KTM EXC versus Factory

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
xander
Berichten: 195
Lid geworden op: vr sep 03, 2004 22:05
Locatie: Huldenberg

Hoi,
Wie kan me vertellen wat een KTM Factory meer/beter heeft dan een gewone EXC ?
Xander
Rijden, nu, en waar het nog kan!
Gebruikersavatar
Kees
Berichten: 329
Lid geworden op: di jun 11, 2002 10:32

Stikker set ?
Jo VdB
Berichten: 1718
Lid geworden op: wo jun 05, 2002 22:20
Locatie: Midden-Limburg (België)

Kijk hier --> http://www.ktm-sommer.de/Seiten_07/f_modell_exc_07.html

Zeker de moeite, gezien de SXS-vering ! (en de rest)

Jo VdB
Erik V
Berichten: 466
Lid geworden op: wo okt 08, 2003 23:33
Locatie: Vlijtingen(Riemst)

Jo VdB schreef:Kijk hier --> http://www.ktm-sommer.de/Seiten_07/f_modell_exc_07.html

Zeker de moeite, gezien de SXS-vering ! (en de rest)

Jo VdB
Die SXS-vering is dezelfde als de standaard vering, maar de legering van de onderbuis is anders(harder). Voor de rest steken er dezelfde onderdelen in als de standaard upsd-vork. Althans, dat is wat ik erover gehoord heb.
Jo VdB
Berichten: 1718
Lid geworden op: wo jun 05, 2002 22:20
Locatie: Midden-Limburg (België)

Een SXS vering heeft toch wel een iets ander binnenwerk en een andere shimstack. Zo was het toch bij de Six Days-modellen. Dus ik ga ervan uit dat dit bij deze einde-reeks modellen hetzelfde is.

Anders even de specificaties vergelijken bij je dealer of bij ktminfo.com

Jo VdB
speedphreax
Berichten: 1680
Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
Locatie: N52 00.692 E5 34.350

Volgens mij heeft een SXS PDS veer meer instellingen.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Gery400
Berichten: 400
Lid geworden op: ma dec 13, 2004 20:55
Locatie: Overhespen (Linter)

door de band genomen is een SXS nog harder dan de gewone standaard vering
en, SXS=$$$$ !!!
SXS wisselstukken zijn pakken duurder dan de standaard onderdelen

Gery
'12 250 EXC-F 6 Days
'99 200 EXC (uit nostalgie...)


Ride it like you stole it!
Gebruikersavatar
wheely34
Berichten: 117
Lid geworden op: zo jan 21, 2007 21:08
Locatie: kaatsheuvel

Hallo heb zelf een ktm 450 exc factory inderdaad de stickerset de kroonplaat is gefreest inplaats van gegoten er zitten snelontluchters op de voorvorkpoten handkappen carterplaat oranje ketting en achtertandwiel andere achtervering stuur watin rubbers zit voor meer opvangen van de klappen beschermplaat bij de uitlaat andere uitlaat ander zaal met logo en vakje voor roadboek of stempelkaart.dus nogal wat extra,s is alleen de vraag of je hiervoor meer wilt betalen dan een standaard exc.Hoop dat je hieraan genoeg info hebt wheely
xander
Berichten: 195
Lid geworden op: vr sep 03, 2004 22:05
Locatie: Huldenberg

Dank u, leuke info, maar hoe zit het met de wielnaven, zijn die niet voorzien van snelsluitingen.
Welke tandwielverhoudingen dienen er op te staan?

Xander
Rijden, nu, en waar het nog kan!
Blubber
Berichten: 16
Lid geworden op: di jan 30, 2007 16:21
Locatie: Kortrijk
Contacteer:

xander schreef:Dank u, leuke info, maar hoe zit het met de wielnaven, zijn die niet voorzien van snelsluitingen.
Welke tandwielverhoudingen dienen er op te staan?

Xander
14:50
Gebruikersavatar
wheely34
Berichten: 117
Lid geworden op: zo jan 21, 2007 21:08
Locatie: kaatsheuvel

nee die zijn niet voorzien van snelsluitingen
Houten Klaas
Berichten: 1655
Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
Locatie: Veluwse bossen

Hoe zien snelsluitingen er dan uit?
erik wichertjes
Berichten: 4
Lid geworden op: di mar 22, 2005 21:55

Houten Klaas schreef:Hoe zien snelsluitingen er dan uit?
De snelsluitingen zijn voor op de remklauw en de vering is van een crosser. Voordeel hiervan is dat je de veerspanning van de voorvering vanaf buiten kunt stellen ipv met plastic bussen plaatsen waar je de boel voor uit elkaar dient te halen. De pomp heeft een hi en low speed verstelling zodat die ook beter op de omstandigheden kan worden aangepast.
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

erik wichertjes schreef: De pomp heeft een hi en low speed verstelling zodat die ook beter op de omstandigheden kan worden aangepast.
Heeft niet elke schokdemper dat :?
Ik heb een "lullige" boge sachs met hi lo instellingen 8)
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Plaats reactie