Erzberg 2007

OTR-ritten, enduro's, crosswedstijden, roadbookritten, reizen, enz.

Moderator: ghulst

Bert Duursma
Contacteer:

BMW Fabrieksrijder Simo Kirssi wint de Koningsklasse van Erzberg 2007 op BMW HP2 Enduro!!

De top 10 ziet er volgt uit:

1. SIMO KIRSSI (FIN) BMW HP2
2. DAVID KNIGHT (UK) KTM 950 Superenduro
3. WERNER MÜLLER (AT) KTM 950 Superenduro
4. GIOVANNI SALA (IT) KTM 950 Superenduro
5. MARC COMA (IT) KTM 950 Superenduro
6. MICKY DAYMOND (US) BMW HP2
7. CHRISTIAN PFEIFFER (DE) BMW HP2
8. GREG TRACY (US) BMW HP2
9. KLAUS MARTINJAK (AT) Aprilia
10. DAVID BACHLER (AT) Aprilia
Rolando
Contacteer:

Micky Dymond? Dat is een "oude" rot in de sport. Heb hem nog de Supercross zien rijden in het Mecc.
nessuno attacca noi senza essere punito
http://www.jamopa.com
http://www.roland-jansen.com
TTT

niet slecht die Aprilia's met de helft aan cc's.
smurf.
Bert Duursma
Contacteer:

TTT schreef:niet slecht die Aprilia's met de helft aan cc's.
Inderdaad een verrassing!!
Jo VdB

Guy is er dit jaar voor de 3de keer bij, Dave S voor de 1ste keer.

Vandaag is Guy 2 keer gevallen bij de proloog... Hij schrijft "morgen alles of niets"... Tja, anders zal hij achterin moeten starten (rij 9 of rij 10)

Dave S heeft goed gereden.

Hopelijk beiden zondag om 12.00 uur aan de start van de Hare Scramble !

Die mannen op zo'n HP2 of 950 R rijden met topsnelheden van plm 180 km/u omhoog over de paden tijdens de proloog.
Ik had 2 jaar geleden een topsnelheid van 131 km/uur. Dat is dus een heel verschil (behalve als je uit de bocht gaat en in het ravijn vliegt, dan maakt dat geen verschil uit :twisted: )

Jo VdB
huskie

Jo VdB schreef:Die mannen op zo'n HP2 of 950 R rijden met topsnelheden van plm 180 km/u.
Ik had 2 jaar geleden een topsnelheid van 131 km/uur. Dat is dus een heel verschil (behalve als je uit de bocht gaat en in het ravijn vliegt, dan maakt dat geen verschil uit :twisted: )

Jo VdB
Volgens mij kom je verder met 180 km/u, als dat je dat doet met 131 km/u. :roll: :lol:
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Bert Duursma
Contacteer:

Simo Kirsssi wint ook de eerste proloog op de BMW HP2. Opvallend is de 5e plaats voor Christian Pfeiffer op de BMW 450 Enduro, nog voor 5 voudig wereldkampioen enduro Giovanni Sala!

1 Simo Kirssi FIN 20 BMW HP 2 00:09:01,06 00:09:01,06
2 Werner Müller AUT 129 KTM 950 Super 00:09:03,33 00:09:03,33
3 Mickey Dymond USA 23 BMW HP2 00:09:28,79 00:09:28,79
4 Werner Müller AUT 10 KTM KTM 300 00:09:30,16 00:09:30,16
5 Chris Pfeiffer GER 6 BMW 450 00:09:31,34 00:09:31,34
6 Giovanni Sala ITA 4 KTM 950 Super 00:09:33,96 00:09:33,96
7 Klaus Martinjak AUT 130 APRILIA 550 RXV 00:09:35,38 00:09:35,38
8 Juha Salminen FIN 3 KTM 300 EXC- 00:09:35,52 00:09:35,52
TTT

Fransje 30ste in de overall proloog resultaat.

Zie http://www.einefetza.com/erzberg/result ... verall.pdf

Op de eerste 10 plaatsen 3 HP2's en .... 3 300 EXC's.

Ik denk dat de afmetingen van je kloten op de Erzberg belangrijker zijn dan de afmetingen van je cilinder(s) :D
smurf.
oossie
Contacteer:

ach dat doet de verkoop van 2taktjes alleen maar goed :wink:

Hoezo een 2takt is niet snel. telkens in de top tien van de snelle race naar de top.
Benieuwd wie/wat er vandaag wint
Jo VdB

Guy C en Dave S hebben het niet gered voor de Hare Scramble van vandaag :(

Zal vooral voor Guy serieus balen zijn, want ik weet dat hij zich voorgenomen had om dit jaar verder te eindigen dan vorig jaar ...

11'20 was de tijd om bij de 500 gelukkigen te mogen zijn, en hij reed 11'55 in zijn 2de poging. Dave S reed 12'26 in zijn 2de run (maar die is dan ook wel wat gehinderd doordat hij op een 250 4-takt rijdt) Vermogen is veel waard tijdens de proloog !

Ik wacht vol ongeduld op een verslag van de mannen terplekke. Maandagavond komen ze terug thuis.

Jo VdB
flip-poz

TTT schreef: Ik denk dat de afmetingen van je kloten op de Erzberg belangrijker zijn dan de afmetingen van je cilinder(s) :D
:lol:
Yamaha TT600R 2002 buiten
Husaberg FS650 2004 buiten
Yamaha WR450F 2004 binnen!
Rolando
Contacteer:

flip-poz schreef:
TTT schreef: Ik denk dat de afmetingen van je kloten op de Erzberg belangrijker zijn dan de afmetingen van je cilinder(s) :D
:lol:
Als je ze eerst stoot, zijn ze wat groter 8)
nessuno attacca noi senza essere punito
http://www.jamopa.com
http://www.roland-jansen.com
GuyC

Zo sinds gisterenavond terug van Oostenrijk.

Zoals je al gelezen hebt niet gekwalificeerd voor de Hare Scramble van Zondag.
Het was inderdaad serieus balen, omdat het mijn eigen schuld was dat ik zondag niet kon starten.
Tijdens de proloog start je met tussentijden van 20 seconden.
Tijdens de eerste run had ik m'n voorganger al na een paar km te pakken. Ik dacht bij mezelf dat gaat hier goed nu doortrekken en mijn eerste run is voldoende om er zondag bij te zijn.
Nu de stenen onderweg hadden er blijkbaar een ander idee over.
2 maal op m'n bek en een heel teleurstellende tijd.

Dan alles op alles gezet om zaterdag een goede tijd neer te zetten, maar door het stof van de voorganger enkele malen van het gas gemoeten en een bocht gemist.
Op dat moment wist ik eigenlijk al dat het dit jaar op niets zou uitdraaien.

Maar ja dat is nu eenmaal racen: hoe zeer je ook je best doet om alles onder controle te hebben, toch zijn er enkele factoren die je zelf niet onder controle hebt.

Omdat we (Dave zal zijn relaas hier ook nog wel doen) er dan toch niet bijwaren zondag zijn we gaan postvatten op de hellingen om met touw de andere aanwezige Belgen omhoog trekken.
Doordat het Zondag omstreeks 15.00 uur dan nog begon te onweren op de berg, is de race voortijdig afgebroken

Op 17 Juni om 12.35 Erzberg 2007 Highlights op ORF1

Winnaar van editie 2007 : Blazusiak vind je hieronder.
Laatst gewijzigd door GuyC op di jun 12, 2007 12:16, 1 keer totaal gewijzigd.
GuyC

Afbeelding
dave s

zo sinds gisteren terug

Voor mijn was het weer een nieuwe uitdaging.
De vrijdag voor de start van de proloog was ik zeer gespannen. omdat ik niet wist wat er mijn te wachten stond. Een paar keer de bocht gemist en een beetje onzeker op die gravel wegen. Op zaterdag ging ik om mijn tijd te verbeteren en dat was mij dan ook goed gelijkt. Ik was een dikke 40sec beter dan vrijdag. Het is gelijk Jo ookt verlet heeft ik was een beetje in het nadeel met mijn 250 4t.Maar ik heb me toch goed geamuseerd daar ginds.Het is de moeite waard om dat mee te maken. zeker op zondag om die mannen te zien rijden. de volgende keer beter.

grtjs Dave
huskie

Hee mannen, Guyc en Jo en Dave leg nu eens uit hoe het kan dat Tadeuz Blasuziak een Poolse wk-trial rijder, die als 84ste geproloogd heeft, deze wedstrijd kon winnen, tegen mannen als Salminen en Chris Pfeifer en c.s., die allen dus kopstart hadden?
Dat is echt helemaal ongelofelijk :shock:
Wat een kampioen!
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
speedphreax

huskie schreef:Hee mannen, Guyc en Jo en Dave leg nu eens uit hoe het kan dat Tadeuz Blasuziak een Poolse wk-trial rijder, die als 84ste geproloogd heeft, deze wedstrijd kon winnen, tegen mannen als Salminen en Chris Pfeifer en c.s., die allen dus kopstart hadden?
Wat een kampioen!
Is toch simpel? De proloog is toch wat anders dan de hare scramble en daar spelen heel andere kwaliteiten een rol.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
GuyC

speedphreax schreef:Is toch simpel? De proloog is toch wat anders dan de hare scramble en daar spelen heel andere kwaliteiten een rol.
Inderdaad bij de proloog moet je snel, heel snel rijden.
Tijdens de Hare Scramble is het vooral je techniek die aan bod komt.
Ik heb verschillende rijders gezien die trialbanden gemonteerd hadden op hun motor om toch maar de maximum grip te hebben op de hellingen.
Jan :)

huskie schreef:Hee mannen, Guyc en Jo en Dave leg nu eens uit hoe het kan dat Tadeuz Blasuziak een Poolse wk-trial rijder, die als 84ste geproloogd heeft, deze wedstrijd kon winnen, tegen mannen als Salminen en Chris Pfeifer en c.s., die allen dus kopstart hadden?
Wat een kampioen!
Op de site van de Erzberg gelezen dat hij via de Enduro cross een plaats op de eerste rij had gekregen.
kenny

Ik had hier iets gepost, hoe komt het dat dat weg is ?

mvg

Kenny
huskie

Aha.hij stond op de eerste startrij. Dus als je 86ste proloogd sta je nog op de eerste startrij?
Dat hij een goede techniek heeft is duidelijk. Hij rijdt voor, ik meen Beta of Scorps, de WK trial, dus hij is goed, maar ik dacht dus dat hij op de tweede of derde rij startte, en dan had hij dus nooit.... kunnen winnen.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
GuyC

huskie schreef:Aha.hij stond op de eerste startrij. Dus als je 86ste proloogd sta je nog op de eerste startrij?
Neen, normaal gezien sta je dan op de 2de rij. Wat zeker ook niet slecht is.
Maar de beste amateur kon via de endurocross een plaats winnen op de eerste rij. Dat was Blazusiak dus.
Nu lees ik net dat hij eerstdaags zijn prof contract tekent bij KTM.
Erzberg een goed wipplank naar een prof carrierre dus.
Jo VdB

Niet dat ik hier iets slecht bij denk... maarre ... naar het schijnt ...

Tadeusz was dus wel daar met een GasGas !! En toen de organisator (en KTM) doorhadden dat deze kerel wel eens hoog kon eindigen, hebben ze hem een KTM "geschonken" voor de Hare Scramble --> lees : hij werd verplicht te rijden op zo'n oranje moto.... KTM moest op hoogste trede staan, geen Catalaanse moto.

Jo VdB
mech

Jo VdB schreef:Niet dat ik hier iets slecht bij denk... maarre ... naar het schijnt ...

Tadeusz was dus wel daar met een GasGas !! En toen de organisator (en KTM) doorhadden dat deze kerel wel eens hoog kon eindigen, hebben ze hem een KTM "geschonken" voor de Hare Scramble --> lees : hij werd verplicht te rijden op zo'n oranje moto.... KTM moest op hoogste trede staan, geen Catalaanse moto.

Jo VdB
Was wel een gare GasGas en toen hem de aanbieding is gedaan om de race op een nieuwe geprepareerde KTM 250EXC heeft hij die kans aangepakt. Kan hem geen ongelijk geven, zo'n kans krijg je 1 keer laat je die lopen kom je dat nog wel een keer tegen als je verder wil in een professionele carriere
Jo VdB

Ik heb er eerder gemengde gevoelens bij...
Tuurlijk heeft Tadeusz gelijk, en ik kan KTM uit marketingoogpunt geen ongelijk geven....

Maar wat als hij gewonnen zou hebben met zijn GasGas.... in het hol van de leeuw... Of zouden ze hem er onderweg afgetrokken hebben :evil:

Jo VdB
Plaats reactie