Mijn oude ktm gs 300 heeft nog al eens last van een zwarte natte boegie. Nou zijn alle keringen vervangen dus daar ligt het niet aan. Ik was op ktmtalk.com aan het surfen en toen kwam er een pagina langs waar ze het hadden over boegies met verschillende warmte.
Wat verander ik als ik er een koudere boegie of een warmere boegie in zet?
Dat is mij onduidelijk.
JP.
Wat voor boegie?
Moderator: ghulst
Een warmere bougie is er een die sneller op zelfreinigingstemperatuur komt. De warmtegraad die nodig is wordt bepaald door compressieverhouding, dus ook enigzinds door de slijtage van de motor en de vorm van de verbrandingskamer.
Een te warme bougie riskeert van te smelten en motorschade te veroorzaken. Een te koude kan nat slaat. Dus experimenteer niet te veel en kijk naar de basis van de motor.
Zou maar eens compressie meten.
Xander
Een te warme bougie riskeert van te smelten en motorschade te veroorzaken. Een te koude kan nat slaat. Dus experimenteer niet te veel en kijk naar de basis van de motor.
Zou maar eens compressie meten.
Xander
Rijden, nu, en waar het nog kan!
standaard bougie erin en naar je afstelling kijken... te grote sproeier kan een oorzaak zijn tenzij je een heel rustige rijsteil hebt
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
gs300, welke bougie zit er nu in?
Het feit dat je vraagt wat een warme en/of koude bougie is, geeft me het vertrouwen dat je wel met een 7 kunt gaan rijden. Normaal heeft een 300 een nr 8 ngk bougie dus stop er maar eens een 7tje in.
Ik rij zelf ook singletrack etc met een 7 bougie in mijn 250cc.
De meeste rijden veels te koud.
Het feit dat je vraagt wat een warme en/of koude bougie is, geeft me het vertrouwen dat je wel met een 7 kunt gaan rijden. Normaal heeft een 300 een nr 8 ngk bougie dus stop er maar eens een 7tje in.
Ik rij zelf ook singletrack etc met een 7 bougie in mijn 250cc.
De meeste rijden veels te koud.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Het is een beetje onduidelijk.
Er staat op de boegie:
B8ES
en
BR9EG
Nou heb ik de boegie niet zelf bekeken maar heb ik dit doorgekregen. De motor is niet meer van mij vandaar.
En als er een kleinere sproeier in gaat, hoeveel kleiner zou hij dan moeten zijn?
Er staat op de boegie:
B8ES
en
BR9EG
Nou heb ik de boegie niet zelf bekeken maar heb ik dit doorgekregen. De motor is niet meer van mij vandaar.
En als er een kleinere sproeier in gaat, hoeveel kleiner zou hij dan moeten zijn?
Honda crf 250
als ze niet eens de goede bougie nr kunnen vinden en oplezen houdt alles op.ktm_gs300 schreef:Het is een beetje onduidelijk.
Er staat op de boegie:
B8ES
en
BR9EG
Ik dacht jij zelf het probleem had.
Dus laten we maar stoppen, want om nu over iemands anders zijn motor te moeten praten en dan een waarschijnlijk carb probleem gaan oplossen

Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?