Wat is volgens jullie de beste O-ring of X-ring ketting die er is?
Ik heb nu een Regina o-ring ketting die bijna aan vervanging toe is. Vreemd genoeg is mijn Supersprox Stealth achtertandwiel nog bijna als nieuw. Voortandwiel en ketting zijn bijna aan vervanging toe.
Uiteraard vervang ik de hele set maar zoek een ketting die nog langer mee gaat zodat ik niet iedere keer een goed achtertandwiel overhoud..
O-ring / X-ring?
Moderator: ghulst
Nog effe een beurtje doen voordat ...?jwrtuning schreef:Wat is volgens jullie de beste O-ring of X-ring ketting die er is?
Ik heb nu een Regina o-ring ketting die bijna aan vervanging toe is. Vreemd genoeg is mijn Supersprox Stealth achtertandwiel nog bijna als nieuw. Voortandwiel en ketting zijn bijna aan vervanging toe.
Uiteraard vervang ik de hele set maar zoek een ketting die nog langer mee gaat zodat ik niet iedere keer een goed achtertandwiel overhoud..
Nog effe een beurtje doen voordat ...?[/quote]
Inderdaad, voordat we naar Polen gaan
Jammer dat je er niet bij bent deze keer!
Misschien volgend jaar weer?
Inderdaad, voordat we naar Polen gaan
Jammer dat je er niet bij bent deze keer!
Misschien volgend jaar weer?
Jan Willem, ik rijd altijd met D.I.D. x-ring. Mooie smalle ketting van topkwaliteit. Met de koppelingscylinder zo dichtbij heb ik het liefst een smallere ketting en bij toeval ooit ondekt dat een DID ruim smaller is dan bijv. een Regina.
Tot over 2 wekenNog effe een beurtje doen voordat ...?
www.redski-offroad.nl
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
Ik zou het achtertandwiel mooi laten zitten indien hij totaal niet zichtbaar versleten is. Ik heb ook een stealth ATW liggen en monteer die samen met een stealth VTW, in de hoop dat ze een beetje evenredig slijten.
De ketting wordt weer van IRIS, maar vind de schakels na 2.000 km toch niet mooi meer lopen; er zitten 'knikken' in de schakels, alsof sommige schakels niet zuiver meer draaien. Dit terwijl de ketting amper op te pakken is van mijn achtertandwiel. Is de ketting dan toch op of moet ik niet zeuren en rijden?
Noppy
De ketting wordt weer van IRIS, maar vind de schakels na 2.000 km toch niet mooi meer lopen; er zitten 'knikken' in de schakels, alsof sommige schakels niet zuiver meer draaien. Dit terwijl de ketting amper op te pakken is van mijn achtertandwiel. Is de ketting dan toch op of moet ik niet zeuren en rijden?
Noppy
Laangzamerhand is de Professional O-Ring ook aan het wijken voor de Professional X-Ring van DID. Deze is qua prijs gelijk, maar iets minder sterk dan de Premium X-Ring die jij noemt.Max_Kool schreef:Ik ben altijd tevreden geweest met een DID 520 VM X-ring.
Ik zal 'm even inkoppen:Noppy schreef: Is de ketting dan toch op of moet ik niet zeuren en rijden?
Noppy
Je moet niet zo ZEIKEN
# 442
En dat terwijl jij juist zoveel aandacht besteed aan het smeren van je ketting (Profi Dry Luub nogwat?). Ik snap het niet.Noppy schreef:De ketting wordt weer van IRIS, maar vind de schakels na 2.000 km toch niet mooi meer lopen; er zitten 'knikken' in de schakels, alsof sommige schakels niet zuiver meer draaien.
[...]
Noppy
oke dan kom ik met een newbie vraag,
waarom x of waarom o.
Na een bagger rit spuiten jullie de ketting met de drukspuit af of hoe maken jullie dat schoon?
ik heb trouwens geen idee wat voor ketting ik heb tis wel een did.
en gewoon met putoline erop.
waarom x of waarom o.
Na een bagger rit spuiten jullie de ketting met de drukspuit af of hoe maken jullie dat schoon?
ik heb trouwens geen idee wat voor ketting ik heb tis wel een did.
en gewoon met putoline erop.
Woning nodig in omgeving Zoetermeer?
pb maar
pb maar
Ik snap het ook niet en daarom stelde ik de vraag. Dit was mijn eerste ervaring met een IRIS dus daar zou het ook aan kunnen liggen.Max_Kool schreef:Noppy schreef:
En dat terwijl jij juist zoveel aandacht besteed aan het smeren van je ketting (Profi Dry Luub nogwat?). Ik snap het niet.
In de service manual van Suzuki staat letterlijk: heeft een schakel moeite met draaien (blijft hij staan, ondanks dat het gewicht van de hele ketting er aan trekt), vervang dan de ketting.
Probleem is dat ik al een IRIS-ketting in huis had, toen Ap dit 'defect' aan mijn ketting constateerde.
Misschien reageren de x-ringen van een IRIS wel anders op Teflon, wie zal 't zeggen?
Ik zet voor de MS1000 sowieso een nieuwe ketting om geen risico's te lopen.
Noppy
Ik ''smeer'' mijn DID 520VM X-ring ketting altijd alleen maar met WD40.
Werkt perfect en de ketting gaat lang mee.
Werkt perfect en de ketting gaat lang mee.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Het wordt toch weer een DID X-ring, die ketting is mij in het verleden ook altijd goed bevallen..
Het achtertandwiel bewaar ik maar, wie weet komt hij nog eens van pas.
@ Redski, zie je over 2 weken!
Het achtertandwiel bewaar ik maar, wie weet komt hij nog eens van pas.
@ Redski, zie je over 2 weken!
Mij weer een andere keer.jwrtuning schreef:Het wordt toch weer een DID X-ring, die ketting is mij in het verleden ook altijd goed bevallen..
Het achtertandwiel bewaar ik maar, wie weet komt hij nog eens van pas.
@ Redski, zie je over 2 weken!
Morgen zijn we uitgerekend. Denk een keer aan mij, ik vast ook aan jullie. Doe Ab&Henk de groeten van me.
Wilbert heel veel plezier en geluk de komende tijd!
Wij zien elkaar een andere keer weer. Zullen aan je denken, zéker als iemand van ons te water gaat..
Wij zien elkaar een andere keer weer. Zullen aan je denken, zéker als iemand van ons te water gaat..