525 verslikt zich
Moderator: ghulst
Hoi, iemand een idee? Sinds kort (hogere temperaturen?) gaat mijn motor uit als ik een plotselinge gasstoot wil geven. Als ik de choke gebruik pakt hij wel op maar verzuipt natuurlijk na korte tijd. De acceleratiepomp werkt en de carburateur is reeds gecontrolleerd en gereinigt. Gezien het warme weer zou je toch eerder verwachten dat hij te rijk loopt...?!
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
waarschijnlijk stationair sproeier iets te groot, en accelaratie pomp minder in laten spuiten. eventueel brandstofschroef ook 1/2 slagje indraaien.
Wat ook werkt bij een KTM is een SXS filter deksel gebruiken met gaten erin, hierdoor meer lucht dus armer mengsel.
Wat ook werkt bij een KTM is een SXS filter deksel gebruiken met gaten erin, hierdoor meer lucht dus armer mengsel.
Maar waarom sinds kort ?mech schreef:waarschijnlijk stationair sproeier iets te groot, en accelaratie pomp minder in laten spuiten. eventueel brandstofschroef ook 1/2 slagje indraaien.
Wat ook werkt bij een KTM is een SXS filter deksel gebruiken met gaten erin, hierdoor meer lucht dus armer mengsel.
Stap 1 is misschien een nieuwe bougie ?
Volgens mij hebben de FCR's ook nogal wat last van slijtage.
De EXC van mijn vrouw loopt om een of andere reden veel mooier dan de mijne heb ik gemerkt. Nu heb ik gezien dat er nogal wat speling op mijn gasschuif zit omdat de wieltjes in het aluminium huis zijn ingelopen.
Ik heb nog niet vergeleken of omgewisseld om te zien of het er iets mee te maken heeft.
Mijn motor verslikte zich ook een tijdje. Na een nieuwe bougie en (vooor de zekerheid) een nieuwe dop heeft het probleempje opgelost.
luchtfilter is schoon neem ik aan? bougie kap/kabel is goed aangedraait? Als OK mengsel schroef iets indraaien en als dat niet werkt je naald 1 tikje naar beneden zetten.
Hoe lang spuit de accelleratiepomp? Liever korter dan langer dan 3 seconden (3 seconden wordt voorgeschreven maar is eigenlijk iets te lang).
1 ding tegelijk proberen anders raak je de draad kwijt...
Hoe lang spuit de accelleratiepomp? Liever korter dan langer dan 3 seconden (3 seconden wordt voorgeschreven maar is eigenlijk iets te lang).
1 ding tegelijk proberen anders raak je de draad kwijt...
- sjikkentip
- Berichten: 500
- Lid geworden op: zo apr 13, 2003 18:21
- Locatie: Pajotten-enduroland-Villezjeel
Begin met de bougiedop te vervangen,heb dit ook reeds 2 x gehad.
KTM EXC-F 280 2011 HONDA NC700X 2012
http://nin-off-road.skynetblogs.be/
http://nin-off-road.skynetblogs.be/
Kleppen stonden te strak. Kan dat ermee te maken hebben? Zet um morgen weer ineen met nieuwe bougie plus dop. Dan maar weer wachten op het subframe....klote rotshellingen!
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
Zou zeker kunnen maar dan zal ie ook wel slecht gestart hebben (vooral met warme motor). Ik hoop niet dat je kleppen ondertussen verbrandt zijn... Hoe lang heb je zo rondgereden?Kleppen stonden te strak. Kan dat ermee te maken hebben?
Hoeveel uur zit er zowieso op? Na ongeveer 250 uur (afhankelijk van gebruik!) is het namelijk tijd om inlaatkleppen en misschien uitlaatkleppen te vervangen en in te slijpen ivm inslaan. Ze gaan dan lekken en dan verlies je compressie (en vermogen).
@ Wortel, hou de uren niet zo goed bij maar als de kleppen niet meer te stellen zijn is het toch tijd om de kop te maken?? heb ook al ged8 aan een scheurtje in de filterbak of zo maar kan niets vinden. Vreemd is dat ie te mager lijkt te lopen terwijl het juist warmer is geworden en de pomp royaal inspuit.
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
Het preciese aantal uren is ook niet zo belangrijk want dat hangt toch af van hoe ie gebruikt is. Van welk jaar is ie en heb je een idee hoe die gebruikt is?
Als ie slechter gaat lopen als ie warm wordt dan kan het ook een te rijk mengsel zijn. Of kleppen die te strak staan of lekken. Als de kleppen een tijdje te strak hebben gestaan dan heb je kans dat ze nu niet meer goed afsluiten omdat ze misschien verbrand zijn.
Dat kan je testen met een compressietest bij je favoriete dealer, of de kop eraf halen en een lektest uitvoeren. (Benzine in de inlaat en uitlaat spuiten en kijken of het langs de gesloten klep naar buiten komt lopen.
Als hij te arm staat dan wordt ie erg warm en dan knalt dan ook in de uitlaat bij gas los. Zit er genoeg koelwater in?
Als ie slechter gaat lopen als ie warm wordt dan kan het ook een te rijk mengsel zijn. Of kleppen die te strak staan of lekken. Als de kleppen een tijdje te strak hebben gestaan dan heb je kans dat ze nu niet meer goed afsluiten omdat ze misschien verbrand zijn.
Dat kan je testen met een compressietest bij je favoriete dealer, of de kop eraf halen en een lektest uitvoeren. (Benzine in de inlaat en uitlaat spuiten en kijken of het langs de gesloten klep naar buiten komt lopen.
Als hij te arm staat dan wordt ie erg warm en dan knalt dan ook in de uitlaat bij gas los. Zit er genoeg koelwater in?
Zo, nadat ik de carburateur weer heb nagekeken en schoongemaakt (speciaal voor Joop! Haha) en er een stationairsproeier van 45 heb ingedraaid, was 55, origineel 42, blijkt er niets te zijn veranderd. Pakt beroert gas op en sterft bij plotselinge gasstoot. Dit terwijl de compressie subjectief (nog niet gemeten) goed is, de rubbers aan voor-en achterkant dicht zijn en de acceleratiepomp meer spuit dan een sexmaniak op viagra.
Nu heb ik de mengselschroef nog maar zon 4 revs uitgedraait en het stationair naar ca. 2000 toeren. Zo hoop ik dan dit weekend door te komen; geef alleen instrukties aan beginners en enkele oefeningen moet ik wel voordoen; maar volgende week zal ik de carburatie proberen terug te zetten naar origineel; incl. schuifsensor; en de kompressie opnemen. Dan desnoods het blok open maken echt geen tijd...
Sorry Wortel, het verleden van de motor ken ik niet echt. De duitser diem verkocht zei dattie van zn oma was geweest...
Wordt vervolgd.
Nu heb ik de mengselschroef nog maar zon 4 revs uitgedraait en het stationair naar ca. 2000 toeren. Zo hoop ik dan dit weekend door te komen; geef alleen instrukties aan beginners en enkele oefeningen moet ik wel voordoen; maar volgende week zal ik de carburatie proberen terug te zetten naar origineel; incl. schuifsensor; en de kompressie opnemen. Dan desnoods het blok open maken echt geen tijd...
Sorry Wortel, het verleden van de motor ken ik niet echt. De duitser diem verkocht zei dattie van zn oma was geweest...
Wordt vervolgd.
Laatst gewijzigd door pruus op vr mei 04, 2007 18:24, 1 keer totaal gewijzigd.
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
zet eerst je acceleratie pomp maar armer en mengesel schroef indraaien. Het lijkt erop dat hij gewoon verzuipt bij een gasstoot. Eerste reactie is altijd de acc.pomp dus daar moet je het zoeken. Als er verder nog dingen niet kloppen in het blok helpt natuurlijk ook niet.
Hans, probeer eerst eens een nieuwe naald te steken, bij mijn vorige motor, een 450, heb ik hetzelfde probleem gehad, ook alles geprobeerd met de sproeiers, maar daar lag het dus niet aan. Ik ben toen wel met de standaard sproeiers vertrokken en met de nieuwe naald een streepje hoger of lager te zetten heb ik het weer helemaal goed gekregen. Succes !
Hoi, gisteren stationairsproeier 60 gestoken, mengselschroef 2,5 uit, naald 2 hoger en stelschroef acceleratiepomp helemaal uit. Nu gaat het beter maar is volgens mij alleen cammoflage. Weet nog niet wat het probleem is...
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
knalt ie ook na in de uitlaat als je het gas dicht gooit ?pruus schreef:Hoi, iemand een idee? Sinds kort (hogere temperaturen?) gaat mijn motor uit als ik een plotselinge gasstoot wil geven. Als ik de choke gebruik pakt hij wel op maar verzuipt natuurlijk na korte tijd. De acceleratiepomp werkt en de carburateur is reeds gecontrolleerd en gereinigt. Gezien het warme weer zou je toch eerder verwachten dat hij te rijk loopt...?!
mengselschroef op 1-3/4 uit en de rest allemaal terug naar de oude settings .
4 strokes only !!
zet toch maar een nieuwe dop,
of indien je de kost van de investering wil vermijden,
meet de ouwe even op
indien hij minder dan 5000 Ohm doorgeeft,
heb je het probleem gevonden
Gery
of indien je de kost van de investering wil vermijden,
meet de ouwe even op
indien hij minder dan 5000 Ohm doorgeeft,
heb je het probleem gevonden
Gery
'12 250 EXC-F 6 Days
'99 200 EXC (uit nostalgie...)
Ride it like you stole it!
'99 200 EXC (uit nostalgie...)
Ride it like you stole it!
Dop en bougie zijn nieuw, maar die tip met die weerstandsnap ik niet goed. 5ooo ohm minimaal?
BTW vandaag even gereden (tot m'n darmen me de groeten van Bavaria deden ) ging eigenlijk best goed maar de echte test is zaterdag in Bilstain.
BTW vandaag even gereden (tot m'n darmen me de groeten van Bavaria deden ) ging eigenlijk best goed maar de echte test is zaterdag in Bilstain.
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
Weet nie, Jack! Big brother ?
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: di mei 29, 2007 23:31
- Locatie: linne
hei pruus
mischien is het beste om gewoon een yamaha aan te schaffen
dan is het probleem zeker opgelost
en nog beter
mischien hou je me dan ook nog bij
hahahahahaha
eine van die blauwe
mischien is het beste om gewoon een yamaha aan te schaffen
dan is het probleem zeker opgelost
en nog beter
mischien hou je me dan ook nog bij
hahahahahaha
eine van die blauwe