Ik ben van plan een KTM 500 2Takt (GS495PL) van 1988 aan te schaffen.
Waar moet ik op letten bij aankoop? Wat zijn de ervaringen met deze motor? Is zo'n apparaat ook geschikt om dagelijks (12km) naar m'n werk te rijden?
Groeten,
Jaco
KTM 500 2T
Moderator: ghulst
Ik kan de 500 2takten van KTM niet goed, maar het zou een van de laatste motoren zijn die ik voor woonwerk zou nemen. Het kan vast wel, maar je krijgt ook een hoeveelheid onderhoud die je aan zo'n oude motor hebt en het tweetakt oliemengen en hoge verbruik. Plus onderdelenzoeken, want het is een KTM van voor het faillissement begin jaren '90.
Voor mij zou dat niet opwegen tegen de lol die je kunt hebben met zo'n motor *met woonwerk verkeer*. Daarvoor zou ik aan de veilige kant van de LC4 blijven.
Voor mij zou dat niet opwegen tegen de lol die je kunt hebben met zo'n motor *met woonwerk verkeer*. Daarvoor zou ik aan de veilige kant van de LC4 blijven.
Maurice
I'm not paranoid... Everybody *is* following me!
I'm not paranoid... Everybody *is* following me!
Wat voor onderhoud kan ik bij zo'n grote twee-takt verwachten?
Ik ging er van uit, wat er niet op zit kan ook niet stuk gaan. Hij is natuurlijk wel op leeftijd maar als je voor een viertakt kiest van gelijke leeftijd dan heb je toch nóg meer onderhoud ?!
Welke onderdelen zijn na verloop van tijd aan vervanging toe? De leverbaarheid hiervan zou moeilijk zijn?!
Twee-takt mengen doe ik voor mijn Yamaha DT 250 nu ook. In eerste instantie was ik op zoek naar een Yamaha XT 500, 550, 600 of 660.
Maar zo'n KTM 495 lijkt mij veel ruiger.
Groeten, Jaco
Ik ging er van uit, wat er niet op zit kan ook niet stuk gaan. Hij is natuurlijk wel op leeftijd maar als je voor een viertakt kiest van gelijke leeftijd dan heb je toch nóg meer onderhoud ?!
Welke onderdelen zijn na verloop van tijd aan vervanging toe? De leverbaarheid hiervan zou moeilijk zijn?!
Twee-takt mengen doe ik voor mijn Yamaha DT 250 nu ook. In eerste instantie was ik op zoek naar een Yamaha XT 500, 550, 600 of 660.
Maar zo'n KTM 495 lijkt mij veel ruiger.
Groeten, Jaco
-
- Berichten: 75
- Lid geworden op: zo jul 18, 2004 20:48
- Locatie: stedendriehoek
Kijk eens bij vraag en aanbod , Yamaha TT. Nooit een miskoop.
Als ik toch eens rijk was , twiedeldiedel..............
Als ik toch eens rijk was , twiedeldiedel..............
Bombardier , gaan met die banaan.
Inmiddels is één gebrek duidelijk geworden bij de bewuste KTM. Bij het aantrappen van de motor ,door een voorgaande kijker/aspirant koper, is het karter gescheurd. Blijkbaar start het ding zo moeilijk dat je 'm eerder verrot trapt dan aan.
Het verschil tussen en Yamaha DT en XT is twee- of viertakt. Maar wat is het verschil met een TT? Zo'n model spreekt mij inderdaad wel aan. Je komt ze echter niet zo vaak tegen.
Groeten, Jaco
Het verschil tussen en Yamaha DT en XT is twee- of viertakt. Maar wat is het verschil met een TT? Zo'n model spreekt mij inderdaad wel aan. Je komt ze echter niet zo vaak tegen.
Groeten, Jaco
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Een TT is meer een echte offroad machine. Langere veerweg en iets lichter.Jaco schreef:Inmiddels is één gebrek duidelijk geworden bij de bewuste KTM. Bij het aantrappen van de motor ,door een voorgaande kijker/aspirant koper, is het karter gescheurd. Blijkbaar start het ding zo moeilijk dat je 'm eerder verrot trapt dan aan.
Het verschil tussen en Yamaha DT en XT is twee- of viertakt. Maar wat is het verschil met een TT? Zo'n model spreekt mij inderdaad wel aan. Je komt ze echter niet zo vaak tegen.
Groeten, Jaco
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Ik heb inmiddels een leuke TT op internet gevonden. Na gericht zoeken zijn ze dus zeker wel te vinden. Ik zocht echter altijd op XT en die KTM kwam daarbij toevallig ook op. Ik werd toen gegrepen door de vele PK's.
Klopt het trouwens dat een TT luchtgekoeld is, tegen watergekoeld bij moderne XT's ?
Groeten, Jaco
Klopt het trouwens dat een TT luchtgekoeld is, tegen watergekoeld bij moderne XT's ?
Groeten, Jaco
Een XT is dan meer geciviliseerd dan een TT?
Ik heb op www.bikez.com de TT vergeleken met de XT (2001) en ik zie dus een flink verschil in gewicht, 131 kg tegenover 164 kg. Een grotere veerweg, kleinere tank. Een TT is dus meer terreinwaardig dan een XT ?!
Zie ik dat goed ???
Groetjes, Jaco
Ik heb op www.bikez.com de TT vergeleken met de XT (2001) en ik zie dus een flink verschil in gewicht, 131 kg tegenover 164 kg. Een grotere veerweg, kleinere tank. Een TT is dus meer terreinwaardig dan een XT ?!
Zie ik dat goed ???
Groetjes, Jaco