Ik word het geklungel met de aanhanger een beetje zat. Ik zou wel een busje willen maar ja... Nou staat marktplaats vol met dubbelcab busjes, maar zo te zien zijn die net allemaal te klein voor een motor achterin.
Bv een verlengde mitsubishi L400, die heeft 1.80 m laadruimte, op de vloer iets meer omdat die onder het schot doorloopt.
Het zou best te doen zijn om een uitsparing in dat schot te maken waar het voorwiel een beetje in kan staan, maar de KTM is zo te zien 2.10-2.15 lang dus dan ben ik er nog niet. Bovendien is dat schot heilig voor de douane ?
Heeft iemand hier ervaring mee ?
motor in dubbelcab busje ?
Moderator: ghulst
schuin erin en stuur kan ook nog aan de kant. meet dan eens opnieuw
Houdt ook de hoogte in de gaten.
Ik heb ooit een Toyota Hi-ace gehad waar qua lengte de motor net in kon(uitsparing in het schot scarnierend gemaakt) maar qua hoogte lange niet.
Ik heb ooit een Toyota Hi-ace gehad waar qua lengte de motor net in kon(uitsparing in het schot scarnierend gemaakt) maar qua hoogte lange niet.
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250
-
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
- Locatie: Veluwse bossen
Een lt of sprinter is ideaal.
Ha kwam je nadat je het schot scharnierend had gemaakt erachter dat de hoogte niet paste of voor het schot scharnierend was gemaakt?gassen schreef:Houdt ook de hoogte in de gaten.
Ik heb ooit een Toyota Hi-ace gehad waar qua lengte de motor net in kon(uitsparing in het schot scarnierend gemaakt) maar qua hoogte lange niet.
# 442
ik heb wel 2 racers rechtuit in een lange VW transporter dubbelcabine zien staan. Dan kan de deur echt maar net dicht.
Een offroad is net effe langer.
En de ene cabinewand is de andere niet. Bij dezelfde busjes heb ik daar wel verschil in gezien waardoor het net wel of niet kan passen.
Een offroad is net effe langer.
En de ene cabinewand is de andere niet. Bij dezelfde busjes heb ik daar wel verschil in gezien waardoor het net wel of niet kan passen.
In mijn Toyota Hiace bouwjaar 2000 met lange wielbasis en dubb cab ging mijn gasgas 300 iets schuin met gemak in. Hoogte van 1,30 is al helemaal geen probleem.
Ook ken ik iemand met een Transporter dubb cab bouwj ? schat 5 jr oud en die propt er twee achterin zonder voorwiel ofzo er uit te hoeven halen. Er zit natuurlijk nog wel iets verschil in de vormgeving van de dubb cab; bij hem gaan geloof ik de voorwielen een heel eind onder de ruit.
Ik heb overigens de dubb cab er nu uit; bij mijn binnenhoogte en vloerlengte is dat geen probleem, maar let op als de vloer korter dan 2 m is of de hoogte lager dan 1,30 en geen vaste banken achterin timmeren; geeft problemen.
Ook ken ik iemand met een Transporter dubb cab bouwj ? schat 5 jr oud en die propt er twee achterin zonder voorwiel ofzo er uit te hoeven halen. Er zit natuurlijk nog wel iets verschil in de vormgeving van de dubb cab; bij hem gaan geloof ik de voorwielen een heel eind onder de ruit.
Ik heb overigens de dubb cab er nu uit; bij mijn binnenhoogte en vloerlengte is dat geen probleem, maar let op als de vloer korter dan 2 m is of de hoogte lager dan 1,30 en geen vaste banken achterin timmeren; geeft problemen.
Heb je hem dan opnieuw laten keuren zonder tussenschot ?henkzelf schreef:In mijn Toyota Hiace bouwjaar 2000 met lange wielbasis en dubb cab ging mijn gasgas 300 iets schuin met gemak in. Hoogte van 1,30 is al helemaal geen probleem.
Ook ken ik iemand met een Transporter dubb cab bouwj ? schat 5 jr oud en die propt er twee achterin zonder voorwiel ofzo er uit te hoeven halen. Er zit natuurlijk nog wel iets verschil in de vormgeving van de dubb cab; bij hem gaan geloof ik de voorwielen een heel eind onder de ruit.
Ik heb overigens de dubb cab er nu uit; bij mijn binnenhoogte en vloerlengte is dat geen probleem, maar let op als de vloer korter dan 2 m is of de hoogte lager dan 1,30 en geen vaste banken achterin timmeren; geeft problemen.
Hoe staat ie nu dan op kenteken ?
Uhhh Ik denk een Renault trafic 180cm lengte laadruimtefolie schreef:waar in ?huskie schreef:Schuin gaat een crosser/enduro er zeker in bij 180cm lengte.
Ik krijg er twee in. Om en om. Geen probleem. Wel krap.
Maar 180cm is toch overal 180cm
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
JaSanne schreef:Ha kwam je nadat je het schot scharnierend had gemaakt erachter dat de hoogte niet paste of voor het schot scharnierend was gemaakt?gassen schreef:Houdt ook de hoogte in de gaten.
Ik heb ooit een Toyota Hi-ace gehad waar qua lengte de motor net in kon(uitsparing in het schot scarnierend gemaakt) maar qua hoogte lange niet.
Ik dacht, moet net kunnen. Niet dus, zelfs niet met het stuur plat.
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250
[quote="folie"]Ik word het geklungel met de aanhanger een beetje zat.quote].
Wat is er mis met een aanhanger? Lijkt me net handiger als een busje. Je kan je motor aan de carwash afspuiten zonder hem te moeten lossen en laden om daarna thuis terug te moeten lossen. Ik ben net aan het overwegen om een aanhanger te maken, en ik heb een bus waar ie in past.
Wat is er mis met een aanhanger? Lijkt me net handiger als een busje. Je kan je motor aan de carwash afspuiten zonder hem te moeten lossen en laden om daarna thuis terug te moeten lossen. Ik ben net aan het overwegen om een aanhanger te maken, en ik heb een bus waar ie in past.
Ik woon in de stad, heb geen garage en kan de aanhanger niet op mijn erf kwijt, of alleen met veel moeite. Ik wil hem ook niet altijd voor de deur hebben liggen.bart schreef:folie schreef:Ik word het geklungel met de aanhanger een beetje zat.quote].
Wat is er mis met een aanhanger? Lijkt me net handiger als een busje. Je kan je motor aan de carwash afspuiten zonder hem te moeten lossen en laden om daarna thuis terug te moeten lossen. Ik ben net aan het overwegen om een aanhanger te maken, en ik heb een bus waar ie in past.
nee, niet opnieuw laten keuren, volgens mijn betrouwbare handelaar hoeft dat niet. Andersom, dus bij toevoegen van een dubb cab wel. Hij staat dus nog als dubb cab op kenteken.folie schreef:Heb je hem dan opnieuw laten keuren zonder tussenschot ?henkzelf schreef:In mijn Toyota Hiace ........
Ik heb overigens de dubb cab er nu uit; bij mijn binnenhoogte en vloerlengte is dat geen probleem, maar let op als de vloer korter dan 2 m is of de hoogte lager dan 1,30 en geen vaste banken achterin timmeren; geeft problemen.
Hoe staat ie nu dan op kenteken ?
Heb dus nog een dubb cab set te koop voor een prikkie. Past ook in korte wielbasis.
Die regel kan ik op de site van de douane niet vinden. Ik ben dus toch nog niet helemaal gerustgesteld...henkzelf schreef:nee, niet opnieuw laten keuren, volgens mijn betrouwbare handelaar hoeft dat niet. Andersom, dus bij toevoegen van een dubb cab wel. Hij staat dus nog als dubb cab op kenteken.folie schreef:Heb je hem dan opnieuw laten keuren zonder tussenschot ?henkzelf schreef:In mijn Toyota Hiace ........
Ik heb overigens de dubb cab er nu uit; bij mijn binnenhoogte en vloerlengte is dat geen probleem, maar let op als de vloer korter dan 2 m is of de hoogte lager dan 1,30 en geen vaste banken achterin timmeren; geeft problemen.
Hoe staat ie nu dan op kenteken ?
Heb dus nog een dubb cab set te koop voor een prikkie. Past ook in korte wielbasis.
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: za mei 19, 2007 23:20
Ik heb een hyundai h200 dubbel cabine.
Achterin krijg ik mijn xl 500r. m'n oude cr250 past ook. helaas wel schuin dan.
De hoogte past ook en in de laadruimte zitten ogen
Achterin krijg ik mijn xl 500r. m'n oude cr250 past ook. helaas wel schuin dan.
De hoogte past ook en in de laadruimte zitten ogen
en kreeg je 'm dan nog dicht ook?road-racer schreef:Ik heb een hyundai h200 dubbel cabine.
Achterin krijg ik mijn xl 500r. m'n oude cr250 past ook. helaas wel schuin dan.
De hoogte past ook en in de laadruimte zitten ogen
We zijn vorig jaar met een H200 weg geweest, maar m'n Husaberg moest er niet alleen schuin in, maar het voorwiel moest er ook uit, anders sloot ie niet.
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: za mei 19, 2007 23:20
Ja gaat goed. achterspatbord zat wel tegen de klep aan.
Niet geprobeerd maar ik ben er bang voor:TTT schreef:en heeft iemand al eens geprobeerd een gasgas (ktm of zo mag ook ) in een nieuw model vito dubbelcab te frotten?
Gaat dat?
Volgens dit linkje is de laadruimte van de extra lange versie 1.83m
Onderin loopt ie zo te zien wel wat verder door, maar je hebt minstens 2 meter nodig om je motor een beetje fatsoenlijk kwijt te kunnen.
Huskie schijnt er 2 in een laadruimte van 1.80 te krijgen, maar mij is dat niet gelukt.
(zaken gaan goed ? )
http://www.simonexpress.nl/Specificaties1.pdf
Hoeft niet fatsoenlijk, diagonaal mag ook. Als er meer mee moet kan altijd een aanhanger achter. Maar veruit de meeste km worden toch zonder motor achterin gemaakt.folie schreef:Niet geprobeerd maar ik ben er bang voor:TTT schreef:en heeft iemand al eens geprobeerd een gasgas (ktm of zo mag ook ) in een nieuw model vito dubbelcab te frotten?
Gaat dat?
Volgens dit linkje is de laadruimte van de extra lange versie 1.83m
Onderin loopt ie zo te zien wel wat verder door, maar je hebt minstens 2 meter nodig om je motor een beetje fatsoenlijk kwijt te kunnen.
Huskie schijnt er 2 in een laadruimte van 1.80 te krijgen, maar mij is dat niet gelukt.
(zaken gaan goed ? )
http://www.simonexpress.nl/Specificaties1.pdf
In een Trafic DC lange uitvoering kan in ieder geval 1 motor maar ik ken de afmetingen van de laadruimte daar niet.
Dinsdag proefrijden, zal ik meteen even meten.
En ja.. zaken gaan goed
smurf.
Ik heb al iemand gezien met een pick-up, toyota of mitsubishi weet het nietmeer dubbelcab en die zette daar twee moto's in maarwel met de laadklet open. Hij had wel een schoon laswerk van baren die binnen de laadplaats vasthielden en ter hoogte van de open-laadklep kwamen waardoor de moto's er niet konden uitvallen. Hierdoor kon hij blijkbaar genoeg ruimte winnen om er zijn moto's in te steken. Als ik hem nog tegen kom op de club zal ik er fotos van maken voor diegene die er eventueel interesse in zouden hebben.