remblokken DR750/800

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
BIG88
Berichten: 1702
Lid geworden op: di okt 29, 2002 22:41
Locatie: Limboland

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... &rd=1&rd=1

brembo 5,-- per set excl. versand (zo'n 9,--naar NL )
ik heb een paar setjes besteld :wink:
have BIG fun

D.F.M.T.
Shifty-PK
Berichten: 1594
Lid geworden op: do jan 25, 2007 15:04
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Hey,
Is het niet interesant om met ze allen te bestellen en vervolgens via brievenpost in nederland door te sturen? Scheelt weer de nodig euro's.
Zo ja dan mag je er voor mij ook een setje bestellen Big88.

Wat ik trouwens niet duidelijk zag was of dit nu een voor of achterrem is?

Nu we het toch over de remmen hebben, er zit bij mijn remblokken een los ijzer 'klemmetje' met 3 of 4 pootjes, die één van de remblokken een soort van op zijn plaatst lijkt te houden maar wat bij demontage eruit valt, iemand een idee waarom en hoe deze precies gemonteerd moet worden?
Laatst gewijzigd door Shifty-PK op zo mar 25, 2007 14:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

de blokken zijn voor de v-rem,deze remmen goed, slijten snel..
de veer klem zorgt er voor dat de blokken niet gaan rammelen in de klauw, als je wat koper vet achter op je remblokken en op de zuigerkop smeert blijft de klem een beetje plakken aan de blokken en piept de rem minder snel..

hou hem vies
zappa
BIG88
Berichten: 1702
Lid geworden op: di okt 29, 2002 22:41
Locatie: Limboland

beetje laat gelezen :oops:
heb betaling etc. allemaal al geregeld
blokken zijn trouwens SR41 en 42 niet SR43
have BIG fun

D.F.M.T.
Shifty-PK
Berichten: 1594
Lid geworden op: do jan 25, 2007 15:04
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Ik heb 4 setjes besteld, ik wil er 2 houden dus als iemand geintereseerd is in een setje: voor 5 euro + 2 euro + nederlandse verzendkosten. Dan hoor ik het wel.
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Shifty-PK
Berichten: 1594
Lid geworden op: do jan 25, 2007 15:04
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Vandaag nieuwe achter remblokjes ontvangen van Hessler, echter lijken ze niet echt hetzelfde als mijn oude:

Op mijn achter caliper zit maar één buis om de remblokjes te zekeren, echter op de nieuwe remblokjes zitten 2 gates voor die zekeringen. Tevens zit er in mijn rem huis een veer die ervoor zorgt dat het nieuwe remblokje er niet in past.

Wat me trouwens opviel is dat één kan van de remblokjes nog 1,5mm voering heeft terwijl de andere kant op is. :?:

Weet iemand wat voor type die nieuwe remblokjes zijn?
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
blonkie
Berichten: 42
Lid geworden op: do mar 08, 2007 22:46
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Je heb achter-remblokken voor een DR 800 type SR43A besteld. Helaas heb ik er zelf net nieuwe onder gezet.

Een mechanisme zorgt er voor dat de kracht verdeeld wordt over beide remblokken, en zodoende gelijk afslijten. Dat mechanisme is bij jouw waarschijnlijk vast gerot. (bij mij waren ze ook niet gelijk afgesleten)
*****
Shifty-PK
Berichten: 1594
Lid geworden op: do jan 25, 2007 15:04
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Ah je hebt gelijk, net van Stefan Hessler gehoord dat hij de verkeerde heeft geleverd.

Iemand die 1 April deze blokjes wilt overkopen? Zo niet dan stuur ik ze weer terug naar Hessler.

Heb je wat meer informatie over dit mechanisme waardoor het gelijk afslijt?
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
blonkie
Berichten: 42
Lid geworden op: do mar 08, 2007 22:46
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Hier even een fotootje van de remklauw voor. De met rood aangegeven plaat, is de plaat waarmee je remklauw bevestigd is aan je frame.
Aan deze plaat zitten twee asjes waaraan de gehele remklauw dmv rubbers hangt.
Door de rubbers kan de gehele remklauw horizontaal bewegen. Dit zorgt er voor dat de remklauw zijn krachten tijdens het remmen altijd verdeeld over beide remblokken.

Als de rubbers versleten zijn gaat de remklauw niet meer zoeken naar de juiste krachtverdeling maar blijft op zijn plaats staan, waardoor 1 van de remblokkens harder gaan slijten.
*****
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

he shifty, ik koop die blokken 1 april over, had een week geleden een set besteld maar waaren niet binnen..
ongelijken slijtage komt voornamelijk door dat er maar aan 1 kant zuigers zitten maar inderdaad ook doordat je de gelijder staafen ook moet vetten [zit ijzer door de rubbers] geld vooral voor de v-rem..
teflon olie werkt goed
zie jullie 1 april
zappa
Shifty-PK
Berichten: 1594
Lid geworden op: do jan 25, 2007 15:04
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Ik ben helaas vergeten de remblokken vergeten te overhandigen aan antrapper.

Antrappen wil je dat ik hem opstuur en dat je het geld (+2euro verzendkosten) overmaakt?

Als antrapper geen intresse meer heeft is zappa dan nog geintereseerd? Zo nee dan gaan we gewoon weer op de bus naar hessler.
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
drekmaster
Berichten: 18
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 11:55
Locatie: hoofdstad

die pennen kunnen enorm vast zitten als je ze een tijdje vergeet.Heb mijne moeten uitboren..... :( :(
Shifty-PK
Berichten: 1594
Lid geworden op: do jan 25, 2007 15:04
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Hmm mijn pennen zaten gelukkig niet muurvast, ze waren ingevet met kopervet gok ik gezien het koper kleurige vet wat er bij zat.
Kopervet lijkt me ook iets geschikter omdat het best warm kan worden daarzo.

Ik heb tevens mijn 4 setjes voor remblokjes ontvangen dus als iemand wat nodig heeft roept u maar, voor 9 euro ontvang je ze thuis.
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
motorfreak
Berichten: 41
Lid geworden op: zo feb 04, 2007 00:10
Locatie: Geersdijk

Mocht er nog iemand remblokken te koop hebben voor een '92er 800BIG dan hou ik me aanbevolen :P , zowel voor als achter zitten er aan te komen.
We blijven gazzzzzzzzzzz geven!
Shifty-PK
Berichten: 1594
Lid geworden op: do jan 25, 2007 15:04
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Ik?!

Setje gesinterde achterblokjes 25 euro +2 euro verzending.

De groene brembo v-rem zoals in dit topic zijn besproken, maar deze zijn niet voor sr43
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
motorfreak
Berichten: 41
Lid geworden op: zo feb 04, 2007 00:10
Locatie: Geersdijk

Prijs is oke maar ik moet eens kijken wat voor type ik nu precies heb :oops:
We blijven gazzzzzzzzzzz geven!
mono matti
Berichten: 38
Lid geworden op: do nov 10, 2005 13:19
Locatie: Leuven

dat ziet er mij een 43 uit, van 92? ik heb net dezelfde, maar int blauw
Ik bestelde remblokken bij hein gericke, 35 eus (voor) maar wel pakken als een ochtendadem op de longen, en relatief lang meegaan, ben het merk vergeten maar zijn echt goed..
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

[quote="Shifty-PK"]Hmm mijn pennen zaten gelukkig niet muurvast, ze waren ingevet met kopervet gok ik gezien het koper kleurige vet wat er bij zat.
Kopervet lijkt me ook iets geschikter omdat het best warm kan worden daarzo.quote]
pennen het best met koper vet, de zuigers in spuiten met wat teflon olie..
Plaats reactie