Goede morgen allemaal.
Ik heb een probleem. Ik wil mijn DR 800 BIG (1992) opknappen nadat hij
ongeveer 1 jaar buiten gestaan heeft (ja, het is dom maar het was niet
anders). Ik wil hem dusdanig opknappen dat ik hem ook wil gaan
airbrushen en helemaal overspuiten. Dat arbrushen komt allemaal wel
goed, alleen het technische gedeelte niet. Hij zal helemaal uit elkaar
moeten want het frame is wit (moet zwart worden). Ook moetten er nieuwe
tandwiellen en ketting op plus wat ander groot onderhoud (hij ligt dan toch uit
elkaar, meteen maar goed doen).
Ik ben bij diverse motor zakern geweest maar of ze durven een DR niet
aan of ze zijn schrikbarend duur. Ook heb ik geen vrienden die verstand
hebben om dit samen met mij aan te pakken.
Wie wil deze taak op zich nemen of weet iemand/zaak/hobbyist/kenner die
mijn hierbij kan helpen. Uiteraard hoeft dit niet gratis. Ook valt er het eea
te regelen als het op airbrushen aan komt. Ik woon in Alkmaar overgens.
Gr. M. de Waard.
Hulp gezocht bij opknappen DR 880 big.
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
- Berichten: 41
- Lid geworden op: zo feb 04, 2007 00:10
- Locatie: Geersdijk
Niet echt in de buurt, ikzelf heb geen vervoer/blik maar zou het wel kunnen, doe eigenlijk niet anders dan blokjes weer tot leven wekken enz. Moesten er andere zuigers in, is compressie al gemeten.............enz?
We blijven gazzzzzzzzzzz geven!
Nou eigelijk is het meer helemaal na lopen, van blokje tot nieuwe tandwielen. Ik wil 'm weer 100% hebben want nu vertrouw ik het niet zo meer. En terwijl hij uit elkaar ligt wil ik 'm opnieuw gaan spuiten etc. Dus ik ben bang dat alles uit elkaar moet. het blok is echter wel in goude staat, dus een nieuwe zuiger is niet nodig bijvoorbeeld.
ik heb er zelf nog helemaal niets aan gedaan, is niet mijn sterkste kant zeg maar. En idd, Geersdijk is redelijk uit de richting .
ik heb er zelf nog helemaal niets aan gedaan, is niet mijn sterkste kant zeg maar. En idd, Geersdijk is redelijk uit de richting .
Na regen komt regent, kijk maar in de van Dalen.
Hya,
Op zich is het niet zo moeilijk om een motorfiets uit elkaar te trekken.
Je moet alleen zien te onthouden wat waar terug moet.
Stekkertjes passen (bijna altijd) maar op 1 manier in elkaar ... en je kan er altijd nog een label aan hangen (A op A, B op B, C op C etc etc)
Boutjes, moertjes en schroefjes per onderdeel in zo'n blauw diepvrieszakje ... zakje voorspatbord, zakje achterspatbord, zakje kuip, zakje motorsteunen.....
Zo is het al een stuk makkelijker puzzelen.
Maar je moet er natuurlijk wel zin in hebben ..... en belangrijker nog, ruimte voor hebben.
Op zich is het niet zo moeilijk om een motorfiets uit elkaar te trekken.
Je moet alleen zien te onthouden wat waar terug moet.
Stekkertjes passen (bijna altijd) maar op 1 manier in elkaar ... en je kan er altijd nog een label aan hangen (A op A, B op B, C op C etc etc)
Boutjes, moertjes en schroefjes per onderdeel in zo'n blauw diepvrieszakje ... zakje voorspatbord, zakje achterspatbord, zakje kuip, zakje motorsteunen.....
Zo is het al een stuk makkelijker puzzelen.
Maar je moet er natuurlijk wel zin in hebben ..... en belangrijker nog, ruimte voor hebben.
-
- Berichten: 440
- Lid geworden op: wo mar 14, 2007 18:34
- Locatie: Uden
Hallo,
zoals camokat zegt is het niet zo moeilijk als je alles maar merkt en van een label voorziet. Toevallig heb ik vanavond het laatste gedeelte van de Big afgebroken. Hij ligt nu geheel in onderdelen in een krat. Alleen het frame, het blok en het achterwiel zit nog in elkaar. Omdat ik zelf nogal kort van geheugen ben heb ik van elke stap een detail foto gemaakt om te zien hoe bijvoorbeeld de bedrading loopt. Uiteindelijk valt het best mee.
Ik zou zeggen veel succes.
gr Iwan
zoals camokat zegt is het niet zo moeilijk als je alles maar merkt en van een label voorziet. Toevallig heb ik vanavond het laatste gedeelte van de Big afgebroken. Hij ligt nu geheel in onderdelen in een krat. Alleen het frame, het blok en het achterwiel zit nog in elkaar. Omdat ik zelf nogal kort van geheugen ben heb ik van elke stap een detail foto gemaakt om te zien hoe bijvoorbeeld de bedrading loopt. Uiteindelijk valt het best mee.
Ik zou zeggen veel succes.
gr Iwan
Okee, aan deze tips heb ik al een hoop aangezien het er niet echt in zit dat ik dit samen met iemand die er verstand van heeft kan gaan doen. Op zich ben ik niet helemaal onhandig en de ruimte kan ik op zich wel vinden.
Okee, ik ga dus alles in zakjes doen zoals CamoKat dat beschreef en ik ga overal foto's van maken. Dat zou moeten lukken dus. Dan ga ik dit weekend al aan de slag want ik heb al veel te lang niet gereden.
Bedankt voor de tips, meer tips zijn uiteraard welkom
Gr. Martijn
Okee, ik ga dus alles in zakjes doen zoals CamoKat dat beschreef en ik ga overal foto's van maken. Dat zou moeten lukken dus. Dan ga ik dit weekend al aan de slag want ik heb al veel te lang niet gereden.
Bedankt voor de tips, meer tips zijn uiteraard welkom
Gr. Martijn
Na regen komt regent, kijk maar in de van Dalen.
Voor evt problemen tussendoor kan je altijd hier terecht hé, zolang je maar de tijd er voor neemt en alles rustig aan doet. Ik neem aan dat je een werkplaatshandboek hebt, danwel een gedownload hebt?
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
.... en dat je het niet alleen in zakjes doet, maar ook op het zakje schrijft waar het van is
Dat van die foto's is ook een goeie tip trouwens.
Dat van die foto's is ook een goeie tip trouwens.
Ghehehe, ja ja ja ik zal alles nummeren en beschrijven .
Maar ik heb het handboek van de DR in het duits en ik heb vanmiddag een
werkplaats handboek aangeschaft van Marktplaats. Uiteraard zal ik rustig aan
doen aangezien ik niet alles weet en veel op zal moeten zoeken.
Verder zou ik graag venemen waar ik een DR zadel in het zwart zou kunnen
vinden aangezien ik de blauw witte versie heb en de motor zwart ga spuiten
(met treu fire erop).
het is een hele gerust stelling dat ik ook hier terrecht kan met mijn vragen.
Toffe site!
Bedankt voor de reacties weer.
Gr. Martijn.
Maar ik heb het handboek van de DR in het duits en ik heb vanmiddag een
werkplaats handboek aangeschaft van Marktplaats. Uiteraard zal ik rustig aan
doen aangezien ik niet alles weet en veel op zal moeten zoeken.
Verder zou ik graag venemen waar ik een DR zadel in het zwart zou kunnen
vinden aangezien ik de blauw witte versie heb en de motor zwart ga spuiten
(met treu fire erop).
het is een hele gerust stelling dat ik ook hier terrecht kan met mijn vragen.
Toffe site!
Bedankt voor de reacties weer.
Gr. Martijn.
Na regen komt regent, kijk maar in de van Dalen.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
ook handig is de bouten weer in het onderdeel te schroefen wat is los gehaald weet je zeker dat je bij het monteren je de goeden hebt..
Ik weet niet of dat je DenHaag ver weg vind .... maar ik weet daar een bedrijf wat er wel een zwarte overtrek op kan zetten.MDK schreef:Verder zou ik graag venemen waar ik een DR zadel in het zwart zou kunnen
vinden aangezien ik de blauw witte versie heb en de motor zwart ga spuiten.
http://www.tijgerleathers.nl
Het zadel van m'n Katana wordt daar gedaan en met de DR gaat daar na m'n vakantie iets bijzonders gebeuren.
D'r zit ook een leuk motorzaakje naast die uitlaten pas kan maken enzo...
cheers,
Dennis
wel een knappe zwarte hoes bij shifty er op
http://alpha.messageboard.nl/182/viewtopic.php?t=6934
http://alpha.messageboard.nl/182/viewtopic.php?t=6934
have BIG fun
D.F.M.T.
D.F.M.T.
Okee, bedankt, ik zeker bij allebei even kijken wt het kost. De zadel zelf is
in prima conditie dus daar hoef ik niets aan te doen. Gaat dat een beetje
makkelijk om met een verfbrander de hoes passend te maken?
in prima conditie dus daar hoef ik niets aan te doen. Gaat dat een beetje
makkelijk om met een verfbrander de hoes passend te maken?
Na regen komt regent, kijk maar in de van Dalen.
Ja hoor, de voorkant is het lastigst want dit moet het meeste gerekt worden.
Wat ik heb gedaan is eerst de voorkant en achterkant vastgeniet en toen langzaam naar het middengewerkt.
Je hebt dus ook een 'niet-jes' pistool nodig.
Wat ik heb gedaan is eerst de voorkant en achterkant vastgeniet en toen langzaam naar het middengewerkt.
Je hebt dus ook een 'niet-jes' pistool nodig.
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Op Motor-Forum.nl is iemand die bij autobekleder Meier in Purmerend werkt,
Deze jongen bekleed ook zadels opnieuw, en voor best wel weinig geld eigenlijk. mss dat dat iets voor je is ?
Ik hoop dat het je lukt, ik wil nml zelf ook hetzelfde doen, maar ik mis de moed om een goedlopend apparaat uit elkaar te trekken
Als er mensen zijn omgeving Volendam die dit wel zien zitten
*ps ik zoek trouwens nog een uitlaat passtuk voor de laser produro
*edit linkje naar het profiel van die bekleder|
Deze jongen bekleed ook zadels opnieuw, en voor best wel weinig geld eigenlijk. mss dat dat iets voor je is ?
Ik hoop dat het je lukt, ik wil nml zelf ook hetzelfde doen, maar ik mis de moed om een goedlopend apparaat uit elkaar te trekken
Als er mensen zijn omgeving Volendam die dit wel zien zitten
*ps ik zoek trouwens nog een uitlaat passtuk voor de laser produro
*edit linkje naar het profiel van die bekleder|
Wie wind zaait, zal storm oogsten...