zuigerveer gebroken..,

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
toby ktm 125 sx ''03

hoi,
ik was zaterdag op het maisland aan het rijden en toen glee ik onderuit ging niet eens hard gangetje van ongeveer 30 / 40 km, daarna weer geprobeerd aan te trappen en toen had ie dus helemaal geen compressie meer. Eerst naar membraam gekeken maar die was helemaal goed.., toen cilinder eraf is dus de zuigerveer gebroken.., is dit niet raar dat ie breekt als je valt?? Zuiger zit er een uurtje of 7 in. Heb trouwens wel mazzel gehad zuiger is nog goed en cilinder ook dus alleen nieuwe zuigerveer erin en klaar 8)
groetjes
huskie

toby ktm 125 sx ''03 schreef:hoi,
.., is dit niet raar dat ie breekt als je valt??
Toby, dit zal niet specifiek door je val zijn gebeurt. Want ik verwacht dat er meer is gebeurt waardoor hij gebroken is.
Waar is die gebroken?
Enne hoe goed liep je motor toen hij nog liep?
Enne heb je zelf die zuiger/zuigerveer vervangen of heb je het laten doen?
Maak anders even wat piccies zodat we de boel kunnen beoordelen, want je hebt geluk gehad dat hij niet een poort heeft geraakt(waarschijnlijk wel, trouwens)
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Sjokske

Of je bent gevallen omdat hij vastliep :idea:
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
toby ktm 125 sx ''03

ben niet gevallen doordat ie ''vastliep'' wat ie volgens mij niet deed.., en hij is bij de uitlaatpoort gebroken. zal zaterdag ff foto's maken van zuiger en cilinder.., het enige wat ik in de cilinder kan ondekken is een miniscul krasje bij de uitlaat poort. de zuiger is er nieuw ingezet toen ik de motor heb gekocht en is wel goed ingeredenk 15 min ongeveer rustig mee gereden.

groetjes!!
toby ktm 125 sx ''03

oja!!
ik kon de motor nog wel aankrijgen en als ik gas gaf bleef die lopen.
dus vastloper is uitgesloten.
JoeBaR

toby ktm 125 sx ''03 schreef:ben niet gevallen doordat ie ''vastliep'' wat ie volgens mij niet deed.., en hij is bij de uitlaatpoort gebroken. zal zaterdag ff foto's maken van zuiger en cilinder.., het enige wat ik in de cilinder kan ondekken is een miniscul krasje bij de uitlaat poort. de zuiger is er nieuw ingezet toen ik de motor heb gekocht en is wel goed ingeredenk 15 min ongeveer rustig mee gereden.

groetjes!!
zuiger had je toch zelf gemonteerd? en in 15 minuten inrijden? welke methode is dat?
4 strokes only !!
Rudy
Contacteer:

Methode a :wink:
toby ktm 125 sx ''03

zuiger is er nieuw ingezet toen ik hem kocht toen eerst 15 min gewoon rustig rijden en dan normaal rijden.., maar wat is nou het beste om te doen gewoon nieuwe zuiger erin??
groetjes!
Plaats reactie