ja zoals de titel het zegt, de motor draaid niet zoals het moet
rijden,optrekken zoals het moet, maar hij laat "ploffingen " bij gas lossen en
vindt dat de nokkenas veel lawaai maakt
de motor heeft nog geen 3000 km en de kleppen staan goed, net zoals de carbu
iemand een idee?
KTM 450 exc 2004 draait niet zo goed
Moderator: ghulst
als je zeker bent dat de nokkenas lawaai maakt,
dan zou ik niet twijfelen en de lagers vervangen.
Alhoewel, op 3000 km lijkt mij dit eigenaardig...
Die plofjes kan een lek zijn tussen de voorste uitlaatbocht en de cylinder.
Hoe weet je dat de carbu goed staat?
Gery
dan zou ik niet twijfelen en de lagers vervangen.
Alhoewel, op 3000 km lijkt mij dit eigenaardig...
Die plofjes kan een lek zijn tussen de voorste uitlaatbocht en de cylinder.
Hoe weet je dat de carbu goed staat?
Gery
'12 250 EXC-F 6 Days
'99 200 EXC (uit nostalgie...)
Ride it like you stole it!
'99 200 EXC (uit nostalgie...)
Ride it like you stole it!
Door het warmere weer is hij armer gaan lopen. Gooi eens een doek in je luchtfilterkast en ga dan eens rijden. Indien het ploffen dan stopt bij gasdicht dan staat er ergens een sproeier of een naald te arm.
Betreffende de nokkenas, die maakt zelden herrie; het is de nokkenasketting die bij te veel speling zich laat horen. Hebben jullie op de KTM een automatische kettingspanner?
Haal dan je kleppendeksel eens los en zet de nokken beide met de puntjes omhoog en op het bovenste dode punt. Haal dan voorzichtig de middelste moer, voorzien van lange veer, uit de nokkenaskettingspanner. Daarna de twee buitenste boutjes losdraaien en heel heel voorzichtig de pakking lospulken en de spanner naar buiten trekken. Tel dan eens het aantal nokjes dat reeds gebruikt is.
3.000 km is wel erg weinig voor een nokkenasketting, maar aan de andere kant, die van mij was na 12.000 km op en ik ben dan nog een rustige rijder. Bij mij stond hij op stand 11 van 11, op dus, met veel herrie als gevolg. Geen schade omdat ik er op tijd bij was.
Noppy
Betreffende de nokkenas, die maakt zelden herrie; het is de nokkenasketting die bij te veel speling zich laat horen. Hebben jullie op de KTM een automatische kettingspanner?
Haal dan je kleppendeksel eens los en zet de nokken beide met de puntjes omhoog en op het bovenste dode punt. Haal dan voorzichtig de middelste moer, voorzien van lange veer, uit de nokkenaskettingspanner. Daarna de twee buitenste boutjes losdraaien en heel heel voorzichtig de pakking lospulken en de spanner naar buiten trekken. Tel dan eens het aantal nokjes dat reeds gebruikt is.
3.000 km is wel erg weinig voor een nokkenasketting, maar aan de andere kant, die van mij was na 12.000 km op en ik ben dan nog een rustige rijder. Bij mij stond hij op stand 11 van 11, op dus, met veel herrie als gevolg. Geen schade omdat ik er op tijd bij was.
Noppy
@noppy , als het warmer wordt heeft een motor juist minder benzine nodig dus ik denk dat je uitleg niet helemaal juist is.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
nokkenasjes van ktm horen geen herrie te maken ... de klepjes hoor je wat tikken , das bij een nieuwe al , ook de koppeling maakt herrie , ook normaal ...
wat wel vreselijk kan tikken in de cilinder kop , das een kleplichterhevel waarvan de kabel te strak of juist te slap staat ...
wat wel vreselijk kan tikken in de cilinder kop , das een kleplichterhevel waarvan de kabel te strak of juist te slap staat ...
4 strokes only !!
bedankt voor de snelle responsJoeBaR schreef:nokkenasjes van ktm horen geen herrie te maken ... de klepjes hoor je wat tikken , das bij een nieuwe al , ook de koppeling maakt herrie , ook normaal ...
wat wel vreselijk kan tikken in de cilinder kop , das een kleplichterhevel waarvan de kabel te strak of juist te slap staat ...
maar Joebar,wat bedoel je juist met kleplichterhevel??(decompressiehendel?)
carbu staat goed zoals in boek beschreven, maar denk dat ik de naald van carbu een tandje hoger ga zetten...
Zodra het warmer wordt dan past er minder lucht in een kubieke meter en wordt automatisch het deel benzine hoger dus hij gaat rijker lopen. Dan zou hij dus niet moeten ploffen; je hebt gelijkadje schreef:@noppy , als het warmer wordt heeft een motor juist minder benzine nodig dus ik denk dat je uitleg niet helemaal juist is.
zal het eens checken, bedankt
Maar geld dit niet ook voor de brandstof?die zal ook gaan uitzetten toch?Noppy schreef:Zodra het warmer wordt dan past er minder lucht in een kubieke meter en wordt automatisch het deel benzine hoger dus hij gaat rijker lopen. Dan zou hij dus niet moeten ploffen; je hebt gelijkadje schreef:@noppy , als het warmer wordt heeft een motor juist minder benzine nodig dus ik denk dat je uitleg niet helemaal juist is.
Ik zet zelf mn stat.sproeier in de winter ook altijd een maatje groter en dat werkt gewoon goed.
Husky 450 injezzione
Blaffende husky's bijten toch!!
Blaffende husky's bijten toch!!