digitaal fototoestel

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
hornet911

Ik heb nu een powershot A70, een doorsnee digitaal toestel. Deze geeft me echter nog weinig voldoening. De zoom is gewoon te beperkt om mooie actiefoto's mee te nemen vanop een afstand van meer dan 20 à 30 meter (zoom 3 X).

700-800€ is me nu net iets te veel om uit te geven, dus vraag ik me af of toestellen zoals de finepix S5600 of cyber-shot ssc-h2 voor hun prijs
(200-400€) voldoende mogelijkheden bieden (vooral op gebied van zoom (+- 10 X optische zoom)).
0X
Sanne
Contacteer:

Oké even knippen plakken bij de buren....

Je kan ook gewoon even de link aandrukken.

http://www.allroadmaniacs.nl/index.php?topic=2995.0

Olympus heeft een nieuwe compactcamera uitgebracht. De 770SW biedt, naast geëigende verbeteringen als meer megapixels en lagere reactietijden, een waterdichte en schokbestendige behuizing.

Olympus 770SW - achterkant De nieuwe compactcamera is niet zomaar spatwaterdicht: er kan mee gedoken worden tot een diepte van tien meter. Het apparaat is daartoe aangepast met een autofocus-hulplampje, zodat de lichtzwakke omstandigheden geen beletsel zijn - en dat zou ook de afdrukvertraging, die bij oudere modellen nog wel eens meer dan enkele seconden wilde bedragen, flink omlaag geholpen hebben. Ook is voorzien in een heuse manometer, zodat de fotograaf naast sluitertijd en diafragma ook de diepte - of de hoogte - van een opname in het bijbehorende exif-record kan terugvinden.

Verder is de 770SW schokbestendig: volgens de fabrikant mag de cam van ruim anderhalve meter hoogte op de keien vallen en kan iemand die tot honderd kilogram weegt, zonder problemen op het toestel gaan zitten. Om de nieuwe Olympus onder alle omstandigheden te kunnen gebruiken heeft de maker er voorts voor gezorgd dat de 770SW al vanaf tien graden Celsius onder nul gebruikt kan worden. Overigens moet ook nog even vermeld worden dat de camera over digitale beeldstabilisatie, 7,1 megapixels, een optisch zoombereik van (omgerekend) 38 tot 114mm en een 2,5" groot lcd-scherm beschikt. Het geheel krijgt in de Verenigde Staten een adviesprijs van 380 dollar mee en wordt in maart in de winkels verwacht.

Groeten en succes,
Sanne
# 442
hornet911

ok, die lijkt wel bulletproof, maar met een zoom van 3X ben ik niet echt veel..... Ik ga er niet mee offroaden hoor! Vooral voor circuit en reizen....

Groeten, Villard
0X
Gery400

hé Villard,

ik heb toevallig een Finepix S5600
zeer tevreden over de prijs/kwaliteit,
super zoom (10 X )
en ligt goed in de hand

Gery
'12 250 EXC-F 6 Days
'99 200 EXC (uit nostalgie...)

Ride it like you stole it!
Dion

[quote="hornet911"]Ik heb nu een powershot A70 blablabla...7000-800€ is me nu net iets te veel om uit te geven........ :idea:

Gewoon weer voor een canon gaan, maar dan, ivm de zoomwens een powershot s3is of een EOS......de 350D is nu voor mooi geld te koop en je koopt gewoon geen betere camera dan een Canon :!:

Groet
Mooi werk!!
Rudy
Contacteer:

Dit is een site met veel goede reviews
http://www.dpreview.com/reviews/
Plaats reactie