Jawel de KTM is weer van stal
Heb effe lekker een rondje ede gereden, nog efkes een zandpaadje gepakt. heerlijk.
Maar de remmen waren slecht Achterrem zat bijna geen olie in dus die gelijk maar ververst/doorgespoelt en die pakt nu mooi op.
Nu de voorrem. 1/3 van de remhendel slag gebeurt er nog bijna niets en dan pas wordt er remdruk opgebouwt.
Hele systeem doorgespoelt en goed ontlucht. (er kwam oude smurie uit pfff)
Nieuwe remolie erin maar ik krijg er niet lekker druk op zegmaar, zoals ik gewent ben bij mijn vorige motor.
Hoe zit dat bij jullie voorrem? Pakt die gelijk op? of hebben jullie ook een stukkie vrije slag
voorrem ktm
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 124
- Lid geworden op: do sep 28, 2006 22:58
- Locatie: Aalten
ha oosie.
mooi dat je weer aan't crossen bent geslagen.
een beetje vrije slag moet ie wel hebben.
haal anders alles even los, en maak het goed schoon
en weer gangbaar.
ik denk dat de remtang niet meer goed terug komt.
suc6 er mee.
groet'n Marco
mooi dat je weer aan't crossen bent geslagen.
een beetje vrije slag moet ie wel hebben.
haal anders alles even los, en maak het goed schoon
en weer gangbaar.
ik denk dat de remtang niet meer goed terug komt.
suc6 er mee.
groet'n Marco
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Wat ook nog wel eens wil helpen is de remklauw met de hand naar binnen drukken en hem dan weer oppompen.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
cross'n is een groot woord. 2taktje moest gewoon even goed warm worden.melkboer marco schreef: mooi dat je weer aan't crossen bent geslagen.
een beetje vrije slag moet ie wel hebben.
haal anders alles even los, en maak het goed schoon
en weer gangbaar.
ik denk dat de remtang niet meer goed terug komt.
remtang ga ik nakijken, dacht dat die goed terug kwam.
En hoe hard hebben jullie de voorrem dan ? grijpt die na beetje slag lekker direct aan of bouwt de druk langzaam op tot aan het handvat?
Ik denk dat je moet ontluchten en dat kan wel eens lastig zijn.
Zorg ervoor dat je handel op het hoogste punt is (dus die bocht boven bij je stuur mag er niet zijn!) en druk dan met een injectiespuit vanaf de ontluchtings nippel op de remklauw nieuwe remolie naar boven toe.
Tik een aantal keren tegen de remleiding om luchtbellen "los" te maken en geef ze genoeg tijd (minimaal 15 minuten) om naar boven te drijven.
Daarna de ontluchtings nippel weer dichtdraaien het kapje met rubbertje op de handel vastmaken en dan moet je rem "hard" zijn.
Zorg ervoor dat je handel op het hoogste punt is (dus die bocht boven bij je stuur mag er niet zijn!) en druk dan met een injectiespuit vanaf de ontluchtings nippel op de remklauw nieuwe remolie naar boven toe.
Tik een aantal keren tegen de remleiding om luchtbellen "los" te maken en geef ze genoeg tijd (minimaal 15 minuten) om naar boven te drijven.
Daarna de ontluchtings nippel weer dichtdraaien het kapje met rubbertje op de handel vastmaken en dan moet je rem "hard" zijn.
Kneiterhard en direct druk.oossie schreef:melkboer marco schreef: mooi dat je weer aan't crossen bent geslagen.
een beetje vrije slag moet ie wel hebben.
haal anders alles even los, en maak het goed schoon
en weer gangbaar.
ik denk dat de remtang niet meer goed terug komt.
En hoe hard hebben jullie de voorrem dan ? grijpt die na beetje slag lekker direct aan of bouwt de druk langzaam op tot aan het handvat?
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250
Heb wel ervaring met ontluchten. maar de tip zal zitten in dat laatste beetje lucht in de bocht boven de remreservoir uit.Wortel schreef:Ik denk dat je moet ontluchten en dat kan wel eens lastig zijn.
Zorg ervoor dat je handel op het hoogste punt is (dus die bocht boven bij je stuur mag er niet zijn!) en druk dan met een injectiespuit vanaf de ontluchtings nippel op de remklauw nieuwe remolie naar boven toe.
Tik een aantal keren tegen de remleiding om luchtbellen "los" te maken en geef ze genoeg tijd (minimaal 15 minuten) om naar boven te drijven.
Daarna de ontluchtings nippel weer dichtdraaien het kapje met rubbertje op de handel vastmaken en dan moet je rem "hard" zijn.
Ga ik ook proberen.
Ik heb wel zo'n ontluchtingsapparaatje. Werkt goed. Kan je zo van me lenen.
LC8 990 Adv - Montesa 315R, een lekker stel.
Erik, okee
we bellen mailen wel hoe en wanneer
we bellen mailen wel hoe en wanneer
vandaag nog weer bezig geweest.
Snap het kompleet niet meer. T zou lucht moeten zijn. en toch het laatste stuk is die hard.
Zal wel een revisie worden van de rempomp.
Snap het kompleet niet meer. T zou lucht moeten zijn. en toch het laatste stuk is die hard.
Zal wel een revisie worden van de rempomp.