Bandenspannig
Moderator: ghulst
- 250_EXC_RACING
wat is eigenlijk de beste banden spanning om in het terrein te rijden of maakt dit niet zoveel uit?
-
Ligt er een beetje aan wat voor terrein het zoal is. Bij ritten waar toch nogal stukken asfalt tussen zitten zou ik een wat hogere bandenspanning nemen maar als je echt alleen in het zand rijdt zou ik tussen de 1 en 1.3 bar nemen
Is weer afhankelijk van het type band.
Jaren met metzelers gereden op 0,8 bar achter , 09 - 1,1 voor ging prima.
Momenteel ligt er eem michelin op (Fim approved) heb ik de druk terug moeten schroeven naar 0.6 om voldoende grip te krijgen.
(Stond er zelf van te kijken hoeveel grip dit ding dan heeft).
Voor blijft nog altijd hetzelfde
Jaren met metzelers gereden op 0,8 bar achter , 09 - 1,1 voor ging prima.
Momenteel ligt er eem michelin op (Fim approved) heb ik de druk terug moeten schroeven naar 0.6 om voldoende grip te krijgen.
(Stond er zelf van te kijken hoeveel grip dit ding dan heeft).
Voor blijft nog altijd hetzelfde
Vind ik nogal aan de hoge kant.speedphreax schreef:Ligt er een beetje aan wat voor terrein het zoal is. Bij ritten waar toch nogal stukken asfalt tussen zitten zou ik een wat hogere bandenspanning nemen maar als je echt alleen in het zand rijdt zou ik tussen de 1 en 1.3 bar nemen
Ik rijd voor ALLES zo wat rond de 0.8 bar achter en 0.9 voor.
Ook op de asfaltstukken (hier bewijzen de 2 bandenhouders achteraan zeker hun nut !!) Soms zelfs met minder druk !!
Als je bv de bibmousses en moosgummis bekijkt, dan zitten die ook op deze druk. Kan dus niet slecht zijn !
En een dikke binnenband (4 mm) wil ook wel helpen (is alleen iets moeilijker te monteren met die 2 bandenhouders, maar de aanhouder wint )
Jo VdB
-
- Contacteer:
zit ook op 0,8
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
- 250_EXC_RACING
oeps dan zit ik dus veel te hoog heb er 1,5 inzitten daarom dat ik zo slecht grip had in het zand bedankt laat nu eerst er wat lucht uit ontsnappen en dan maar weer eens gaan proberen