hey,,
mijn motor trekt slecht vooral onder in de toeren toen iemand er op laten rijden die echt heel veel met motoren doen en die zij dat de koppeling slipt heb koppeling nagekeken maar alles lijkt gewoon goed te zijn iemand een idee wat het zou kunnen zijn .., cilinder en zuiger in iig niet want de toeren maakt ie wel maar de pk's krijgt ie niet op het achterwiel
bedankt alvast he
koppeling slipt?
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
he toby, naar mijn ervaring slipt een versleten koppeling vooral in een hoge versnelling bij een warme motor bij hoge toeren bij vol gas..
een 2 takt heeft wat minder koppel onder in..
een 2 takt heeft wat minder koppel onder in..
-
- Berichten: 21
- Lid geworden op: zo jan 21, 2007 15:39
- Locatie: eibergen
hey,
heb nu beetje zitten neuzen op het forum en lees daar dat er geen remolie in mag klopt dat?
en dat er michien lucht in zit wat me heel onwaarschijnlijk lijkt, maar zou het veel uitmaken of je die remolie gebruikt of andere?
met optrekken in z'n 1 kun je echt merken normaal zit je metteen in die powerband en nu blijft ie ff onderin de toeren en moet je haast eerst de koppeling erbij gebruiken..., morgen maar is ff proberen als ie koud is wat ie dan doet
groetjes!
heb nu beetje zitten neuzen op het forum en lees daar dat er geen remolie in mag klopt dat?
en dat er michien lucht in zit wat me heel onwaarschijnlijk lijkt, maar zou het veel uitmaken of je die remolie gebruikt of andere?
met optrekken in z'n 1 kun je echt merken normaal zit je metteen in die powerband en nu blijft ie ff onderin de toeren en moet je haast eerst de koppeling erbij gebruiken..., morgen maar is ff proberen als ie koud is wat ie dan doet
groetjes!
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Er mag beslist geen remolie in want daar zijn de keerringen niet tegen bestand. Gewoon ATF olie gebruiken. De symptomen die je beschrijft duiden overigens absoluut niet op een slippende koppelingtoby ktm 125 sx ''03 schreef:hey,
heb nu beetje zitten neuzen op het forum en lees daar dat er geen remolie in mag klopt dat?
en dat er michien lucht in zit wat me heel onwaarschijnlijk lijkt, maar zou het veel uitmaken of je die remolie gebruikt of andere?
met optrekken in z'n 1 kun je echt merken normaal zit je metteen in die powerband en nu blijft ie ff onderin de toeren en moet je haast eerst de koppeling erbij gebruiken..., morgen maar is ff proberen als ie koud is wat ie dan doet
groetjes!
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
In de versnellingsbak????toby ktm 125 sx ''03 schreef:hey,
heb nu beetje zitten neuzen op het forum en lees daar dat er geen remolie in mag klopt dat?
en dat er michien lucht in zit wat me heel onwaarschijnlijk lijkt, maar zou
groetjes!
Hoe kom je daarbij?
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250
tis een ktm en die heeft een hydraulische koppelinggassen schreef: In de versnellingsbak????
Hoe kom je daarbij?
Nu wordt het me duidelijk.oossie schreef:tis een ktm en die heeft een hydraulische koppelinggassen schreef: In de versnellingsbak????
Hoe kom je daarbij?
Khat het kunnen weten
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250
- mxrider#28
- Berichten: 436
- Lid geworden op: vr feb 13, 2004 16:16
Ik dacht eerst het zelfde als jougassen schreef:Nu wordt het me duidelijk.oossie schreef:tis een ktm en die heeft een hydraulische koppelinggassen schreef: In de versnellingsbak????
Hoe kom je daarbij?
Khat het kunnen weten
een hydraulisch BEDIENDE koppeling ... de koppelling zelf is nog gewoon mechanisch ...
en nee in de bediening mag GEEN remolie of atf , wat je er wel in kan gooien is de zelfde olie die citroen gebruikt in het veersysteem .. een MINERALE hydrauliek olie .
maar als het bedienings systeem niet werkt , gaat je koppeling niet slippen hoor ... als het bedieningssysteem het niet doet , werkt de koppeling gewoon helemaal niet .
als jou koppeling slipt heb je waarschijnlijk versleten koppelingsplaten , dit zou je kunnen oplossen door er 1 onbeklede plaat tussen te steken .
ander geval zou kunnen zijn dat je verkeerde olie in de bak hebt zitten , olie zoals die in automobiel motoren zit , kan bijvoorbeeld niet worden gebruikt voor motorfietsen , auto`s hebben namelijk een droge koppeling , die niet mee draait in de olie , bij een motorfiets is dat nu juist wel het geval , waardoor er bij motorfiets olie bepaalde bestanddelen zijn toegevoegt om voldoende frictie te krijgen op de koppelingsplaten .
als het bedienings systeem niet werkt , dan is het tijd voor een revisie setje .
en nee in de bediening mag GEEN remolie of atf , wat je er wel in kan gooien is de zelfde olie die citroen gebruikt in het veersysteem .. een MINERALE hydrauliek olie .
maar als het bedienings systeem niet werkt , gaat je koppeling niet slippen hoor ... als het bedieningssysteem het niet doet , werkt de koppeling gewoon helemaal niet .
als jou koppeling slipt heb je waarschijnlijk versleten koppelingsplaten , dit zou je kunnen oplossen door er 1 onbeklede plaat tussen te steken .
ander geval zou kunnen zijn dat je verkeerde olie in de bak hebt zitten , olie zoals die in automobiel motoren zit , kan bijvoorbeeld niet worden gebruikt voor motorfietsen , auto`s hebben namelijk een droge koppeling , die niet mee draait in de olie , bij een motorfiets is dat nu juist wel het geval , waardoor er bij motorfiets olie bepaalde bestanddelen zijn toegevoegt om voldoende frictie te krijgen op de koppelingsplaten .
als het bedienings systeem niet werkt , dan is het tijd voor een revisie setje .
4 strokes only !!
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Gewone standaard ATF is een minerale hydraulische olie. Ik rij er al een jaar mee dus het gaat prima. Ik heb bij de lokale fietsenbmaker een flesje versnellingbak olie gehaald voor Puch/Tomos. Werkt prima, ook als voorvork olie (5W).JoeBaR schreef:en nee in de bediening mag GEEN remolie of atf
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS