Mijn Kawa liep tot gisteren erg goed. Maar op een gegeven moment wou ik optrekken, en toen viel die uit. Beetje nagezocht wat het was, en toen bleek dat de bougie niet vonkte onder compressie, maar wel als je hem er naast hield. Toen heb ik er maar een nieuwe bougie in gedraait en hij liep weer goed, voor een half uurtje. Toen gebeurde er weer hetzelfde.
Nu is mijn vraag, weet iemand of er iets mis is met de ontsteking of iets ergelijks? Want het lijkt me stug dat 2 bougies het achter elkaar opgeven.
Alvast bedankt.
Kawa start niet.
Moderator: ghulst
Als het een 2-takt is dan kan deze heel goed bougies achterelkaar opvreten als je mengsel te rijk staat. Carburatie nalopen dus.
Weet je zeker dat je bougies stuk zijn want het kan ook nog zijn: bougiedop, stator, bobine, opnemertje, CDI... genoeg mogelijkheden dus...
Weet je zeker dat je bougies stuk zijn want het kan ook nog zijn: bougiedop, stator, bobine, opnemertje, CDI... genoeg mogelijkheden dus...
Nick, gisteren was het erg warm.
Ik weet niet wanneer je deze motor gekocht hebt, maar ik denk afgelopen winter. Klopt dit?!
En toen liep hij natuurlijk goed..... neem ik aan.
Jouw probleem klinkt het meeste als: een te rijk stationair mengsel.
Geef je motor wat meer lucht door de luchtschroef verder uit te draaien en eventueel de naald een clipje laten zakken.
Succes....
Ps: ik ga ervan uit dat je luchtfilter schoon is etc.
Dus dat je de motor goed onderhoud
Ik weet niet wanneer je deze motor gekocht hebt, maar ik denk afgelopen winter. Klopt dit?!
Geef je motor wat meer lucht door de luchtschroef verder uit te draaien en eventueel de naald een clipje laten zakken.
Succes....

Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Jaa ik onderhoud hem goed verder. Khad net alles grondig schoon gemaakt, luchtfilter, carburateur even goed doorgeblazen met compressor. Maar ik zal even proberen wat je zei:) Bedankt!huskie schreef:Nick, gisteren was het erg warm.
Succes....
Sorry Nick, maar dat heeft er geen ......mee te makenNick-89 schreef:T gaat trouwens om een KX 125 uit '93, en laat ik er nou net achter komen dat dat juist een slecht jaar was van kawa

Lees veel oa op dit forum over 2takten en er gaat een wereld voor je open.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Nee nick, dat is helemaal niet gek. Maar wat heeft je mengverhouding met dit probleem te maken?Nick-89 schreef:Ik rij 1 op 40, dat word me overal aangeraden dus dat is toch niet gek? ..
Te rijk is niet je mengverhouding olie-bezine, maar bezine-lucht!
Blijf lezen.....

Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
-
Hoe ziet de bougie eruit als ge ze eruit haalt, en welk type zit erin?