ik kan voor € 1200 een huskie wr 360 uit 98 kopen met kenteken.
een (klein)probleem(pje) hij verbruikt een halve liter motor olie in tien minuten. ik denk een kering maar weet het niet zeker.
Hij braakt een dikke witte rook uit en na een minuut of zo komt er zelfs olie terug lopen via de uitlaat,uit de naden dan.
De eigenaar zegt dat ie er synthetise olie in heeft gehad en daardoor het probleem is ontstaan. Het zou een kwestie van spoelen zijn?
Maar is dat zo?
Mvg een beetje teleur gestelde husqie fan.
wel of niet kopen van een huskie wr360 uit 98
Moderator: ghulst
is een 2takt....
dus kering langs de kant van de koppeling is naar de vaantjes of de pakking ter hoogte van de krukas.
dus kering langs de kant van de koppeling is naar de vaantjes of de pakking ter hoogte van de krukas.
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
hoe verbruikt een 2 takt een halve liter olie in 10 minuten?
1:40 gemengd is dat 20 liter benzine
bij een hoog verbruik van 1 op 5 is dat 100 km
in 10 minuten is dat een gemiddelde snelheid van 600 km/u
nou loopt zo'n Huskie best hard, maar toch...
Is het misschien versnellingsbak olie?
1:40 gemengd is dat 20 liter benzine
bij een hoog verbruik van 1 op 5 is dat 100 km
in 10 minuten is dat een gemiddelde snelheid van 600 km/u
nou loopt zo'n Huskie best hard, maar toch...
Is het misschien versnellingsbak olie?
Laten staan, voor 1500 euro koop je een huskie van de zelfde leeftijd die helemaal goed is.
En 1200 euro voor een slechte huskie is 1200 euro te veel.
Bied anders 650 of zo. Of zeg dat je terug komt alles die niet meer rookt.
En 1200 euro voor een slechte huskie is 1200 euro te veel.
Bied anders 650 of zo. Of zeg dat je terug komt alles die niet meer rookt.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
jaerwindob schreef:hoe verbruikt een 2 takt een halve liter olie in 10 minuten?
1:40 gemengd is dat 20 liter benzine
bij een hoog verbruik van 1 op 5 is dat 100 km
in 10 minuten is dat een gemiddelde snelheid van 600 km/u
nou loopt zo'n Huskie best hard, maar toch...
Is het misschien versnellingsbak olie?
beginner met enduro
-
- Berichten: 194
- Lid geworden op: zo feb 11, 2007 21:49
dan denk ik dat er een keerring uitligt of kapot is. kapotte pakking kan ook. mss carter zelf gescheurd?
nee hij isvan een kennis heeft zeker niet ruig mee gereden.ktm_gs300 schreef:Weet je dan precies wat er met die motor in het verleden is gebeurd?? Hij kan er 'wild' mee geweest zijn
maar wat kan het allemaal zijn? zelf denkt ie nu dat het de kruk as keering is?
beginner met enduro
Zonder het blok open te maken weet je het nooit, maar het ligt sterk voor de hand dat de krukas keerring moe is. Alleen weet je nooit of dat het enige is.
Reken op zijn minst op een een pakking hier en daar, misschien een zuigerveertje, etc.
Reken op zijn minst op een een pakking hier en daar, misschien een zuigerveertje, etc.
dus het zou (eenvoudig)te maken zijn?Max_Kool schreef:Zonder het blok open te maken weet je het nooit, maar het ligt sterk voor de hand dat de krukas keerring moe is. Alleen weet je nooit of dat het enige is.
Reken op zijn minst op een een pakking hier en daar, misschien een zuigerveertje, etc.
beginner met enduro
Sorry dat ik het zeg, maar wat wil je nou horen?
Hoe dan ook moet dat blok uit de fiets.
Hoe dan ook moet het blok open.
Eenmaal open ga je niet alleen die keerring vervangen, maar kontroleer je ook de rest: krukas, bigend, zuiger, cylinder, en uiteraard de versnellingsbak en de koppeling.
En wat je dan tegenkomt weet je gewoon niet. Soms heb je mazzel, en soms niet.
Hoe dan ook moet dat blok uit de fiets.
Hoe dan ook moet het blok open.
Eenmaal open ga je niet alleen die keerring vervangen, maar kontroleer je ook de rest: krukas, bigend, zuiger, cylinder, en uiteraard de versnellingsbak en de koppeling.
En wat je dan tegenkomt weet je gewoon niet. Soms heb je mazzel, en soms niet.
ja dat snap ik.Max_Kool schreef:Sorry dat ik het zeg, maar wat wil je nou horen?
Hoe dan ook moet dat blok uit de fiets.
Hoe dan ook moet het blok open.
Eenmaal open ga je niet alleen die keerring vervangen, maar kontroleer je ook de rest: krukas, bigend, zuiger, cylinder, en uiteraard de versnellingsbak en de koppeling.
En wat je dan tegenkomt weet je gewoon niet. Soms heb je mazzel, en soms niet.
MAAR KAN DAT KOMEN DOOR DE VERKEERDE OLIE???
drogen dan je keeringen uit?
toch ben ik blij met je andwoord
beginner met enduro
neen kan niet door verkeerde olie...
kan wel doordat iemand de uitlaat heeft toegehouden terwijl ie stond te draaien... of gewoon door slijtage
kan wel doordat iemand de uitlaat heeft toegehouden terwijl ie stond te draaien... of gewoon door slijtage
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
Blok los, pakking en keerring vernieuwen maar dan, Bj. ' 98?? dus waarschijnlijk krukaslagers meteen even de bak bekijken zal ook niet meer zo fris zijn.
Mijn idee: Voor dat geld kun je ook een goede fiets kopen.
Mijn idee: Voor dat geld kun je ook een goede fiets kopen.
www.redski-offroad.nl
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
bedankt voor je advies.Redski schreef:Blok los, pakking en keerring vernieuwen maar dan, Bj. ' 98?? dus waarschijnlijk krukaslagers meteen even de bak bekijken zal ook niet meer zo fris zijn.
Mijn idee: Voor dat geld kun je ook een goede fiets kopen.
ik vertel m wel dat ik interesse heb als ie m gemaakt heeft.
beginner met enduro