krijg voorvork niet uit elkaar:s

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
suzukisp370
Berichten: 79
Lid geworden op: ma jun 19, 2006 22:32

Hoi,

Nu ik bij mijn suzuki sp 370 gekomen ben om te restaureren zit ik al met het eerste probleem.De voorvorkkeerringen moeten vervangen worden.Ik heb de bovenste bout losgehaald,de olie eruit gedaan,de veer eruit genomen.Tot zover ging het goed.Dan moest de imbus los aan de onderkant van de poot vermits deze door het dempingsrubber en busje de binnenpoot vasthoud in de buitenpoot.Nu draai ik aan deze,maar de imbus komt niet los.Het hele dempingssysteem binnenin draait gewoon mee :? Is er een manier om dit tegen te houden?Of hoe moet ik dit aanpakken?
Zeeuwse Klei
Berichten: 198
Lid geworden op: za feb 26, 2005 19:44
Locatie: 's-Heerenhoek

De veer terug steken, deksel dicht en nog ene keer proberen. Soms lukt het, desnoods een extra busje op de veer steken en deksel sluiten. Dan houdt de veer het binnenwerk tegen. Soms is het afdoende.

Anders een staaf nemen, een passende moer op lassen en die in de inbus binnenin onderaan de poot steken en zo het binnenwerk tegenhouden. Als het goed is, zit er meestal wel een inbus onderaan in het binenwerk.
suzukisp370
Berichten: 79
Lid geworden op: ma jun 19, 2006 22:32

veer steken heb ik al geprobeert.Busje steken helpt ook niet want met de poot zo diep mogelijk ingedrukt met de veer in blijft het binnenwerk nog doordraaien :( en da lassen lijkt mij ook niet bepaald makkelijk.Ik denk dat ik er morgen eens mee naar mijn suzuki dealer mee ga om te zien wat hij ermee zou doen..
Estivie
Berichten: 381
Lid geworden op: di dec 23, 2003 22:48
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

slagmoersleutel gebruiken (bolloneur in 't Antwaarps). Dan komt ie wel los.

Zoniet heeft je Suzuki dealer een "special tool" wat het binnenwerk kan tegenhouden (als hij dat nog ergens kan terugvinden)

Suc6
Montesa Cota 315R
gassen
Berichten: 1308
Lid geworden op: di mar 30, 2004 22:24
Locatie: Limboland

Bezemsteel .
De veer eruit, zaak op de bezem laten rusten stevig naar beneden drukken en draaien.
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
JoeBaR
Berichten: 1980
Lid geworden op: zo aug 17, 2003 14:01
Locatie: HiLLeGoM

om een keering van een conventionele vork (zoals die in een suzuki SP370) te vervangen, hoeft de vorkpoot niet uitelkaar , enkel de vork loshalen uit de kroonplaten is al voldoende .
4 strokes only !!
suzukisp370
Berichten: 79
Lid geworden op: ma jun 19, 2006 22:32

dan moet je me toch even vertellen hoe je die oude keerringen er uitkrijgt :? (is toch binnenpoot eruit,met schhroevendraaier de keerring eruit wippen door hefboomeffect)poot weer ineen en keerring erover schuiven en ze op zijn plaatst duwen
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

deze tip gekregen van BIG88, tik met een priem 1 of 2 gaatjes in de keering zo'n 2-3 mm van de poot af, draai daar een schroef in en trek de keering er voorzichtig uit met een tangetje. gaat het zwaar 2 schroefen aan weerzijde..
kan ook met poot naar ijzer boer, bij m'n BIG 800 paste een bout met kop van 30mm, 2 moeren er er op en tegen elkaar borgen eventueel bovenste moer afslijpen tot er een dop van je ratel er op past die ook in de poot past [bij mij dop 27mm] verleng stukken op je ratel dop op bout en..

maak hem heel zappa
Plaats reactie