milieupropaganda
Moderator: ghulst
Bij ons in de dorpskrant staat geregeld een artikeltje dat endurorijders gepakt zijn door de grune polizei. Ik vraag me af of er niet eens wat aan te doen is. Ik woon op de veluwe, en het is daar echt onmogelijk legaal een zandpad te nemen. Gewoon niet leuk meer. En ik begrijp ook niet waarom iedereen er zo op tegen is dat je met de motor op een zandpad rijdt. Het is zelfs niet toegestaan 1x per jaar een rit te organiseren. Heeft iemand een idee hoe dit opgelost kan worden?
LEKKER RIJDEN OP M'N CAVIA
a) we zijn met te weinig
b) we hebben geen financiële middelen
c) we zijn te individualistisch ingesteld
d) daarom zijn we geen drukkingsgroep
e) daarom kunnen we geen lobby'isten betalen
f) daarom zijn we electoraal niet interessant
g) daarom is het voor politici interessanter "ons" als doelgroep te nemen en zo in de gunst te komen van het merendeel der motorsport-ongeïnteresseerde of vijandig gezinde kiezers
h) en zo kan ik nog lang doorgaan...
Daarom ook dat de meeste Noppenforummers zo kwaad zijn als één of andere malloot weer even komt vertellen dat hij/zij met een CROSSmotor op de openbare (veld-) of andere wegen rijdt, of in de bossen. Want dit geeft overlast --> klachten --> interventies van politie --> een hoop zever en dus nog een lagere tolerantie
En ook het NIMBY fenomeen speelt mee natuurlijk. Laat die herrieschoppers maar ergens rijden, maar Not In My Backyard...
Jo VdB
g) daarom is het voor politici interessanter "ons" als doelgroep te nemen en zo in de gunst te komen van het merendeel der motorsport-ongeïnteresseerde of vijandig gezinde kiezers
Daarom ook dat de meeste Noppenforummers zo kwaad zijn als één of andere malloot weer even komt vertellen dat hij/zij met een CROSSmotor op de openbare (veld-) of andere wegen rijdt, of in de bossen. Want dit geeft overlast --> klachten --> interventies van politie --> een hoop zever en dus nog een lagere tolerantie
En ook het NIMBY fenomeen speelt mee natuurlijk. Laat die herrieschoppers maar ergens rijden, maar Not In My Backyard...
Jo VdB
NIMBY: mijn achtertuin is ook wel wat klein
Maar uh, zijn er dan helemaal geen clubs die hier wat aan willen doen? Ik heb laatst bij de Motorclub in de plaats gevraagd, maar het is daar helemaal geen issue meer! Iedereen heeft zich er al bij neergelegd dat je geen zandpaden op mag met je enduro. Het zou toch mogelijk moeten zijn 1 of 2x per jaar een tocht te organiseren. Ik wil m'n best wel doen, maar waar kan ik het best beginnen?
Maar uh, zijn er dan helemaal geen clubs die hier wat aan willen doen? Ik heb laatst bij de Motorclub in de plaats gevraagd, maar het is daar helemaal geen issue meer! Iedereen heeft zich er al bij neergelegd dat je geen zandpaden op mag met je enduro. Het zou toch mogelijk moeten zijn 1 of 2x per jaar een tocht te organiseren. Ik wil m'n best wel doen, maar waar kan ik het best beginnen?
-
Cavia ken ik je ?
Ik wil het nog een keer proberen om een 4 uurs cross te organiseren. Ben je lid van MC Nunspeet
Ik wil het nog een keer proberen om een 4 uurs cross te organiseren. Ben je lid van MC Nunspeet
-
Een rondje door het Hendiksbos,vanaf de Brandsweg tot aan de Elspeterweg met een stukje crossbaan,wat kruipsluip en wat brede zandpaden Rondje van 4 km en zoveel mogelijk rondjes rijden .Start vanaf het transferium,moet kunnen. Stuur een pb zodat ik weet wie je bent.
Lijkt een beetje op Valkenswaard en Eindhoven straks die 2 ritten.
Lijkt een beetje op Valkenswaard en Eindhoven straks die 2 ritten.
-
Peter ?
Klaas, 'k weet niet of je me kent. 'k denk 't niet. Ik rij nog niet zo lang en heet geen Peter. Ik ben geen lid van MC Nunspeet. Ik wilde me aanmelden, maar kreeg gelijk te horen dat dat geen zin had omdat ze niets met enduro deden. Heel jammer.
Ik wil je graag helpen met het opzetten van een route op de noord-veluwe of met lobbyen, maar ik weet niet hoe.
Ik wil je graag helpen met het opzetten van een route op de noord-veluwe of met lobbyen, maar ik weet niet hoe.
Oh ja, en ik weet ook niet wat een pb is, en ik kan ook nog niet zo hard rijden. Voor de crossbaan in Nunspeet moet ik misschien eerst noppenbanden monteren, 'k heb nu allroadbanden onder m'n 350 cavia.
Een pb is een prive bericht.
Klik op "je hebt 1 nieuw bericht'' naast inloggen / uitloggen.
Klik op "je hebt 1 nieuw bericht'' naast inloggen / uitloggen.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
ik snap het probleem wel , hier is het al niet anders
de groenen dwarsbomen alle plannen voor crossbanen in de buurt , wildcrossen is hier nu een criminele bezigheid...
ik denk dat we het maar moeten doen met de offroad en enduro ritjes die de Knmv verzorgt?
de groenen dwarsbomen alle plannen voor crossbanen in de buurt , wildcrossen is hier nu een criminele bezigheid...
ik denk dat we het maar moeten doen met de offroad en enduro ritjes die de Knmv verzorgt?
4 strokes only !!
-
Laten we het even voor op stellen dat de knmv niets regeld. De otr en de enduro worden georganiseerd door de liefhebbers,ja onder auspieciën van de knmv.
Dit weekend zijn er hier bij ons ook 5 opgepakt voor illegaal rijden door het bos.
De politie had een koord over het pad gespannen en stond de groep op te wachten. Het is inderdaad heel moeilijk nog paadjes te vinden waar je wel mag rijden.
De politie had een koord over het pad gespannen en stond de groep op te wachten. Het is inderdaad heel moeilijk nog paadjes te vinden waar je wel mag rijden.
-
Dat ze je pakken is tot daar aan toe,alleen de boete ligt hiet op 250 euro.pHreaC schreef:Dit weekend zijn er hier bij ons ook 5 opgepakt voor illegaal rijden door het bos.
-
Maakt het uit of je nu met een CROSS of een enduro motor in de bossen rijdt? Illegaal is het toch... Met een crosser moet je natuurlijk niet op de openbare veldwegen rijden, dat is problemen zoeken!Jo VdB schreef:a) we zijn met te weinig
Jo VdB
Maar cross of enduro, de meerderheid van de bevolking ziet ons liever gaan dan komen....
Geef de noppenliefhebber een terrein, dan moet je niet gaan wildcrossen...
-
Ik zie toch ook een verschil tussen de cross liefhebber en de enduro/offroad liefhebber. Een crosser kan toch over het algemeen terecht op een aantal cross terreinen terwijl de enduro liefhebber officieel echt nergens terecht kan. Alleen maar rondjes op een crossbaan doe je mij niet zoveel plezier mee.JoeBaR schreef:geef de noppen liefhebber een terrein , dan HOEVEN we niet meer te wildcrossen..gilbert100 schreef: Geef de noppenliefhebber een terrein, dan moet je niet gaan wildcrossen...
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
geef de milieuactivist en terrein(tje), dan hoeven ze niet meer te zeuren.JoeBaR schreef:geef de noppen liefhebber een terrein , dan HOEVEN we niet meer te wildcrossen..gilbert100 schreef: Geef de noppenliefhebber een terrein, dan moet je niet gaan wildcrossen...
smurf.
Is een milieuactivist nu gewoon een mens met teveel vrijetijd en geld, die jaren daarvoor voor een heel mooi salaris commissaris was van een milieuvervuilend bedrijf en nu vindt dat hij dat moet corrigeren... of....?
Kijk, eigenlijk ben ik het helemaal eens met milieuactivisten als ze weer een of andere patjakker, , ik bedoel projectontwikkelaar het leven zuur maken, door te wijzen op een of andere boomkikker etc.
Heerlijk vind ik dat.
Maar ze moeten onze recreatie-cultuur niet verwarren met natuur.
We hebben helemaal geen natuur in nederland, enkel maar recreatie-gebieden, die in de verte lijken op natuur, dus gewoon enduro-paden aanleggen, omdat daar vraag naar is.
Die $##%$ honden mogen ook loslopend het hele bos op stelten zetten, dus wat kan een beetje lawaai voor kwaad. Gewoon reguleren.
Kijk, eigenlijk ben ik het helemaal eens met milieuactivisten als ze weer een of andere patjakker, , ik bedoel projectontwikkelaar het leven zuur maken, door te wijzen op een of andere boomkikker etc.
Heerlijk vind ik dat.
We hebben helemaal geen natuur in nederland, enkel maar recreatie-gebieden, die in de verte lijken op natuur, dus gewoon enduro-paden aanleggen, omdat daar vraag naar is.
Die $##%$ honden mogen ook loslopend het hele bos op stelten zetten, dus wat kan een beetje lawaai voor kwaad. Gewoon reguleren.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
-
Ben ik het volledig mee eens....huskie schreef:Is een milieuactivist nu gewoon een mens met teveel vrijetijd en geld, die jaren daarvoor voor een heel mooi salaris commissaris was van een milieuvervuilend bedrijf en nu vindt dat hij dat moet corrigeren... of....?
Heerlijk vind ik dat.
En als crosser kan je idd op verschillende terreinen terecht, als enduro rijder is het al veel moeilijker...
Ze hebben me laatst weer weg gejaagd omdat ik illegaal in een bos reed??? Het is me daar een groot braakliggend stuk grond waar nog elke dag grond en zand gestort word en bovendien geen enkele boom staat!!!
Mooie KUT regels hier in belgie en nederland
Ik emigreer nog eens naar Timboektoe, daar zijn geen wegen en kan je dus overal off road rijden
Is er bij de KNVB of weet ik veel welke club geen belangenvereniging, die voor ons opkomt? Want het is idd van de zotte dat we ons zomaar van ons bospad of zandpad laten verjagen door een stel milieucriminelen, die zelf wel met hun miezerige wagentjes door het bos mogen crossen om ons te vangen!
Of nog erger, op hun motorencavia schreef: die zelf wel met hun miezerige wagentjes door het bos mogen crossen om ons te vangen!
Ze moeten net als in Engeland de jacht (maar dan op ons) verbieden Gaat net als in Engeland waarschijnlijk niet zo vlot lukken
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
folie schreef:Dat is toch al zo ?cavia schreef:kunnen we geen deal maken met de ruiterbond, dat we bijvoorbeeld 's ochtends gebruik mogen maken van de ruiterpaden, en dat zij dan 'smiddags mogen
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?