yipz,
nu ben ik van plan een yz426f tekopen,maar ik zou graag eens de verschillende meningen horen.
ik heb al gezocht, en gevonden dat hij snel verzuipt door die fcr
dit kan je oplossen door hem nog even stationair te doen draaien, en juist voor je hem aflegt nog eens gas geven!
ik heb ook gelzen dat de versnellingsbakken heel fragiel zijn(2001-versie gelijk ik zou kopen toch)
door wat kan dit'beperkt' worden?olie?
welke olie gebruik je best?
welke zijn er nog nadelen aan?
voordelen?
laat je er maarop los...
groeten mabie
ervaringen yamaha YZ426F van 2001
Moderator: ghulst
heb de genoemde problemen gehad met een yzf 2002 model, als je de motor en beetje kent is het verzuipen, en wat vaak gezegd word het moeilijk starten geen enkel probleem.
op de versnellingsbak na is dit een geweldige motor
op de versnellingsbak na is dit een geweldige motor
heb ook eene 426 van 2001,rijd er nu een jaar mee, tis een heerlijk machien.
Maar heb voor deze enkel ervaring met eene stokoude 250 yamaha en een honda 350 xl.
Heb een half jaar geleden problemen gehad met de versnelingsbak: hij sprong uit de vijfde versnelling en vloog er dan weer in, laten maken en ook maar nieuwe zuiger gestoken, de mechanieker vertelde me dat die zuiger om de 20 a 30 rijuren vervangen moest worden omdat er dan kans is op vastlopen en weet ik veel wat nog, maar als ik daar met andere rijders over zever, komen ze uit de lucht gevallen. Dus ben er nog niet zo uit wat daar mee te doen.
Tis eene omgebouwde cross maar rijd er voornamelijk enduro mee, misch dat ik iets aan de versnellings bak ga laten veranderen zodat de eerste twee versnellingen wat korter zijn.
Hij geeft veel licht maar enkel op toeren, zou een batterij op moeten maar moet dat ook nog eens bekijken
Hij start perfect, koud of warm, één keer kicken en hij is vertrokken
meer kan ik er niet over kwijt,
Maar heb voor deze enkel ervaring met eene stokoude 250 yamaha en een honda 350 xl.
Heb een half jaar geleden problemen gehad met de versnelingsbak: hij sprong uit de vijfde versnelling en vloog er dan weer in, laten maken en ook maar nieuwe zuiger gestoken, de mechanieker vertelde me dat die zuiger om de 20 a 30 rijuren vervangen moest worden omdat er dan kans is op vastlopen en weet ik veel wat nog, maar als ik daar met andere rijders over zever, komen ze uit de lucht gevallen. Dus ben er nog niet zo uit wat daar mee te doen.
Tis eene omgebouwde cross maar rijd er voornamelijk enduro mee, misch dat ik iets aan de versnellings bak ga laten veranderen zodat de eerste twee versnellingen wat korter zijn.
Hij geeft veel licht maar enkel op toeren, zou een batterij op moeten maar moet dat ook nog eens bekijken
Hij start perfect, koud of warm, één keer kicken en hij is vertrokken
meer kan ik er niet over kwijt,
Heb een WR gehad uit 2001. Alleen de versnellingsbak heeft 2 reparaties gehad, maar met starten nooit een probleem gehad.adde schreef:heb de genoemde problemen gehad met een yzf 2002 model, als je de motor en beetje kent is het verzuipen, en wat vaak gezegd word het moeilijk starten geen enkel probleem.
op de versnellingsbak na is dit een geweldige motor
boit van 2002 steken als dit al dan niet gebeurd is...
eens je hem onder de knie hebt is dit een prachtbeest van een moto. oersterk
enige chekpunten zijn de gasschuif,tijdige oliewissels
voor cross wisselde ik om de 30a40u, voor enduro 60a80u
greetz
eens je hem onder de knie hebt is dit een prachtbeest van een moto. oersterk
enige chekpunten zijn de gasschuif,tijdige oliewissels
voor cross wisselde ik om de 30a40u, voor enduro 60a80u
greetz
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300