Zag vanavond plasje koelvloeistof liggen onder de motor. Dus maar ff op onderzoek uitgeweest.
Nu is de linker radiateur lek deze is van een KTM 300 exc 2004.
Wie weet of de 4takt radiateur van bv een 450 of 525 ook gaat passen?
De spoeling van 2de hands is nogal dun voor een 250/300 2takt.
KTM radiateur lek
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
- Locatie: Veluwse bossen
Je kunt hem laten repareren.
-
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
- Locatie: Veluwse bossen
Het is een ander bestelnummer, de vuldop zit ook anders.
dan zal het wel reparatie worden.
heb je een adresje?
heb je een adresje?
-
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
- Locatie: Veluwse bossen
Zou ik niet doen. Ga eerst op zoek naar een reparatieadresje
maar de radiateur is van toch alu bij een ktm?mark20v schreef:Kun je hier wat mee?
http://www.decrxgarage.nl/index.html?/P ... lderen.htm
Gr. Mark
voor zover ik weet kun je dat niet solderen.
@nop
zon pil is natuurlijk een lapmiddel en dat spul gaat overal in je koelsysteem zitten.
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Zo'n pil zou ik nooit doen tenzij het van levensbelang is. Je wil niet weten hoe dik zo'n pil alle delen waar koelwater in zit aan de binnenkant coat. Je zit daarna gelijk vast aan een verminderde koelcapaciteit en je krijgt het er nooit helemaal meer uit.Noppy schreef:Waarom niet dan? Als ik tochten aan het rijden ben doe ik 't ook.
Half pilletje (want het zijn automobielpillen) is vaak genoeg. Lukt het niet meteen, dan nog een halve pil erbij.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
-
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
- Locatie: Veluwse bossen
Psies, ondanks de belofte van een fabrikant dat het goedje alleen een verbinding aangaat met zuurstof. In mijn motor geen pil. Al die kleine kanaaltjes brr,ik moet er niet aan denken.speedphreax schreef:Zo'n pil zou ik nooit doen tenzij het van levensbelang is. Je wil niet weten hoe dik zo'n pil alle delen waar koelwater in zit aan de binnenkant coat. Je zit daarna gelijk vast aan een verminderde koelcapaciteit en je krijgt het er nooit helemaal meer uit.Noppy schreef:Waarom niet dan? Als ik tochten aan het rijden ben doe ik 't ook.
Half pilletje (want het zijn automobielpillen) is vaak genoeg. Lukt het niet meteen, dan nog een halve pil erbij.
goed dan bedrijf is gevonden en daar gaat de radiateur maandag naar toe
Hartgers Zutphen
ben benieuwd hoe dit gaat, hoogstwaarschijnlijk vallen de kosten 100% mee.
Nieuwprijs linker deel ongeveer 350 Euro, reparatie zou tussen de 20-80 Euro liggen afhankelijk van grote plek ed.
Hartgers Zutphen
ben benieuwd hoe dit gaat, hoogstwaarschijnlijk vallen de kosten 100% mee.
Nieuwprijs linker deel ongeveer 350 Euro, reparatie zou tussen de 20-80 Euro liggen afhankelijk van grote plek ed.
een 2takt stinkt zonder rauw ei al genoeg Max.
bedankt he, voor deze nog meer stinkende machine
bedankt he, voor deze nog meer stinkende machine
Het is een absolute noodoplossing, maar het schijnt wel te werken. Is weleens bij Mythbusters geweest....
Anyway, als een Engels bedrijf aluminium radiateuren kan repareren, moet een Nederlands bedrijf dat ook kunnen.
En hier is een filmpje van een website die spullekes verkoopt waarmee je het zelf kunt doen.
Anyway, als een Engels bedrijf aluminium radiateuren kan repareren, moet een Nederlands bedrijf dat ook kunnen.
En hier is een filmpje van een website die spullekes verkoopt waarmee je het zelf kunt doen.
dat zeg ik Max, radiateur gaat naar Zutphen, heb contact gehad en het was geen probleem
Hoe vervoer jij trouwens een rauw ei tijdens een ritje in het zand
Hoe vervoer jij trouwens een rauw ei tijdens een ritje in het zand
mythbuster rulezzzzzz
die met dat ei heb ik nog nooit gezien(helaas)
wel die keer dat ze een motor probeerde te vernachelen en dat ding maar blijven lopen.
maar ok een ei dat gaat in de boeken samen met de zeep voor de tank.
De truc van de pil ken ik niet
die met dat ei heb ik nog nooit gezien(helaas)
wel die keer dat ze een motor probeerde te vernachelen en dat ding maar blijven lopen.
maar ok een ei dat gaat in de boeken samen met de zeep voor de tank.
De truc van de pil ken ik niet
Woning nodig in omgeving Zoetermeer?
pb maar
pb maar
zo linker en rechter deel zijn vanochtend weggebracht voo reparatie en enige richtwerk.
vrijdagochtend klaar
Nog een echt zaakie geen Pin, geen Mobiel geouwehoer gewoon nog een tringtring telefoon.
Als je aan kotm rijden denk je echt van hier werkt nog een oud mannetje als ambachtman, vooroordelen ten top.
Jonge gast die gewoon zijn radiateurtjes wil repareren en maken. Had zelfs van voor een YZF een nieuwe radiateur gemaakt. zag er allemaal toppie uit.
Duz ben benieuwd vrijdag
vrijdagochtend klaar
Nog een echt zaakie geen Pin, geen Mobiel geouwehoer gewoon nog een tringtring telefoon.
Als je aan kotm rijden denk je echt van hier werkt nog een oud mannetje als ambachtman, vooroordelen ten top.
Jonge gast die gewoon zijn radiateurtjes wil repareren en maken. Had zelfs van voor een YZF een nieuwe radiateur gemaakt. zag er allemaal toppie uit.
Duz ben benieuwd vrijdag
Max breekt gewoon in bij een kippenhok en vraagt aan de dames of ze niet liever even op zijn witte Arai-helm willen gaan zitten terwijl hij even met hun ei aan de slag gaatoossie schreef:dat zeg ik Max, radiateur gaat naar Zutphen, heb contact gehad en het was geen probleem
Hoe vervoer jij trouwens een rauw ei tijdens een ritje in het zand
Valma heeft een radiateur lek stopper in een klein aluminium busje zitten , het is een zwarte grafiet poeder , je gooit het in de radiateur , water of koelvloeistof er bij en gaan .. door het kleine busje is het handig mee te nemen in je jaszak .
ik gooi het elke keer standaard al in de radiateur , ook als er geen lek is , mocht er dan tijdens een rit toch een klein gaatje optreden , dan wordt het lek meteen gedicht .
door de druk in het koelsysyteem wordt alle koelvloeistof naar het lek toe geperst , zo ook het dichtingsmiddel (kan radiateurlekstopper zijn , maar ook zoals boven genoemd een Ei of zelfs een handvol paarden stront)
dit wordt hard door de warmte en dicht daarmee het gat af.
dat van het paardenstront is geen grap , de vezels die erin zitten zijn instaat de radiateur dicht te houden , ik ben er met mijn mercedes vrachtwagen van Belgie mee naar Nederland (noordholland) gekomen !
ik gooi het elke keer standaard al in de radiateur , ook als er geen lek is , mocht er dan tijdens een rit toch een klein gaatje optreden , dan wordt het lek meteen gedicht .
door de druk in het koelsysyteem wordt alle koelvloeistof naar het lek toe geperst , zo ook het dichtingsmiddel (kan radiateurlekstopper zijn , maar ook zoals boven genoemd een Ei of zelfs een handvol paarden stront)
dit wordt hard door de warmte en dicht daarmee het gat af.
dat van het paardenstront is geen grap , de vezels die erin zitten zijn instaat de radiateur dicht te houden , ik ben er met mijn mercedes vrachtwagen van Belgie mee naar Nederland (noordholland) gekomen !
BIERTAKT crossen en zuupn
Had je toevallig een paardentrailer bij danJoeBaR schreef:dat van het paardenstront is geen grap , de vezels die erin zitten zijn instaat de radiateur dicht te houden , ik ben er met mijn mercedes vrachtwagen van Belgie mee naar Nederland (noordholland) gekomen !
Schijnt inderdaad te kloppen dat shitverhaal (van horen zeggen).
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Spul is weer terug nu rest niet anders dan de beide radiateurs inbouwen.
Na het afpersen waren ze mooi dicht.
Na het afpersen waren ze mooi dicht.