IJsland per motor

OTR-ritten, enduro's, crosswedstijden, roadbookritten, reizen, enz.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Mr Big

Wie heeft er zin om in de zomervakantie naar IJsland te gaan per motor. Vanuit denemarken oversteken per ferry en dan een rondrit maken op IJsland. Duur van de reis 3 a 4 weken in de maanden juli of augustus. Ik wil camperen met tent, veel van de natuur genieten en verder allerlei activiteiten ondernemen. O ja, ik rij op een Yamaha Ténéré (XTZ 660). :wink:
Gebruikersavatar
annelrob
Berichten: 54
Lid geworden op: zo dec 15, 2002 11:14
Locatie: Numansdorp

ik zou maar warme kleding meenemen! De temperatuur is niet zo heel laag, maar de regen, wind en de rivierdoorwadingen laten het wel op een koude herfst lijken. Neem voldoende fotorolletjes mee! je weet niet wat je ziet; SUPER!!! :D
slecht weer bestaat niet, wel slechte kleding....
Freek
Site Admin
Berichten: 2036
Lid geworden op: do jan 01, 1970 02:00
Locatie: Balkbrug
Contacteer:

Kun je er op de terugweg gelijk de Bukkerittet (14-17 aug)in Noorwegen aan vast knopen.
Ik ga er ook naar toe.

Die ferry vanaf ijsland gaat volgens mij ook naar Bergen (N)
Freek

Noppenforum brengt je op het slechte pad.
antonc

Mr Big schreef:Wie heeft er zin om in de zomervakantie naar IJsland te gaan per motor. Vanuit denemarken oversteken per ferry en dan een rondrit maken op IJsland. Duur van de reis 3 a 4 weken in de maanden juli of augustus. Ik wil camperen met tent, veel van de natuur genieten en verder allerlei activiteiten ondernemen. O ja, ik rij op een Yamaha Ténéré (XTZ 660). :wink:
Ik ga de tweede week van juli, maar stuur de motor met de boot en ga er met het vliegtuig achteraan. Ik ga dan vanuit Reykjavik binnendoor richting Myvatn en ook binnendoor weer terug.
Mr Big

Ik ga de tweede week van juli, maar stuur de motor met de boot en ga er met het vliegtuig achteraan. Ik ga dan vanuit Reykjavik binnendoor richting Myvatn en ook binnendoor weer terug.
Mr Big says: Ga je met een groep of alleen? Ben je nog op zoek naar reis gezelschap? Wat zijn je verdere plannen?
reetje
Berichten: 14
Lid geworden op: di aug 20, 2002 10:49
Contacteer:

Ik heb de plannen al klaar liggen voor IJsland. Ik wil er ook naar toe op de motor. Een probleem is de financien. Ik denk niet dat ik het in 2003 rond krijg. Alleen de overtocht kost al 800 euro (retour). Het lijkt me wel leuk om niet alleen te gaan. Als ik niet naar IJsland ga dan wordt het weer Noorwegen/Zweden. Ik rij trouwens op een AfricaTwin.
Rob100
Berichten: 2
Lid geworden op: ma mar 24, 2003 22:52

Ik ben zelf ook al eens in Noorwegen geweest. Is daar ook echt super om met je motor naar toe te gaan.
Ik wil echter dit jaar graag naar IJsland. Het is inderdaad niet goedkoop maar dat heb ik er wel voor over. Door te camperen hoop ik weer wat geld te besparen. Het zal de komende jaren in ieder geval ook niet goedkoper worden.
Plaats reactie