Kan het zijn dat door een sterke afkoeling van de bougie, bijvoorbeeld door water, de bougie kapot gaat?
2e vraag: Kan een bougie "los contact" veroorzaken? Dus dan wel en dan niet.?
Bougie probleem?
Moderator: ghulst
Ik dacht dat een bougie een bepaalde bedrijfstemperatuur nodig heeft. Als ze te warm is, kan ze smelten of gaten in je zuiger branden. Als ze te koud is, krijg je afzetting/aanslag op je bougie en zal ze na verloop van tijd niet meer vonken.
Een plotse afkoeling van een materiaal zoals waterspatten kan wel als gevolg hebben dat materiaal barst door de grote spanningen die dan optreden. Keramiek is nogal gevoelig voor dit (bros materiaal), dus ik denk dat door een plotse afkoeling (zoals water) je bougie wel is stuk zou kunnen vliegen.
grtz
Een plotse afkoeling van een materiaal zoals waterspatten kan wel als gevolg hebben dat materiaal barst door de grote spanningen die dan optreden. Keramiek is nogal gevoelig voor dit (bros materiaal), dus ik denk dat door een plotse afkoeling (zoals water) je bougie wel is stuk zou kunnen vliegen.
grtz

Heb een nieuwe bougie geplaatst en heb probleemloos gereden zondag. Nu heb ik ook een nieuwe dop als reserve. Leek me een vocht probleem sinds Borculo.