hallo noppers, een vriend van mij zegt dat als je 250 cc hebt veel goedkoper uit bent met onderhoud dan een 125cc is dat waar ?
en hij is 16 jaar was zou het beste zijn en goedkoopste voor onderhoud
250 of 125 prijs?
Moderator: ghulst
125 - hoog toerig - meer slijtage
250 - minder hoog toerig - minder slijtage
maar VEEL goedkoper is onzin , het zal per seizoen mischien iets schelen , nog afhankelijk van je rijstijl ..
maar ik zie nu al een tijdje dat je topics plaatst over de kosten van het crossen , leg je er maar bij neer dat het geld kost , en niet weinig ook , bezuinigen op bepaalde zaken kan je uiteindelijk alsnog duur komen te staan , ook heb ik al eerder gezegt dat het haast niet in te schatten is wat een seizoen crossen kost , dat is afhankelijk van vele zaken zoals : rijstijl , onderhoud , staat van de motor bij aankoop , etc...
hak de knoop door , en schaf een crosser aan .
wil je de meeste risico uitsluiten , dan koop je een nieuwe .
als je budget daar niet naar is , dan zal je het moeten doen met een gebruikte crosser , en dan is het altijd (ook als ie van de dealer komt) een risico met wat je koopt , dit kan je zoveel mogelijk minimaliseren door goed te kijken WAT je koopt , daar zijn op dit forum al diverse topics over . (waar moet ik op letten als ik een motor koop).
hou er rekening mee dat je aan alleen de motor niet genoeg hebt .
er komen nog wat zaken bij zoals een goede helm , laarzen , broek en shirt , bodyprotector , handschoenen , een aanhanger (want ik neem aan dat je niet in de buurt van een crossbaan woont) gereedschap en wat reserve onderdelen is ook altijd handig om mee te nemen.
als je een crosser tegen komt die je aantrekkelijk lijkt , deel dat dan op dit forum , ervaren rijders kunnen je dan helpen met boven genoemde zaken , zoals waar je op moet letten als je van plan bent dat ding te kopen .
succes
250 - minder hoog toerig - minder slijtage
maar VEEL goedkoper is onzin , het zal per seizoen mischien iets schelen , nog afhankelijk van je rijstijl ..
maar ik zie nu al een tijdje dat je topics plaatst over de kosten van het crossen , leg je er maar bij neer dat het geld kost , en niet weinig ook , bezuinigen op bepaalde zaken kan je uiteindelijk alsnog duur komen te staan , ook heb ik al eerder gezegt dat het haast niet in te schatten is wat een seizoen crossen kost , dat is afhankelijk van vele zaken zoals : rijstijl , onderhoud , staat van de motor bij aankoop , etc...
hak de knoop door , en schaf een crosser aan .
wil je de meeste risico uitsluiten , dan koop je een nieuwe .
als je budget daar niet naar is , dan zal je het moeten doen met een gebruikte crosser , en dan is het altijd (ook als ie van de dealer komt) een risico met wat je koopt , dit kan je zoveel mogelijk minimaliseren door goed te kijken WAT je koopt , daar zijn op dit forum al diverse topics over . (waar moet ik op letten als ik een motor koop).
hou er rekening mee dat je aan alleen de motor niet genoeg hebt .
er komen nog wat zaken bij zoals een goede helm , laarzen , broek en shirt , bodyprotector , handschoenen , een aanhanger (want ik neem aan dat je niet in de buurt van een crossbaan woont) gereedschap en wat reserve onderdelen is ook altijd handig om mee te nemen.
als je een crosser tegen komt die je aantrekkelijk lijkt , deel dat dan op dit forum , ervaren rijders kunnen je dan helpen met boven genoemde zaken , zoals waar je op moet letten als je van plan bent dat ding te kopen .
succes
4 strokes only !!
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Je bent over het algemeen het beste af met een motor die het minste gelopen heeft. Ook al is zon motor dan een jaar ouder. (let op slijtage voetsteunen en dat soort dingen.)
Zuiger van een 250 cc gaat wat langer mee, voor de rest maakt het niet veel uit. Ketting en banden slijten weer wat harder.
Zuiger van een 250 cc gaat wat langer mee, voor de rest maakt het niet veel uit. Ketting en banden slijten weer wat harder.
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
100% goedkoper is wat overdreven , ik ben het met je eens dat een 250 MOTORISCH minder slijt als een 125 , dat is bij een gelijke rijstijl en gelijk aantal rij uren.Steven schreef:Ik ben er van overtuigd dat een 250 minder duur is. Ik ken jongens hier die 2 seizoenen met een 250 rijden en 'm dan pas laten reviceren!Zuiger vervangen ze dus ook niet vaak!
250= goedkoper, 100%!
maar wat Rudy zegt is ook waar , je ketting en tandwielen en banden slijten daarentegen weer harder ... jij gaat alleen uit van een zuigerset.
en als we helemaal lullig gaan doen , dan gebruikt een 250 ook wat meer benzine en daarbij meng olie
4 strokes only !!
Ik denk niet dat een 250cc meer benzine verbruikt omdat je daar minder toeren mee rijdt dan met een 125cc
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Deellast rijden doet je verbruik ook geen goed, een motor met minder inhoud (als je hetzelfde vermogen benut) verbruikt altijd meer brandstof.
Mijn ervaring is iig dat een 250 absoluut meer verbuikt, maargoed hoeveel brandstof rij je als hobby crosser op een crossbaan werkelijk weg?, meestal ben je na een 1,5 uur echt rijden toch zelf versleten .
Mijn ervaring is iig dat een 250 absoluut meer verbuikt, maargoed hoeveel brandstof rij je als hobby crosser op een crossbaan werkelijk weg?, meestal ben je na een 1,5 uur echt rijden toch zelf versleten .
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Ik heb zelf eerst 125's gereden, Suzuki van '83 en Yamaha van '94 en daarna ben ik op Suzuki 250 overgestapt van '97 en heb er nu 1 van 2002, maar heb met die 250's veeel minder problemen (lees kosten) gehad dan met die 125's
Dus ik zou gewoon lekker voor een 250 gaan, lekker vermogen waar je na verloop van tijd toch wel aan went, en ik vind dat koppel onderin ook al heel wat beter en geeft ook al een veel minder "aan-uit" karakter. (Ik weet ook dat het aan je tand wiel verhouding ligt, maar rij altijd met redelijk korte vertanding)
Ik ging er zelf trouwens ook vloeiender van rijden, en je hoeft ook nog eens minder te schakelen
Dus ik zou gewoon lekker voor een 250 gaan, lekker vermogen waar je na verloop van tijd toch wel aan went, en ik vind dat koppel onderin ook al heel wat beter en geeft ook al een veel minder "aan-uit" karakter. (Ik weet ook dat het aan je tand wiel verhouding ligt, maar rij altijd met redelijk korte vertanding)
Ik ging er zelf trouwens ook vloeiender van rijden, en je hoeft ook nog eens minder te schakelen