loze brandstofslang? / lekkage

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
blonkie
Berichten: 42
Lid geworden op: do mar 08, 2007 22:46
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Hey luitjes,
Ik heb zomaar last van lekkage. Na even gekeken te hebben bleek dat er brandstof uit de slang lekte die vanaf je tank naar de onderkant van de motor loopt.
Omdat mijn motor zaterdag op zijn kant heeft gelegen dacht ik dat het mijn overstort misschien is geweest. Maar erg raar dat hij gisteravond behoorlijk begon te lekken.

Nu ik de tank er weer op wil zetten zie ik in 1 keer een leiding tussen mijn carburateurs die niet aangesloten is. Waar hoort deze? Er zit onderaan de carburateurs nog een slang maar die loopt gewoon naar mijn brandstofpomp.

Kan de loze slang te maken hebben met mijn lekkage? En is het kloppend dat de slang vanaf mijn tank voor een overstort is? Heeft iemand een idee waarom deze slang blijft lekken zoveel dagen na dat de motor op zijn kant heeft gelegen?
*****
Shifty-PK
Berichten: 1594
Lid geworden op: do jan 25, 2007 15:04
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Ik heb de lekkage ook wel eens gehad, echter gebeurde dit bij mij nadat ik op de reserve ging rijden en mijn BIG hiermee willekeurig problemen heeft. Dan zolang ik de toeren hoog houd dan slaat hij niet af. Laatste keer ben ik zo naar een tankstation gereden en toen ik hem had volgetankt lag er ineens een plas benzine onder me big :?

Verder geen id waar en hoe dit precies komt, dus ik kan je niet verder helpen.

Ik heb het trouwens over een overloop die bevestigd zit aan de achterbrug op de linker arm. Bij mijn weten zit deze aan de cilinderkop.
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
blonkie
Berichten: 42
Lid geworden op: do mar 08, 2007 22:46
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Ik heb onderhand mijn carberateurs los gehaald die zagen er prima uit.
Waarschijnlijk ben ik al achter het probleem. Omdat mijn motor op zijn zij heeft gelegen, is er benzine uit de denk via de overloop in de overloopslang gekomen. Na de motor weer recht op gezet te hebben is er hoogst waarschijnlijk onderdruk onstaat tussen de tank en de overloop. Hierdoor blijft de benzine in de overloopslang staan.
Omdat de tankdop niet volledig luchtdicht is, is er langzaam benzine uit de overloopslang gaan lekken.

Dit zijn mijn theorieen en ik kan ook niks anders vinden.
Momenteel is het over. Kijken of het morgen nog steeds droog is onder mijn motor.

De loze slang bleek trouwens normaal te zijn volgens documentatie.
*****
blonkie
Berichten: 42
Lid geworden op: do mar 08, 2007 22:46
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

HELP! Wie weet andere redenen waarom mijn carburateurs lekken?
*****
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

he man, heb eens gehad dat die van mij lekte, langs de rand van de vlotter bakjes.
bleek de o-ring van de vlotternaald behuizing te zijn..
maar als je de vlotter bakjes open heb gehad kan het ook dat nu de rubber afdichtring kapot is..

maak het heel
zappa
blonkie
Berichten: 42
Lid geworden op: do mar 08, 2007 22:46
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

bij mij lekt er benzine uit de slangen die onderaan de vlotterbak zitten. Misschien wel het zelfde euvel.
Khaal vanavond maar weer mij carberateurs los. Kun je ook lossen o-ringen of rubbers bestellen voor de carbureteur?
*****
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

yip, hessler en je motor boer..
Plaats reactie