Ik heb overlaatst een RM 250 gekocht met gelijkvormigheidsattest,
maar er was geen inschrijvingsbewijs bij, daar deze terug was omgebouwd naar een full cross en sindsdien van verschillende eigenaars is veranderd.
Maar deze was volgens de laatste eigenaar ooit ingeschreven geweest voor op de baan en ook alle onderdelen voor hem om te bouwen heb ik er bij gekregen.
Naar de verzekering gestapt met dat gelijkvormigheidsattest (die mij liever zag gaan dan komen; want hij verzekerde blijkbaar niet graag die mannen met quads en crossen) en volgens hem moet ik aan de politie aangifte doen van verlies van inschrijvingsbewijs en zou ik ook opnieuw die moto opnieuw moeten laten keuren. Wie weet welke procedure ik moet volgen?
RM 250 met gelijkvormigheidsattest op de baan krijgen
Moderator: ghulst
kan je verhaal is gaan doen bij de keuring en melden dat je dat voertuig hebt gekocht... dan kunnen ze jouw gelijkvormigheidsattest misschien een administratieve keuring geven en kan je hem langs deze wijze inschrijven...
greetz
greetz
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
Klopt wat je makelaar zegt, gewoon aangifte doen van verlies van het inschrijvingsbewijs. (in onbekende omstandigheden)
Samen met het roze formulier dat de makelaar je geeft na afsluiting van verzekering opsturen naar D.I.V.
Xander
Samen met het roze formulier dat de makelaar je geeft na afsluiting van verzekering opsturen naar D.I.V.
Xander
Rijden, nu, en waar het nog kan!
-
- Berichten: 91
- Lid geworden op: wo mar 07, 2007 12:16
- Locatie: Houthalen Belgie
[quote="xander"]Klopt wat je makelaar zegt, gewoon aangifte doen van verlies van het inschrijvingsbewijs. (in onbekende omstandigheden)
Samen met het roze formulier dat de makelaar je geeft na afsluiting van verzekering opsturen naar D.I.V.
Ik ga het langs deze weg eens proberen. Weet er iemand of pinkers verplicht zijn op een enduro?
Samen met het roze formulier dat de makelaar je geeft na afsluiting van verzekering opsturen naar D.I.V.
Ik ga het langs deze weg eens proberen. Weet er iemand of pinkers verplicht zijn op een enduro?
Als de motor er ooit mee gekeurd is voor de gelijkvormigheid: ja.
Ook staat er vermeld in de techn. eisen dat je niks mag wijzigen aan je motor (hum! )
In de wegcode staat dat als je geen pinkers hebt, je je arm moet gebruiken (indien mogelijk).
Ook staat er vermeld in de techn. eisen dat je niks mag wijzigen aan je motor (hum! )
In de wegcode staat dat als je geen pinkers hebt, je je arm moet gebruiken (indien mogelijk).
-
- Berichten: 91
- Lid geworden op: wo mar 07, 2007 12:16
- Locatie: Houthalen Belgie
't Is gelukt!
Ben eerst naar de politie geweest met mijn gelijkvormigheidsattest en mijn verhaal, die zijn direkt komen kijken of het chassis nummer klopt. Dat er geen verlichting opstond en toppenbanden hadden ze niks van gezegd, alleen het chassisnummer controleren ze.
Een papier gekregen (verlies van inschrijvingsbewijs- dit papier is maar een maand geldig) en daarmee naar DIV gegaan. Ik had nog een papier nodig (aanvraag van inschrijving) en moest dit bij de verzekering gaan halen, die me dat papier niet wouden geven als ik geen verzekering nam en daar ik geen motorijbewijs had me de moto ook niet konden verzekeren.
Dus vlug rijbewijs gehaald en papieren door de verzekering naar DIV laten sturen. Een week later had ik mijn plaat en inschrijvingsbewijs.
Heb nu pas mijn verlichting in orde gezet en dat was ook niet gemakkelijk daar ik geen lichtspoel heb en er in het voorste kapje 2 spotjes zitten van 50 Watt. Heb deze vervangen door 2 ledspotjes (met 60 leds!) en kan nu meer dan 3 uur de lichten aanlaten met een klein batterijtje van 2,5 Ah.
En de spotjes geven heel goed licht - had dit eigenlijk niet verwacht + zijn schokbestendig.
Als er iemand nog een enduro demper heeft liggen van een RM of RMX 250 van '90 -> '95 mag me iets laten weten want hij maakt nog veel te veel kabaal. Zo zijn de buren ook gelukkig.
Ben eerst naar de politie geweest met mijn gelijkvormigheidsattest en mijn verhaal, die zijn direkt komen kijken of het chassis nummer klopt. Dat er geen verlichting opstond en toppenbanden hadden ze niks van gezegd, alleen het chassisnummer controleren ze.
Een papier gekregen (verlies van inschrijvingsbewijs- dit papier is maar een maand geldig) en daarmee naar DIV gegaan. Ik had nog een papier nodig (aanvraag van inschrijving) en moest dit bij de verzekering gaan halen, die me dat papier niet wouden geven als ik geen verzekering nam en daar ik geen motorijbewijs had me de moto ook niet konden verzekeren.
Dus vlug rijbewijs gehaald en papieren door de verzekering naar DIV laten sturen. Een week later had ik mijn plaat en inschrijvingsbewijs.
Heb nu pas mijn verlichting in orde gezet en dat was ook niet gemakkelijk daar ik geen lichtspoel heb en er in het voorste kapje 2 spotjes zitten van 50 Watt. Heb deze vervangen door 2 ledspotjes (met 60 leds!) en kan nu meer dan 3 uur de lichten aanlaten met een klein batterijtje van 2,5 Ah.
En de spotjes geven heel goed licht - had dit eigenlijk niet verwacht + zijn schokbestendig.
Als er iemand nog een enduro demper heeft liggen van een RM of RMX 250 van '90 -> '95 mag me iets laten weten want hij maakt nog veel te veel kabaal. Zo zijn de buren ook gelukkig.
-
- Berichten: 91
- Lid geworden op: wo mar 07, 2007 12:16
- Locatie: Houthalen Belgie
Klopt, waar gaat gij crossen? ik de laatste tijd veel op Masi.
-
- Berichten: 91
- Lid geworden op: wo mar 07, 2007 12:16
- Locatie: Houthalen Belgie
Kortbij de sporthal van houthalen oost (langs domein Masi). Gij?