vult deze zich langzaam met lucht/benzine verhouding afhankelijk van je afstelling van je luchtschroef.
Bij het openen van het gas wilt hij daarom inhouding als de luchtstel schroef verkeerd staat.
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Is het probleem nog verholpen?
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Daarzo dusEstivie schreef:dat is volgens mij de "lucht/benzine mengsel schroef"hornet911 schreef:
Onderaan de carb. (aan de kant vd cilinder) zit een schroef. Wat wordt hiermee geregeld?
Goed dat het andere probleem van de baan is trouwens
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.