wat ik al voelde aankomen is werkelijkheid geworden...
Ik heb verlede jaar een okkazie carterdeksel gestoken omdat de spoelen erop stuk waren en ik dus geen ontsteking meer had... Ik had al een paar keer dit probleem aangehaald hier dat mn big soms wat stotterde boven de 4500 rpm, en nu is het gedaan ermee. Dit is toch niet normaal dat zoiets zo snel stuk gaat, er zitten nog eens geen bewegende delen aan, alleen koperwikkelingen...
Zou het kunnen dat die spoelen overbelast worden door een ander element in de ontstekingskring, of heb ik gewoon een slechte okkazie gekocht? Ik ben dus dringend opzoek naar ee ander deksel, maar nieuw kost dat iets van een 600 eus, kan ik zoiets opniew laten wikkelen? heeft er iemand eentje liggen of heeft er iemand anders een idee?
misschien is het de CDI? zijn er nog oorzaken dat de 2 bougies tegelijk geen ontsteking meer geven?
shit shit, help me out, tis zo'n mooi weer...
miljaar k*t ontsteking
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
- Berichten: 38
- Lid geworden op: do nov 10, 2005 13:19
- Locatie: Leuven
Laatst gewijzigd door mono matti op za apr 21, 2007 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Pas je topic onderwerp even aan, want ik had geen idee waarover het zou gaan.
Ik begrijp dat je teleurgesteld bent, maar ik neem aan dat je dat vloeken al gedaan had, voordat je achter je pc ging zitten.
Grow up......
Ik begrijp dat je teleurgesteld bent, maar ik neem aan dat je dat vloeken al gedaan had, voordat je achter je pc ging zitten.
Grow up......
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
je neemt nu al woorden in de mond die sommigen niet eens in hun hand durven nemen
het is echt een kwestie van doormeten anders weet je sowiezo niets
de spoelen zijn alleen voor de stroomtoevoer van je accu,dus als je startmotor rondgaat (accu niet leeg) zou je ook een vonk moeten hebben
er zit wel een vliegwiel sensor (pick up coil) bij die nog wel eens doorbrand als je de motor afzet met de "kill switch"
het is echt een kwestie van doormeten anders weet je sowiezo niets
de spoelen zijn alleen voor de stroomtoevoer van je accu,dus als je startmotor rondgaat (accu niet leeg) zou je ook een vonk moeten hebben
er zit wel een vliegwiel sensor (pick up coil) bij die nog wel eens doorbrand als je de motor afzet met de "kill switch"
have BIG fun
D.F.M.T.
D.F.M.T.
-
- Berichten: 38
- Lid geworden op: do nov 10, 2005 13:19
- Locatie: Leuven
hey helen, van erps kwerps, vlak bij leuven dus; laat ons hopen dat je van deze kwaadaardige brandhaarden gespaard blijft! ik wens je nog veel hosplezier in de kortenbergse vlaktes... voor mij zit er niks anders op als em s laten doormeten bij motorsprint.
-
- Berichten: 38
- Lid geworden op: do nov 10, 2005 13:19
- Locatie: Leuven
de ontsteking is in elk geval genezen: bij het lassen van een haarscheurtje in mijn benzinetank heb ik de kans gegrepen de bekabeling na te kijken en bleek een slecht contact te zijn... dolle pret!
-
- Berichten: 38
- Lid geworden op: do nov 10, 2005 13:19
- Locatie: Leuven
sorry, aangepast
-
- Berichten: 38
- Lid geworden op: do nov 10, 2005 13:19
- Locatie: Leuven
het is inderdaad een rariteit, een vrouwelijke BIG fan...
proficiat!
proficiat!
Heu... dat ben ik niet!mono matti schreef:het is inderdaad een rariteit, een vrouwelijke BIG fan...
proficiat!
Ik ben gewoon endurofan, dus de lichtere machientjes dragen mijn voorkeur weg.
Er is hier wel een vrouwelijke all-road-rijdster, Roos. Misschien rijdt ze op een BIG, ik weet het niet.
Beter een slecht karakter dan geen karakter
roos rijd geen big
en heeft ze bij mijn weten ook nog nooit gedaan
wel een GS ,een AT en een DRZ400
de enige vrouwelijke big rijdster die ik ken in NL is mijn vrouw,maar nooit off road
geluk dat er binnenkort in duitsland een meeting is want daar is altijd wel vrouwelijk schoon op de big te vinden,en nog off road ook
en heeft ze bij mijn weten ook nog nooit gedaan
wel een GS ,een AT en een DRZ400
de enige vrouwelijke big rijdster die ik ken in NL is mijn vrouw,maar nooit off road
geluk dat er binnenkort in duitsland een meeting is want daar is altijd wel vrouwelijk schoon op de big te vinden,en nog off road ook
have BIG fun
D.F.M.T.
D.F.M.T.
-
- Berichten: 38
- Lid geworden op: do nov 10, 2005 13:19
- Locatie: Leuven
ik had het moeten weten,...
anders had ik de big al wel opgemerkt, want ik weet er niet 1 rondkloppen in de buurt
enfin, straks lijkt het nog een datingsite
big rools!
anders had ik de big al wel opgemerkt, want ik weet er niet 1 rondkloppen in de buurt
enfin, straks lijkt het nog een datingsite
big rools!
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
Even wat anders,
spoelen overlijden vaak door te hoge olie temp tot wel 160 gr, de isolatie van de draden krijgen dan nogal op hun donder, een kwaal bij grote eencylinders.
Hans D
Big Bigger Tiger en weer Big
Bij de eerste ritjes van de DR club reed er een dame mee, maar die heeft haar Big ingeruild voor een helicopter als ik mij goed herinner.
Ik heb nog nooit een olietemperatuur hoger dan 130 gemeten, 160 graden lijkt me echt teveel.
Peter
Ik heb nog nooit een olietemperatuur hoger dan 130 gemeten, 160 graden lijkt me echt teveel.
Peter
Bij de eerste ritjes van de DR club reed er een dame mee, maar die heeft haar Big ingeruild voor een helicopter als ik mij goed herinner.
Ik heb nog nooit een olietemperatuur hoger dan 130 gemeten, 160 graden lijkt me echt teveel.
Peter
Ik heb nog nooit een olietemperatuur hoger dan 130 gemeten, 160 graden lijkt me echt teveel.
Peter
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
160 graden is ook veel, met mijn Honda XR kwam het regelmatig voor,
met dit weer en een beetje stoeien, Ik weer niet wat de Big doet, maar
140 gr moet er zeker inzitten, en zeker bij spoelen op leeftijd komen de barstjes dan , het is een oorzaak dat spoelen streven, vast niet de enige oorzaak.
Gr HAns
Big Bigger Tiger en weer Big