01/04 National Cross Country Bilstain : wie nog ?

OTR-ritten, enduro's, crosswedstijden, roadbookritten, reizen, enz.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Jo VdB

Wie gaat er aanstaande zondag nog naar Bilstain voor de Cross Country. Ik rij de 2 uren in de voormiddag (krijg nog bezoek in de late namiddag...)

Of ben ik de enige van Noppenforum ? :cry:

Allez enduristen, dit is wat anders dan maisveldjes omploegen !

Dus : wie nog / waar spreken we af (bv op parking aan snelweg net voor afslag naar bilstain om 08.00 uur / enz.

Jo VdB

Fee , wat zal het worden ? :wink:
jan2

Jo Ik heb wel belangstelling, ben ooit bij je geweest voor die banden...
Wat zijn de vereisten om hier aan deel te nemen??
Groet Jan
huskie

Jo VdB schreef:Allez enduristen, dit is wat anders dan maisveldjes omploegen ! :wink:
Jo, wij maisveldjes omploegers hebben de nodige techniek niet om over die gladde paadjes in Bilstain te rijden. Dus we komen niet :x :wink:
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Jo VdB

jan2 schreef:Jo Ik heb wel belangstelling, ben ooit bij je geweest voor die banden...
Wat zijn de vereisten om hier aan deel te nemen??
Groet Jan
a) op tijd daar zijn
b) parking zoeken
c) inschrijven en 30 € betalen
d) je klaarmaken
e) verkenningsronde rijden
f) 2 uur rijden van 10.30 tot 12.30

technische controle is er niet ofwel heel beperkt (remmen)

Bandenkeuze e.d. vrij / moto moet niet ingeschreven zijn / kenteken hoeft er dus ook niet op / ...

Jo VdB
jan2

Jo moet je met 2 piloten inschrijven?
Is het ook smiddag ?
Ik denk wel dat ik kom
groet Jan
boer125
Contacteer:

messchien dat ik ook met mij suzuki rm 125 mee kom doen maar heb echt geen ervaring met bilstain en enduro rijden :lol: eens kijken hoe het gaat, of zeggen jullie je kunt dan beter ff niet meedoen omdat je andere in de weg rijd of nie?? Bilstain is vanaf mijn huis nog geen half uurtje rijden dus denk dat ik zeker kom om te kijken en messchien meedoen.
staatscrossbeheer gaat als een speer
Jo VdB

jan2 schreef:Jo moet je met 2 piloten inschrijven?
Is het ook smiddag ?
Ik denk wel dat ik kom
groet Jan
nee, net is een individuele wedstrijd waarbij je ofwel 2 uur rijd (in de voormiddag) ofwel 3 uur in de namiddag (bij de inters)

Ik moet om 16.00 uur thuis zijn voor bezoek, dus daarom rij ik de 2 uur in de late voormiddag.

@boer125 : kom kijken, maar niet rijden (zonder ervaring ga je er niets kunnen gaan doen) (kom mij dan gedag zeggen - heb een 520 EXC, en grijze Renault Grand Scenic met een blauwe aanhanger)

Jo VdB
boer125
Contacteer:

ik denk wel dat ik ff kom kijken en dan een keertje vrij rijden om te oefenen
staatscrossbeheer gaat als een speer
Erik V

Vandaag in Bilstain de national cross country gereden, net als Jo Vdb en jan2. Vroeg ingeschreven (Jo startnr 3, ikzelf nr 2) en rond 10 uur begonnen aan de verkenningsronde met groep 2 (randonneurs, juniors, nationalen) achter een drietal marshalls. Het is al dadelijk dringen voor een goede startpositie, want bij de eerste doortocht aan start/finish volgt de vliegende start op het moment dat die marshalls de piste verlaten.
Ongeveer in vijfde positie ga ik het onverhard in, en kan de kopmannen vrij makkelijk volgen. Maar aan de achterkant van het circuit (7,2km) heeft een marshall zich vergist en stuurt ons een helling op die voorbehouden is voor de inters(namiddag). Ik slaag erin boven te komen, maar in het naar beneden rijden zie ik de marshall zijn vergissing ongedaan maken en laat hij de anderen gewoon rechtdoor rijden aan de voet van die helling. Dat is balen :evil: , want mijn goede uitgangspositie ben ik kwijt... In ongeveer vijftiende positie passeer ik de start/finish. Ik neem mij voor om zo zuiver mogelijk te rijden, lichtjes aanvallend, maar met reserve voor eventuele fouten te kunnen opvangen. Dat lukt goed en iedere ronde maak ik wat plaatsen goed. Halverwege zie ik de leiders het supermotardcircuit verlaten op het moment dat ik erop rij. Een halve minuut verschil hooguit. Op de stukken waar ik me zeker voel draai ik het gas wat verder open. In het laatste halfuur (wedstrijd = 2 uur + 1ronde) zie ik 1 van de leiders stilstaan, maar weet niet hoeveel er nog voor mij zijn.... Terug op safe besluit ik, en dan zien we wel. Na dik 2 uur wedstrijd is mijn roll-off-bril niet meer bruikbaar en ik wil hem aan de finish neerleggen. Iemand van de organisatie vertelt me dan dat de wedstrijd voorbij is. Het podium zit erin, daar ben ik van overtuigd. Maar de officiële uitslag is er pas om twee uur. Ver hoef ik niet te zoeken : mijn naam en startnr. staan helemaal bovenaan de lijst :!: jan2 is 22ste, Jo Vdb is 43ste op 76 deelnemers. Missie geslaagd en een mooie trofee mee naar huis. :D
sjikkentip

PROFICIAT MET DE OVERWINNING !!!
KTM EXC-F 280 2011 HONDA NC700X 2012
http://nin-off-road.skynetblogs.be/
henk-v
Contacteer:

@erik v: PROFICIAT MET DE OVERWINNING !!! :lol: en jan en jo PROFICIAT met het behalen van de finish! :lol:
huskie

Erik gefeliciteerd. Ik wist al dat je goed kon rijden maar dat je ook een winnaar was :wink:
Hoeveel minuten was nu een rondje? Of hoeveel km?
Jo, is dat zo'n rondje wat je vrij ook kunt rijden, of mag je dan niet over de sm baan rijden?
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Jo VdB

huskie schreef:Erik gefeliciteerd. Ik wist al dat je goed kon rijden maar dat je ook een winnaar was :wink:
Jo, is dat zo'n rondje wat je vrij ook kunt rijden, of mag je dan niet over de sm baan rijden?
Een rondje was tussen de 13 - 25 minuten naargelang je snelheid/kunde/...
Erik had 10 ronden gereden, Jan2 --> 9 ronden, ikzelf 8 ronden

Je rijdt ook over stukken waar je normaal niet mag rijden, doch 3/4 is anders ook berijdbaar.

Jo VdB (ook verkeerd gereden in de 1ste ronde :cry: en in de laatste ronde nog gevallen :cry: )
Laatst gewijzigd door Jo VdB op ma apr 02, 2007 22:35, 2 keer totaal gewijzigd.
Erik V

huskie schreef:Erik gefeliciteerd. Ik wist al dat je goed kon rijden maar dat je ook een winnaar was :wink:
Alvast bedankt iedereen voor de felicitaties, maar ik ben er vandaag niks mee : de vreugde voor de overwinning heeft plaats gemaakt voor de pijn van de stramme spieren .... :lol:
@ huskie : een rondje (7,2 km) duurde voor mijzelf +/- 13 minuten, als je vrij gaat rijden is het supermoto-circuit en het motorcross-circuit niet altijd beschikbaar. Info vind je op www.rdmcbilstain.be
buspilot

Hallo zusammen,
nach einer tollen Veranstaltung am Sonntag möchte ich euch die Bilder vom National Cross Country auch nicht vorenthalten.

Afbeelding

Afbeelding

Wer sich findet, darf sich behalten...

Viel Spaß beim stöbern...

Fotoalbum National Cross Country Bilstain 2007:
http://www.dr-dirt.de/include.php?src=/ ... p?album=15

Groetjes, Jo

PS: Hier noch der Stefan mit der XChallenge

Afbeelding

Afbeelding
buspilot

By the way... Eric, is dit jouw?

Afbeelding

Groetjes, Jo
huskie

Jo, sehr gute foto's..... :)
Ik zie op Jo z'n fotosite dat jullie over een weide reden. Die is normaal gesloten toch?!
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Erik V

buspilot schreef:By the way... Eric, is dit jouw?
Yep, dat ben ik, knappe foto trouwens :wink:
adje

He' Eric , knap gedaan joh :D
Het is jou ook echt op het lijf geschreven dat soort terrein.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
buspilot

Erik V schreef:
buspilot schreef:By the way... Eric, is dit jouw?
Yep, dat ben ik, knappe foto trouwens :wink:
graag gedaan!

Groet, Jo
erwindob

Gefeliciteerd Erik, super man!
jan2

Hier te vinden

http://www.youtube.com/watch?v=2lf2Y3tkjPw

ik ben te zien op 0:36 05:30 en 07:00
pruus
Contacteer:

Hey Vannoppen, kom ik nietsvermoedend terug uit verregend spanje en lees dan dit! Nou daar gaat het zonnetje van schijnen! Super gedaan man. Jan en Jo hebben natuurlijk voor jou de achterhoede gespeeld :wink: Maar dat wordt wel een rondje Chimay voor jou de volgende keer, he makker?! :toost:
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
Erik V

pruus schreef: Maar dat wordt wel een rondje Chimay voor jou de volgende keer, he makker?! :toost:
Einde van de maand, 29 april, is er een meeting van enduroclub grensland in Bilstain. Ik ben wel van plan er naar toe te gaan. Misschien kom jij dan ook, al was het maar voor die Chimay.
pruus
Contacteer:

Heb ik wel zin in. Rijden jullie met de motor ernaartoe? Heb namelijk de volgende dag een training op de Nuerburgring en zou dus met de bus willen komen. Een CrossenZuipenRacen-triathlon, haha.
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
Plaats reactie