Demper gezocht plus ratelprobleempje...
Ik zoek een dempertje die op mijn xr250r past. Als iemand er toevallig één heeft liggen? Waarschijnlijk heb ik ook nog een kop nodig... Hij ratelt namelijk als een malle. Maar die koppen zijn een bekend probleem geloof ik.. Ik moet wel zeggen dat er al 40000km op het blokkie staat en dat volgens de vorige eigenaar de tik er in gekomen is. Dus het lijkt mij eerder een distributiekettinkje?
-
- Berichten: 52
- Lid geworden op: do sep 28, 2006 18:14
- Locatie: drachten
Denk eerder dat je distributie ketting aan de beurt is.
Dat vermoeden heb ik ook, ik ga morgen het blok ff uit het frame trekken. Hoe kan ik goed zien of de distributieketting versleten is?
-
- Berichten: 52
- Lid geworden op: do sep 28, 2006 18:14
- Locatie: drachten
Blok hoeft niet eens uit frame, haalt kleppen deksel eraf en je kunt aan de kettingspanner zien als ketting versleten is (als kettingspanner op het einde zit en ketting veel speling heeft)
Pff.. Dacht even het kleppendeksel er af te halen... Helaas één imbusbout die niet mee wilde werken
Ben er lekker lang mee bezig geweest en uiteindelijk heb ik de kop er van af moeten halen helaas heb ik hier bij het kleppendeksel ook beschadigd
Er is nu een hoekje van het deksel af, van het kokertje waar je zo'n bout in draait. Is dit nog te maken of is tie afgeschreven? Bovenien kon ik dat deksel er nu nog niet af halen?




Hoe kan ik goed zien of mijn nokkenas nog goed is? In het midden ziet mijn nokkenas er nog goed uit maar hoe kan ik nu goed zien of de punten die de tuimelaars nog goed zijn? En hoe kan ik zien of mijn tuimelaars nog goed zijn? De tuimelaars zijn iig nog wel redelijk bol.
En als de nokkenas in het midden niet in gesleten is kan ik er dan van uit gaan dat het glijlager in het midden nog goed is?
En als de nokkenas in het midden niet in gesleten is kan ik er dan van uit gaan dat het glijlager in het midden nog goed is?
-
- Berichten: 52
- Lid geworden op: do sep 28, 2006 18:14
- Locatie: drachten
Meten is weten
kijk hier eens kun je een service manual downloaden.
http://casiquiare.dattaweb.com/~cs00035 ... XR250R.pdf
kijk hier eens kun je een service manual downloaden.
http://casiquiare.dattaweb.com/~cs00035 ... XR250R.pdf
Dilemma, het is idd de nokkenasketting, tenminste nokkenas en kop zijn nog goed, maar wat zouden jullie doen? Alleen nokkenasketting vervangen of gelijk een hele top end revisie? Ding heeft wel 40000km gelopen maar liep verder netjes. 120 was geen probleem, verbruikte volgens vorige eigenaar wel wat olie. Maar ik heb er ook niet de hoofdprijs voor betaald en miss is het zonde er zoveel aan uit te geven?
-
- Berichten: 52
- Lid geworden op: do sep 28, 2006 18:14
- Locatie: drachten
Als hij veel olie neemt ,kun je er bijna wel vanuit gaan dat de zuiger en cilinder ook versleten zijn, je zou eventueel ook nog een compresie test kunnen doen.
Denk altijd maar zo(wat wil je met de motor) lang op rijden,dan ook helemaal aanpakken, of is het een tijdelijke motor ,dan niet te veel geld in pompen.
Denk altijd maar zo(wat wil je met de motor) lang op rijden,dan ook helemaal aanpakken, of is het een tijdelijke motor ,dan niet te veel geld in pompen.
Ik heb een ander kleppendeksel geregeld alleen heeft deze een lichte beschadiging in dat glij"lager". De andere twee (buitenste) lagerschalen zijn nog goed. Zou ik dit deksel nog kunnen gebruiken? Of is het essentieel dat de nokkenas in het midden ook nog goed kan glijden?