heb die michelins T63's er nu 2500km op zitten maar zie nu diepe scheuren onstaan voor en achter de nop van de a-band..
vooral als je achter de motor staat en tegen de boven kant van de band aan kijkt zie ik scheuren die zo 3mm diep schuin de band ingaan
is dit normaal?? en veilig?? zie ik het goed dat deze scheuren onstaan door het optrekken en niet door het remmen??
probeer de band te sparen op de weg door niet te hard op te trekken en te remmen noppen zijn meer dan gehalveerd..
hoe staat het met de banden van shifty en andre??
maak hem vies zappa
hoe lang gaat je band mee?
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
- Berichten: 347
- Lid geworden op: zo okt 29, 2006 21:00
- Locatie: Paramaribo, Suriname, South America
- Contacteer:
Hi Biggers,
Helaas mijn r hand in de gips dus (10 dagen) na 28/5 kan het eraf en dan zien we verder.
De Banden zijn Metzeler Enduro 3 Sahara. De Big was maar net terug van de verfboer en klaar om te rijden glij ik helaas uit (al rennend naar de auto in de regen).
Ik koop van de week een DR750 erbij en dez zal geheel voor off te road worden klaar gemaakt.
Helaas mijn r hand in de gips dus (10 dagen) na 28/5 kan het eraf en dan zien we verder.
De Banden zijn Metzeler Enduro 3 Sahara. De Big was maar net terug van de verfboer en klaar om te rijden glij ik helaas uit (al rennend naar de auto in de regen).
Ik koop van de week een DR750 erbij en dez zal geheel voor off te road worden klaar gemaakt.
Ik heb er nu zo'n 1000km opzitten met mijn TKC80's en het profiel is ruim 2mm afgesleten. De banden heb ik echter niet nieuw gekocht maar waren al reeds gebruikt.
De band is wel gewoon normaal afgesleten en er zitten zeker geen duidelijke scheuren in.
Mijn volgende achterband wordt een Pirelli mt21, deze band schijnt redelijk populair te zijn en tevens niet te duur, even proberen dus.
De band is wel gewoon normaal afgesleten en er zitten zeker geen duidelijke scheuren in.
Mijn volgende achterband wordt een Pirelli mt21, deze band schijnt redelijk populair te zijn en tevens niet te duur, even proberen dus.
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
even langs motor boer gegaan, koppel is te groot voor de T63..
even gekeken naar de MT21 maar die komen niet in 130/80-17?
of kijk ik niet goed??
twijfel nu tussen heidenua K60 of conti TKC80..
lastig nog meer tips??
even gekeken naar de MT21 maar die komen niet in 130/80-17?
of kijk ik niet goed??
twijfel nu tussen heidenua K60 of conti TKC80..
lastig nog meer tips??
Hier een kort lijstje:
http://www.americanmototire.com/index.h ... =d257.html
de band komt in de maten voor 17'':
PIRELLI MT21 120/90P-17 REAR DOT
PIRELLI MT21 130/90P-17 REAR DOT
dus geen 130/80-17 maar 130/90P-17, dat betekent dat de band een 1cm in diameter meer heeft, dat moet geen probleem zijn toch?
http://www.americanmototire.com/index.h ... =d257.html
de band komt in de maten voor 17'':
PIRELLI MT21 120/90P-17 REAR DOT
PIRELLI MT21 130/90P-17 REAR DOT
dus geen 130/80-17 maar 130/90P-17, dat betekent dat de band een 1cm in diameter meer heeft, dat moet geen probleem zijn toch?
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
he andre, sterkte met je hand [en niet rijden] man, da's zwaar k*t
sterkte
he shifty, 1 cm geen probleem maar denk [dacht] dat het eerste nummer over het diameter ging??
hou het heel zappa
sterkte
he shifty, 1 cm geen probleem maar denk [dacht] dat het eerste nummer over het diameter ging??
hou het heel zappa
Zover ik weet betekenen de getallen het volgende:
130/90P-17
130 = breedte van de band in mm, dus 13cm brede band. Op mijn 125cc DT zit bv een 100 of 110 band op.
90P = De hoogte van de wand in procenten, dus 90%. Hoe meer procent hoe groter de buitendiameter van de band is. De P staat volgens mijn voor de hardheid, hoe zachter hoe lager de topsnelheid hiervoor is voordat deze gaat vervormen door warmte.
17 = binnendiameter van de band en komt dus overeen met de grote van je velg. Deze maat is in inch.
130/90P-17
130 = breedte van de band in mm, dus 13cm brede band. Op mijn 125cc DT zit bv een 100 of 110 band op.
90P = De hoogte van de wand in procenten, dus 90%. Hoe meer procent hoe groter de buitendiameter van de band is. De P staat volgens mijn voor de hardheid, hoe zachter hoe lager de topsnelheid hiervoor is voordat deze gaat vervormen door warmte.
17 = binnendiameter van de band en komt dus overeen met de grote van je velg. Deze maat is in inch.
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
thanks man, dat veruimd de keuze.. gaan weer kijken voor wat voor band er nu weer op komt, liefst zelfde grip als de T63 maar dan goed koper..
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
kwam dit tegen speciaal voor groote jongens
http://www.metzelermoto.com/en_86/tires ... ctid=16781
denk dat ik de gewoonen versie eerst probeer, grotere noppen
T-versie is meer voor de GS'en en LC-8's..
http://www.metzelermoto.com/en_86/tires ... ctid=16781
denk dat ik de gewoonen versie eerst probeer, grotere noppen
T-versie is meer voor de GS'en en LC-8's..
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
had net besloten om de heidenau te proberen tot ik de karoo tegen kwam,
ga de gewonen maar proberen.
na met de T63 in het wild te hebben gespeeld lijkt m;n BIG wel een echte crosser '
wil weer zo'n band maar dan een waarvan niet de noppen er halver wegen er af scheuren.. speel nu elke maandag ergens in het wild
p.s we zeggen 90% onn en 10% off maar als ik dat naar tijd omzet komt het neer op 70-30 en naar fun 20-80
ga de gewonen maar proberen.
na met de T63 in het wild te hebben gespeeld lijkt m;n BIG wel een echte crosser '
wil weer zo'n band maar dan een waarvan niet de noppen er halver wegen er af scheuren.. speel nu elke maandag ergens in het wild
p.s we zeggen 90% onn en 10% off maar als ik dat naar tijd omzet komt het neer op 70-30 en naar fun 20-80
-
- Berichten: 347
- Lid geworden op: zo okt 29, 2006 21:00
- Locatie: Paramaribo, Suriname, South America
- Contacteer:
Jongens neem een kijkje op deze site:
http://www.motorbandenmarkt.nl/start.html
Zoeken kan op:
Afmeting of merk of of type fiets of snelheid.
Banden zat. En voldoende info.
Helaas leverden zij niet aan Suriname
Andre
Paramaribo
http://www.motorbandenmarkt.nl/start.html
Zoeken kan op:
Afmeting of merk of of type fiets of snelheid.
Banden zat. En voldoende info.
Helaas leverden zij niet aan Suriname
Andre
Paramaribo
op www.motorbandenmarkt.nl zijn de heidenau's k60 tussen de 65 euro en 72 euro inc verzending.
Iemand nog goedkopere adresjes gevonden?
Iemand nog goedkopere adresjes gevonden?
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Tegen beter weten in de volgende band besteld:
Kenda K-270, een 50/50% band.
Redelijke goede verhalen over gelezen, wel even oppassen als het glad is.
Schijnt redelijke harde compount te hebben, dus gaat wat langer mee maar op de weg iets minder grip. De prijs heeft mij uiteindelijk over de streep getrokken, namelijk 45 euro.
Ik zat nog te twijfelen tussen de heidenau k60, maar deze vond ik nét iets te road gericht. En 12 euro duurder Ik zat ook nog te kijken naar Pirelli MT21, die schijnt nog meer offroad gericht te zijn dan de K270 maar deze kwam ik niet goedkoper tegen dan 85 euro. De TKC80 bevallen trouwens ook enorm maar zijn minimaal zo duur als de MT21
Mijn persoonlijke motto voor banden is: beter bang om op asfalt te rijden dan bang om off-road te rijden met je type band.
Als ik de banden op een rijtje zet van off-road naar all-road gericht dan kom ik op het volgende uit, iemand commentaar?
MT21
TKC80
K270
K60
Kenda K-270, een 50/50% band.
Redelijke goede verhalen over gelezen, wel even oppassen als het glad is.
Schijnt redelijke harde compount te hebben, dus gaat wat langer mee maar op de weg iets minder grip. De prijs heeft mij uiteindelijk over de streep getrokken, namelijk 45 euro.
Ik zat nog te twijfelen tussen de heidenau k60, maar deze vond ik nét iets te road gericht. En 12 euro duurder Ik zat ook nog te kijken naar Pirelli MT21, die schijnt nog meer offroad gericht te zijn dan de K270 maar deze kwam ik niet goedkoper tegen dan 85 euro. De TKC80 bevallen trouwens ook enorm maar zijn minimaal zo duur als de MT21
Mijn persoonlijke motto voor banden is: beter bang om op asfalt te rijden dan bang om off-road te rijden met je type band.
Als ik de banden op een rijtje zet van off-road naar all-road gericht dan kom ik op het volgende uit, iemand commentaar?
MT21
TKC80
K270
K60
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
he shifty, grapig.. woensdag een k270 laten monteren..
wou eigenlijk de karoo T proberen maar was nog niet leverbaar in NL..
de gewoonen ook niet.. toen maar de k270.
koste me E85.- met gratis montage [via motor boer besteld]
[mischien volgende keer via web winkel doen en zelf monteren]
rijd goed in los zand, hard en steen en de opdrogende modder poelen ook geen probleem.. i
ets minder grip dan de T63's maar dat is eigenlijk wel lekker.. spin hem makkelijker korte bochtjes door..
op de weg voelt ie nu nog een beetje instabiel, komt denk ik door dat de noppen wat smaller zijn en makkelijk mee buigen, drift wel lekker door de utregse steegjes
nog niet op de dijk geprobeerd maar denk dat de grip wel goed komt, vooral als de noppen wat zijn gesleten..
ps, schijnt dat als je de standaard van een andere motor gebruikt je makkelijk de oude band van de velg kan drukken..
en als de band niet goed op de velg komt hem er bij het oppompen met de hand de band op dat punt van de velg aftrekken..
have fun zappa
wou eigenlijk de karoo T proberen maar was nog niet leverbaar in NL..
de gewoonen ook niet.. toen maar de k270.
koste me E85.- met gratis montage [via motor boer besteld]
[mischien volgende keer via web winkel doen en zelf monteren]
rijd goed in los zand, hard en steen en de opdrogende modder poelen ook geen probleem.. i
ets minder grip dan de T63's maar dat is eigenlijk wel lekker.. spin hem makkelijker korte bochtjes door..
op de weg voelt ie nu nog een beetje instabiel, komt denk ik door dat de noppen wat smaller zijn en makkelijk mee buigen, drift wel lekker door de utregse steegjes
nog niet op de dijk geprobeerd maar denk dat de grip wel goed komt, vooral als de noppen wat zijn gesleten..
ps, schijnt dat als je de standaard van een andere motor gebruikt je makkelijk de oude band van de velg kan drukken..
en als de band niet goed op de velg komt hem er bij het oppompen met de hand de band op dat punt van de velg aftrekken..
have fun zappa
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
na 300km scheuren de noppen van die kenda k270 er al af
1 is er al af... die noppen, ik en m'n BIG
max, ik ben geen intimi maar als die karoo T de maat 140/80-17 is kom ik hem graag ophalen... kan wel een extra band gebruiken zo als het er nu voor staat.. ga wel morgen m'n motor boer bellen of er nog garantie op zit... maar denk van niet
1 is er al af... die noppen, ik en m'n BIG
max, ik ben geen intimi maar als die karoo T de maat 140/80-17 is kom ik hem graag ophalen... kan wel een extra band gebruiken zo als het er nu voor staat.. ga wel morgen m'n motor boer bellen of er nog garantie op zit... maar denk van niet
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
en ik heb me nog wel in gehouden om die band te sparen
en dat voelt erg onnatuurlijk..
en dat voelt erg onnatuurlijk..
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
laten we hopen dat meneer kenda net zo aardig is als die michelin meneer..
maar ben bang dat ik die dan net zo hard sloop
ben bang dat er een lichtere speel fiets moet komen
en BIG als super motard op sirracs moet zetten..
maar ben bang dat ik die dan net zo hard sloop
ben bang dat er een lichtere speel fiets moet komen
en BIG als super motard op sirracs moet zetten..
Mijn dealer monteerde mijn Michelin Competition III een keer achterstevoren, terwijl ik nog had gewaarschuwd.
In een rit ALLE noppen in het midden afgescheurd. Kreeg een nieuwe.
Zit jouw band wel goed gemonteerd Zappa?
Grx,
Nop
In een rit ALLE noppen in het midden afgescheurd. Kreeg een nieuwe.
Zit jouw band wel goed gemonteerd Zappa?
Grx,
Nop